Skip to content

סעודת זוכי האוסקר

הלילה נדע אם ישראל זכתה בפעם הראשונה באוסקר הישראלי. כן או לא, גם צוות הסרט 'הערת שוליים' מוזמן בסיום הטקס לסעודת הגאלה הנחשבת. מה אוכלים בין השטיח האדום לאוהל הלבן?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלילה נדע אם ישראל זכתה בפעם הראשונה באוסקר הישראלי. כן או לא, גם צוות הסרט 'הערת שוליים' מוזמן בסיום הטקס לסעודת הגאלה הנחשבת. מה אוכלים בין השטיח האדום לאוהל הלבן?

מאת: שי שגב

מיד עם סיום פתיחת כל המעטפות והכרזת הזוכים המאושרים, מיטב השחקנים, הבימאים, המפיקים ואף צוות הסרט הישראלי, 'הערת שוליים', ימהרו לאוהל הלבן והגדול, בו מוגשת סעודת הגאלה החגיגית, בניצוחו של השף המהולל, וולפגאנג פאק.

פוסטר הסרט הישראלי - 'הערת שוליים'
פוסטר הסרט הישראלי - 'הערת שוליים'

הזדמן לי פעם אחת בלבד לטעום משולחנו, בביקורי באחת ממסעדותיו השוכנות באחד מבתי המלון הזוהרים של לאס וגאס. זו בהחלט ארוחה שלא אשכח לעולם – היה פשוט, אבל טעים.

הפעם, לובשי הטוקסידו ושמלות הערב המנצנצות של מיטב המעצבים, יזכו לטעום סעודה עם תפריט הבנוי מראש. פאק, שגם ניצח על סעודת האוסקר בשנה שעברה, החליט השנה לשנות כיוון. בטקס האוסקר הקודם, החליט להתגאות ברכיבים מקליפורניה, ואף הוגש קינוח של שוקולד בתלת מימד (המכבד את 'אוואטר'). בדרך כלל, ידוע וולפגנג פאק במנות פשוטות אך ששוות כל דולר: "פשטידת עוף עם כמהין" או "צלעות כבש במרינדה". הפעם, השף החליט ליצור מטבח צנוע סובב עולם, אך במגוון רחב ועשיר.

אם כן, להלן הצצה לתפריט סעודת הכוכבים הערב:

סלמון מעושן או קוויאר בקרם פרש – על הזוכים, ואלו שזכו רק בהזמנה לטקס, לבחור בין מנת הדג השמנוני או במעדן עם קרם מאוד שמן. הקוויאר יוגש עם קלי (טוסט) צמוד, המתמזג נפלא עם ביצי הדג הקרות.

גביעי טרטר ספייסי טונה – מנות קטנות שכיף לנשנש אותן. מנת ביניים ראויה, שניתן גם למצואה בתפריט מסעדות השף הפזורות כרשת ברחבי אמריקה.

מיני צ'יזבורגר מבשר קובה עם גבינת צ'דר – בשר ההמבורגר המגיע ממחוז קובה ביפן (שם הפרות זוכות למסאז' ושותות בירה מדי יום – זו אינה בדיחה), נחשב ממיני הבשר האיכותיים בעולם. עליו כנראה גם יוגש מלפפון חמוץ קטן וחתיכת עגבניה. אולי זו לא המנה הציורית ביותר, וקשה גם לדמיין את מרגרט תאצ'ר (מריל סטריפ) נוגסת ומותירה קטשופ על פניה, אך חבל להפסיד מנה כה אמריקנית מבשר כה יפני ועתיר טעם.

בשר קובה, חומר הגלם לציזבורגר של הזוכים, צילום: Orlando G. Calvo, ויקימדיה
בשר קובה, חומר הגלם לציזבורגר של הזוכים, צילום: Orlando G. Calvo, ויקימדיה

פחזניות סרטן עם רמולאד – הם אולי נראים כמו סקאלופים קטנים המונחים על המגש, אך הם כה עדינים, וכנראה אף הוטסו הבוקר הישר ממדינת מיין בארצות הברית. ובארץ ניתן רק לחלום על 'ביס' בכוכבים ימיים אלו.

ארנצ'יני עם עגבניות, בזיליקום ופרמז'ן – בסיציליה ניתן ליהנות ממנות אלו בכל דוכן רחוב. בארצות הברית, שונה המתכון המקורי מריזוטו לאורז, ואין בעיה למצוא ארנצ'יני במסעדות איטלקיות לרוב, בארצות הברית ובישראל. בעצם יש בעיה, כשטועמים ארנצ'יני אחד, אי אפשר להפסיק.

פיצה בצורותיה – מבחר סגנונות פיצה ירוצו בקהל: עגבניות ובזיליקום, מבחר ירקות, עוף וברביקיו – כולם הישר מתנור אבנים שהשף בנה לו בתוך האוהל הלבן.

אה, לגבי הקינוח של השוקולד בתלת מימד משנה שעברה – לא מצאנו מידע נוסף נכון לשלב זה. מבטיח לעדכן, ואולי גם בעתיד נפרסם את המתכון.

ברכות לזוכים ולבולסים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן