Skip to content

שלישי 08 נובמבר 2016 (מהדורת הבוקר)

 כותרות המהדורה שערי העיתונים בארה"ב: "תצביעו למי שפחות מסריח" (חוץ) * תוצאות ראשונות מניו המפשייר: יתרון לטראמפ לאחר סגירת הקלפיות בשלוש עיירות קטנות בניו המפשייר (חוץ) * עשרות פעילי דאע"ש חוסלו בחצי האי סיני (חוץ) * דובר משרד החוץ האמריקני על החוק נגד ה-BDS: "אנו נגד חרם על ישראל, אבל מאמינים בחופש הביטוי (חוץ) * […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 כותרות המהדורה

שערי העיתונים בארה"ב: "תצביעו למי שפחות מסריח" (חוץ) * תוצאות ראשונות מניו המפשייר: יתרון לטראמפ לאחר סגירת הקלפיות בשלוש עיירות קטנות בניו המפשייר (חוץ) * עשרות פעילי דאע"ש חוסלו בחצי האי סיני (חוץ) * דובר משרד החוץ האמריקני על החוק נגד ה-BDS: "אנו נגד חרם על ישראל, אבל מאמינים בחופש הביטוי (חוץ) * סערה בעקבות תגובת נתניהו לתחקיר "עובדה": "אסור לשתוק מול ההסתה והרדיפה סערה  (תקשורת)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן חלקית בעננות בגובה רב, ותחול עלייה בטמפרטורות. ייעשה חם מהרגיל לעונה ויבש. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב. ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

רביעי: מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב האזורים, ובעיקר לאורך החוף והשפלה. בהרי הצפון והמרכז תנשבנה רוחות מזרחיות ערות. ייתכן אובך.

חמישי: מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול ירידה של הטמפרטורות בעיקר במישור החוף והשפלה. בהרים ובפנים הארץ יוסיף להיות חם מהרגיל.

שישי: מעונן חלקית ותחול ירידה של הטמפרטורות, אשר

תקשורת

סערה בעקבות תגובת נתניהו לתחקיר "עובדה": "אסור לשתוק מול ההסתה והרדיפה" * סערה במערכת הפוליטית בעקבות תגובתו של ראש הממשלה לתחקיר ששידרה העיתונאית אילנה דיין, שבמסגרתה כינה אותה "אשת שמאל קיצוני" * יו"ר מרצ זהבה גלאון: "התגובה מראה שנתניהו אינו כשיר לכהן כראש ממשלה". ח"כ מרגלית: "התרת דם לכל דבר" * מירי רגב: "ראש הממשלה הגדיר אתמול מחדש את כללי המשחק מול עיתונאים הפועלים ממניעים פוליטיים ואישיים" * דן מרגלית: מציע לראש הממשלה להתנצל על דבריו (מגפון ניוז, MAKO)

ביטחוני

במהלך מבצע במרחב הכפר יטא הלילה שבגזרת החטיבה המרחבית "יהודה", סגרו כוחות צה״ל ולוחמי מג״ב בית מלאכה לייצור נשק, ועצרו את החשוד באחזקתו לחקירה. כמו כן, במהלך הלילה התקיימו סריקות אמל״ח במרחב הכפר, במהלכן נמצאו נשק בייצור עצמי עם כדורים תואמים, מזוודה ובה 15 סכינים, מספר כדורים וחומרי הסתה.

כמו כן, הלילה בפעילות משותפת של כוחות חטמ״ר "מנשה" וכוחות מג"ב נסגר בית מלאכה לייצור נשק בעיר ג׳נין.

מתחילת שנת 2016, במסגרת המערכה כנגד האמל"ח באיו"ש, נתפסו באיו"ש למעלה מ-370 נשקים ונסגרו 36 בתי מלאכה לייצור נשק.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל ומג"ב באיו"ש 6 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

במנשה- בג'נין נעצר מבוקש. בבנימין- בג'ילזון נעצר מבוקש. באפרים- בבודרוס נעצר מבוקש. ביהודה- ביטא נעצרו 3 מבוקשים

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב"ט.

בנוסף, הלילה ליווה כוח צה"ל בשיתוף לוחמי מג"ב, המנהא"ז ומשטרת מחוז ש"י כניסה של כ-800 מתפללים לקבר יוסף שבשכם. במהלך התפילות ארעו מספר הפרות סדר אלימות. כוהב"ט פיזרו את המתפרעים. אין נפגעים ולא נגרם נזק.מדיני

חוץ

דובר משרד החוץ האמריקני על החוק נגד ה-BDS: "אנו נגד חרם על ישראל, אבל מאמינים בחופש הביטוי, גם במקרים בהם אנו לא מסכימים עם הדעות שנאמרו".

מזכ"ל האו"ם: חושש ששימוש בנשק כימי יהפוך לנורמה

אירופה: שר ההגנה של גרמניה קרא אמש לאיחוד האירופי לתכנן תכניות חדשות לעצירת גל הפליטים המגיעים לאירופה – "יש להתכונן לכישלון הסכם הפליטים עם טורקיה"

הבחירות בארה"ב: שערי העיתונים בארה"ב: "תצביעו למי שפחות מסריח" * מערכת הבחירות בארה"ב מגיעה לקו הגמר בעיתוני אמריקה * והעולם. "דיילי ניוז" נגד טראמפ: "תשלחו את השקרן הביתה", "ניו יורק פוסט": "תצביעו למי שאתם פחות שונאים" (ynet)

– קלינטון: "הבחירה היא בין הנהגה שקולה לאדם לא צפוי"

– טראמפ: "הצבעה עבורי תהיה ההצבעה הכי טובה אי פעם"

– קלינטון במישיגן: "טראמפ עשה את כספו על גבם של העסקים הקטנים בארה"ב"

– טראמפ על סגירת החקירה נגד קלינטון: "ראש ה-FBI ג'יימס קומי היה באופן ברור נתון תחת לחץ עצום"

– טראמפ בעצרת במישיגן: "זה יום העצמאות שלנו"

– הבחירות החלו: המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, מוביל בניו המפשייר לאחר ספירת הקולות בדיקסוויל נוץ', הארטס לוקיישן ומילס פילד, העיירות הראשונות במדינה להצביע ביום הבחירות. * לאחר ספירת הקלפיות מוביל טראמפ עם 32 קולות לטובתו לעומת 25 קולות ליריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. * המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון גרף שלוש קולות. * בעיירה דיקסוויל נרשם נתון מעניין בו מיט רומני, שהתמודד לנשיאות לפני ארבע שנים מטעם המפלגה הרפובליקנית, קיבל קול אחד על אף שאינו מתמודד.  -בהצבעה שנערכה בעיירה הצביעו בסך הכול 8 אנשים. קלינטון קיבלה ארבעה קולות לעומת שני קולות שקיבל טראמפ.

דרום קוריאה: הנשיאה תוותר על המועמד שלה לראשות הממשלה

מצרים: עשרות פעילי דאע"ש חוסלו בהפגזה ארטילרית של צבא מצרים בחצי האי סיני

קונגו: ילד אחד נהרג, ו-32 אנשי כוח שלום הודים נפצעו, בפיצוץ בעיר גומה במזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו

רוסיה: שר החוץ הרוסי שיגר מכתב לרשויות בארצות הברית בו הוא מבהיר כי מעתה דיפלומטים אמריקאים לא יורשו לפקח אחר הבחירות ברוסיה.

חדשות

נמשך המאבק בין חמאס לרשות הפלסטינית ההנהגה. * חמאס תוקפת את סמכויות היתר שנוטל אבו מאזן לעצמו. * לדבריהם, אבו מאזן אינו עוד שליט לגיטימי שכן לא נערכו בחירות חדשות לפרלמנט מאז 2006, ועל פי החוקה כהונתו הסתיימה זה מכבר * כמו"כ דחו את החלטת בית המשפט ברמאללה שאישר את הסמכות של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסיר את החסינות הפרלמנטרית של חבר פרלמנט כאשר הפרלמנט אינו מתכנס. (ערוץ7)

פסק הדין עוסק בתביעתו של לקוח וותיק של בנק הפועלים (הנתבע) להשיב לו סך של 6,060 ₪ * הלקוח הקיש סכום למשיכה ונענה כי המכשיר מקולקל וגילה שחויב ב 6 אלפי ₪  * הבנק סירב לזכות * הלקוח תבע והבנק חויב להחזיר את הסך ולשלם הוצאות משפט (מגפון ניוז)

צרכנות

מוניות: בשבוע שעבר נכנסה לתוקף הפחתת מחירי המוניות, שעליה הורה משרד התחבורה. אולם בפועל נהגים רבים מתעלמים מההנחיה, וממשיכים לגבות את הסכום הישן והגבוה יותר (חדשות2)

יוניליוור: נדחתה בקשת יוניליוור לעכב תובענה ייצוגית נגדה – עד להכרעה בתביעה דומה נגד תנובה * התביעה נגד יוניליוור – בסך 141 מיליון שקל, בגין מחיר מופרז לכאורה של מרגרינה בלו בנד * באחרונה ביקשה החברה מרשות ההגבלים לבטל את הכרזתה כמונופול בשוק המרגרינה  (דה מרקר)

תנובה: ארגון אמון הציבור: "לחקור הטעיית צרכנים לכאורה של תנובה" * בפנייה לרשות להגנת הצרכן נטען כי הצהרתה של תנובה בבית המשפט כי אינה אחראית לטיב מוצרי עוף הגליל – שלוגו החברה מתנוסס עליהם ושהיא אחראית לשיווקם – היא הטעיה של הציבור * תנובה: "החברה היא מפיצה בלבד של מוצרי עוף הגליל ואינה היצרנית שלהם" (דה מרקר)

תחבורה

יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר הגיש הצעת חוק לביטול הקנסות ברכבת הקלה עד להכלת ה'ערך הצבור' ברכבת

כביש הדמים 89 – ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי, אמר כי אי אפשר לחשוד במשרד התחבורה ובחברת נתיבי ישראל שהם לא מסוגלים לבצע דברים, אך הפיתוח של כביש 89 תקוע כבר 14 שנים, "ואם אתה אומר איזה מילה עושים עליך חרם ואתה הופך לאויב משרד התחבורה"

נדל"ן

המדינה לחקלאים: החזירו את הקרקע * שינוי היסטורי בפניה של המדינה: רשות מקרקעי ישראל החלה במאמץ מרוכז לאיסוף קרקעות חקלאיות הצמודות ליישובים עירוניים ושייכות ברובן לקיבוצים ומושבים. החקלאים יקבלו פיצוי כספי וזכות להפוך ליזמים בפטור ממכרז (כלכליסט)

כלכלה

מרצדס מקימה בישראל מרכז מחקר ופיתוח * המרכז מצטרף לרשת הגלובלית של מרכזי מחקר ופיתוח של הקונצרן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן