התאחדות סוכני הנסיעות: הסוכנים לא חסכו מאמץ והצליחו להציל כספי לקוחותיהם שרכשו כרטיסי טיסה של ספאנאייר ומאלב, שקרסו. הכספים יושבו להם ישירות על ידי הסוכנים שביצעו את ההזמנה
מאת עירית רוזנבלום
התאחדות סוכני הנסיעות מעריכה כי כמחצית מכספי הלקוחות שרכשו כרטיסי טיסה דרך סוכני נסיעות, של חברות התעופה ספנאייר ומאלב, שקרסו, יושבו להם ישירות על ידי הסוכנים שדרכם ביצעו את ההזמנה, כבר בזמן הקרוב.
לדברי מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, הסוכנים חברי ההתאחדות לא חסכו מאמץ כדי להגן על לקוחותיהם ונאבקו להשיב כספי כרטיסי טיסה שלא נוצלו על ידי הלקוחות.
לגבי יתרת הכספים, הגישו הסוכנים בקשה להשבת הכספים דרך מערכת הסליקה של ארגון חברות התעופה יאט"א, וכספים אלה יועברו ללקוחות כשיוחזרו לסוכנים ע"י חברות התעופה.
עוד אמר פתאל, כי ההתאחדות תמשיך לפעול אצל מוסדות המדינה הרלוונטיים במטרה להגביר את בטחון כספי הלקוחות, בעיקר בעת הנוכחית, המאופיינת בחוסר יציבות של חברות תעופה רבות. פתאל קרא למשרד התחבורה לפעול בעניין בהקדם.