Skip to content

מקנדה באהבה: קרקס אלואז בישראל

ID מקנדה – לא תעודת זהות אלא דווקא קרקס מחול בינלאומי המגיע משם. צעירים אנרגטיים ותפאורה צבעונית עושים את העבודה במשכן לאומנויות הבמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום שבו כל העולם עסוק בארצות הברית של אמריקה, אני נהניתי ממופע מרתק שהגיע משכנתה הענקית – קנדה.    15 אמנים צעירים, שריריים ויפים הפגינו כישוריהם  בחסות קרקס אלואז  CIRQUE ELOIZE.

קנדים מרחפים באויר. צילמה ענת מנדל
קנדים מרחפים באויר. צילמה ענת מנדל

לא הייתי מגדירה את המופע דווקא כקרקס, אלא יותר מפגן מחול עשיר הכולל מגוון סגנונות כמו ברייקדאנס והיפ הופ תיאטרליים, אקרובטיקה משעשעת ומרשימה ופעלולים חביבים האופיניים לבני נוער עירוניים. המופע מתרחש בעיר דמיונית אי שם בעתיד, אשר כוכביו הם בני נוער אנרגטיים המופיעים על הבמה בכוריאוגרפיה מגוונת ויוצאת דופן, של מקהלה יוונית דרמטית מחד וסיפור פרברים פרחחי מאידך.

התמונות על הבמה, המורכבות מתפאורת מולטימדיה נפלאה המחקה כתובות גרפיטי, אווירת קומיקס או מסע בדיוני, בשילוב האמנים הצעירים, המפגינים ריקוד, אקרובטיקה ופעלולי קרקס רחוב, יוצרים חיבור מרגש ותזזיתי, תיאטרלי ובהחלט מקורי.

במשך כשעתיים, שחולפות ביעף, עם הפסקה קצרה באמצע, רואים על הבמה אהבה ורומנטיקה, חשים את מאבקי הכח  בין המינים וקרבות רחוב בין קבוצות נערים, מרגישים את תרבות ה"תראו אותי" האופיינית לבני נוער ברחבי העולם, והכל באופן מרגש ונוגע ללב.

נערת קרקס. צילם ALEXANDROS FOKAS
נערת קרקס. צילם ALEXANDROS FOKAS

 

כדבריו של ז'אנו פנשו, הבמאי והמנהל האומנותי, מדובר בהרפתקה חדשה המשלבת באופן מרשים אסתטיקה של ספרי קומיקס, ספרי מדע בדיוני, הקרנות וידאו מרשימות וצעירים אנרגטיים וקלילים.

נכון, הג'אנגליג עם הכדורים לא היה מושלם, והקפיצה בחבל עם עוד חבל ועוד זוג אופניים לא תמיד מצליחה באופן מושלם, אבל הם בהחלט מלאים חן ומעלים חיוך נעים על הפנים. בכל מקרה, לא הייתי רוצה להיות ה"מתנדב מהקהל" עליו (פשוטו כמשמעו) מבצעים פעלולים נועזים עם אופניים. כן הייתי שמחה להנות משרירי בטן מפוארים כמו אלה של האקרובטים המחוטבים, אשר מפגינים אותם באופן מרשים על חבל שמשתלשל מהתקרה או על כיסאות שנערמים אלה על אלה לגובה עצום.

המופע מתאים לכל הגילאים, ולא פחות חשוב, לדוברי כל השפות בעולם – כי מוזיקה וריקוד לא זקוקים למוסכמות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן