Skip to content

בתגובה לדברי הנאצה של הרב הראשי עמאר – דגל גאווה בכניסה לרבנות הראשית

פעילי מרץ והקהילה הגאה הירושלמית תלו אמש דגל גאווה בכניסה לרבנות בתגובה לדברי עמאר שאמר על נטיותיהם המיניות: " זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה". "שיהיה לך שבוע אוהב, גאה ומלא בקבלת האחר", מסרו הפעילים לרב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעילי מרץ הגיעו במהלך הלילה (שבת) לבניין הרבנות הראשית בירושלים ותלו על המבנה בסמוך לכניסה את דגל הגאווה, דגלה של קהיליית הגאים בישראל.
הסיבה למעשה המחאה היו דבריו של הרב שלמה עמאר, רבה הראשי של ירושלים שעוררו סערה לאחר שאמר בראיון ל"ישראל היום" על הקהילה הגאה: "אני אומר כת. זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. אומרים 'נטייה', 'סטייה', שטויות. יש תאווה ואדם יכול להתגבר עליה אם הוא רוצה, כמו כל התאוות. זה מהתאוות האסורות ביותר".
עובדי הרבנות הראשית זמנו מיד את אנשי הביטחון בעיריית ירושלים ואת המשטרה שהגיעה למקום עם צוות זיהוי פלילי (מז"פ), צילמו והודיעה כי החלה לחקור בנושא.

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק
צילום: דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל

אלא שהמשטרה לא הייתה נזקקת לחפש את הגורמים האחראים לו, הייתה מציצה לחשבון הטוויטר של מר"צ ובו נכתב: "פעילי תא מרצ באוניברסיטה העברית קישטו את לשכת הרב עמאר בירושלים בדגל הגאווה הלילה ומוסרים לרב: "שיהיה לך שבוע אוהב, גאה ומלא בקבלת האחר". את "ההודאה במעשה" לוותה תמונת הפעילים המחייכים ליד הדגל בדף הפייסבוק שלהם כשלידה נכתב בדברי ההסבר: "הגענו לרבנות הראשית בירושלים כדי לקשט לרב עמר את הכניסה מחר בבוקר עם קצת יופי, תקווה ואור. איזה כיף שיש את השותפים במרץ בירושלים, לילה טוב."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן