Skip to content

J2MC – ואפקט הדרמה

לצלם בהפגנות ללא "תעודת הביטוח" וגב של עיתונאי יכול להיות עסק מאוד לא נעים. השוטרים שואלים שאלות, מצלמים אותך, מרחיקים אותך. אבל למרות הפחד ז'אן מישל תמיד שם. הוא לא יכול להימנע מזה זה כמו סם.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את ז'אן מישל פגשתי לראשונה, איך לא, בהפגנה. הוא איננו צלם חדשות או עיתונות בכלל, ז'אן מישל אוהב דרמה. ודרמה יש בהפגנות הצעירים בעיקר כנגד חוק העבודה המושמץ שעבר באסיפה הלאומית בלי צורך ברוב.

צעירי מארסיי מפגינים בנמל - צילום: ז'אן מישל מלט קואט

לצלם בהפגנות ללא "תעודת הביטוח" וגב של עיתונאי יכול להיות עסק מאוד לא נעים. השוטרים שואלים שאלות, מצלמים אותך, מרחיקים אותך. אבל למרות הפחד ז'אן מישל תמיד שם. הוא לא יכול להימנע מזה זה כמו סם.

יאללה בלאגן - צעירי מארסי בהפגנה - צילום: ז'אן מישל מלט קואט

לפני כחודשיים נסגרה התערוכה היחיד הראשונה שלו, שגררה הרבה מאוד צופים ועניינה מוציאים לאור רבים. רוב התמונות המוצגות בכתבה זו הוצגו בתערוכה, של"מרבה הפלא" לא זכתה לביקור של פוליטיקאים אבל הציבור דווקא הגיע.

שוטרים עוצרים צלם - מזכיר תקופות אפלות - צילום: ז'אן מישל מלט קואט

ז'אן מישל לא נולד צלם ולמעשה עבד בבנק תקופה ארוכה שם נחשף לאפליה ופוטר כשאישר הלוואה ללקוח טוב אבל… שחור. הפיטורין איפשרו לו להתמקד בצילום ולאחרונה אף הוכרז כפינליסט במרתון צילום שנערך במארסיי.

מאבק בין האיגודים לצעירים - צילום: ז'אן מישל מלט קואט
אנשי האבטחה של איגוד ה- CGT תוקפים את הצעירים בגז מדמיע - צילום: ז'אן מישל מלט קואט

ז'אן מישל כאמור אוהב דרמה, ולכן כל תמונותיו הן בשחור לבן, לעיתים השמיים עוברים עיבוד כדי להעצים את האפקט אבל תוכן התמונה אמין ומתעד הלכה למעשה את האירועים. גם אם הם לא נעימים.

מתקפת צבע - צילום: ז'אן מישל מלט קואט

למרות שחוק העבודה עבר, ההפגנות נגדו לא תמו. ובמקביל קולות הימין הקיצוני כנגד קליטת פליטים הוציאו את המפגינים בחזרה לרחובות והגרעין הקשה של המפגינים מכיל בתוכו גם את הקבוצה האנטי פשיסטית שחבריה חשדנים בכל הקשור למצלמות. וז'אן מישל טורח ומסביר ומתנצל והכל בנימוס ובסבלנות.

שוטר מפזר גז מדמיע - צילום: ז'אן מישל מלט קואט

מעקב אחרי הפגנות הצעירים זו לא משימה פשוטה שכן אחת המטרות היא להוציא את ההפגנה ממסגרת האישור הרשמי או אם תרצו להשתלט מחדש על המרחב הציבורי. דהיינו מסע ארוך ברחבי העיר בנסיון להימנע מהתקלות מוקדמת עם המשטרה. ז'אן מישל שם, גם עם רגל שבורה הוא היה שם.

חזיתית - האנטי פשיסטים מתייצבים מול המשטרה - צילום: ז'אן מישל מלט קואט
ז'אן מישל בעבודה - צילום: עמית מנדלזון

ההתארגנות מחדש וגל ההפגנות המתחדש בימים אלו יבטיחו כנראה עוד תערוכה יפהפיה. ואולי דווקא ספר. מבחינת ז'אן מישל מה שחשוב הוא הצילום. לא שהוא יתנגד לפרסום וכסף אבל ז'אן מישל, כמו כל צלם, מכור לאדרנלין.

 

1 Comment

  1. גורן
    15 בנובמבר 2016 @ 17:24

    צילומים יפים מאוד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן