Skip to content

פתרון לדיור ציבורי: עברה לגור במקדונלדס

להבדיל מישראל, בשוודיה הדיור הציבורי הוא זכות חוקית לכל אזרח על פי דרישתו. אישה שהגיעה לעיר בדרום המדינה השתקעה בסניף ההמבורגרים והכריזה שהיא תגור שם עד שהרשות תסיים להכין עבורה דירה. השוודים אובדי עצות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אישה משוודיה עברה לגור מזה שלושה שבועות בסניף מקדונלד'ס המקומי בעיר סמאלנד שבדרום המדינה בעודה ממתינה לדיור ציבורי בעיר. כך מפרסם היום (רביעי) העיתון המקומי "טידניגן" בסמא לנד. האישה, אשר הגיעה מעיר אחרת בשוודיה, אמרה שהיא רוצה לעבור לעיר הזו, לכן היא השתכנה בסניף מקדונלד'ס המקומי בעודה מחכה לביתה עד שזה שיהיה מוכן.
" אנחנו פתוחים מסביב לשעון לכן מחממים את המסעדה. ניסינו לדבר אתה שהיא לא יכולה להישאר כאן, אבל זה לא עוזר. היא כל הזמן חוזרת", אמר מנהל סניף ההמבורגרים, "ניסינו הכל, את השירותים החברתיים, אבטחה, המשטרה, הכנסייה, בית המחסה לנשים. אנחנו רוצים להיפטר ממנה, אבל היא עדיין חיה כאן. ברור שזה מתסכל, "הסביר העובד.

סניף מקדונלד'ס המקומי (צילום: פרדריק סטנדברג "טידניגן")
סניף מקדונלד'ס המקומי (צילום: פרדריק סטנדברג "טידניגן")

מהמשטרה המקומית נמסר כי אנשי המשטרה הציעו לאישה שהם ירכשו עבורה כרטיס נסיעה חזרה לעיר ממנה הגיעה, אך היא מסרבת ודורשת דיור ציבורי בעיר.
"כאן חם ונעים ואשאר עד שהדירה תהיה מוכנה עבורי", קבעה האישה. ע"פ החוקה הסוציאלית בשוודיה, כל אדם זכאי לדיור ציבורי ועל הרשות המקומית לספק לו את הדיור לפי דרישתו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן