Skip to content

כתב אישום: ארבעה תושבי הצפון הפעילו רשת מוראביטון בהר הבית

ארבעת הנאשמים תושבי כפר כנא ועראבה, רכשו כרטיסי דואר נטענים באמצעותם העבירו מאת אלפי שקלים לידי פעילים שהגיעו במכוניות פרטיות להר הבית לצורכי איום והפחדת יהודים המבקשים להיכנס למתחם. 700 אלף שקלים הועברו וחולקו במהלך פעילותם.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות חקירה מאומצת של משטרת ישראל בשיתוף שירות הביטחון הכללי, הגישה  היום (ראשון) פרקליטות מחוז צפון כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד 4  תושבי הצפון שפעלו כרשת שהפעילה פעילי "מוראביטון" הפועלים בהר הבית להפחדת ומניעת כניסת יהודים למקום.
כתב האישום מייחס לנאשמים: חכמאת נעאמנה (35) תושב עראבה, יחיא בן מוחמד סוטרי (54) תושב עראבה, עבדאל אל כרים כריים (67) תושב כפר כנא, ואסמאיל בן דיאב להוני (61) גם הוא מעראבה, עבירות של: איסור פעולה ברכוש  למטרות טרור, חברות, נשיאת משרה ומתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון.
מהחקירה הסמויה ולאחר גיבוש תשתית ראייתית ומעבר לחקירה גלויה, נחשפה רשת שהפעילה פעילי "מוראביטון".  המוראביטון – קבוצות של מוסלמים גברים ונשים בכל הגילאים, אשר לפני מספר שנים, החלו את פעילותם בהר הבית, כאמור, במטרה להפחיד ועל ידי כך להדיר מבקרים יהודים ותיירים נוצרים מלהגיע להר הבית.
על פי החשד הנאשמים העבירו מימון בסכום כולל של כ- 700,000 ₪ אשר שימש לפעילות של  המוראבטון באופן הבא: כל פעיל גבר קיבל תשלום חודשי של כ- 1,500 ₪. כל פעילה אישה קיבלה תשלום חודשי של כ- 1,000 ₪ . כל נהג שלקח במכוניתו אנשים, קיבל כ- 1 ש"ח עבור כל ק"מ נסיעה.  לפעילי המוראביטון מאזור ירושלים אופן התשלום התבצע באמצעות כרטיסי אשראי נטענים על פי המפתח הבא:  כרטיס מוטען ב- 800 ₪ לגבר וכרטיס מוטען ב- 500 ₪ לאישה.  מקבלי הכספים,  פעילי המוראביטון היו עולים להר הבית, בין 4 ל-5 פעמים בשבוע, וזאת כאמור לביצוע פעילות של הפחדה והדרת מבקרים יהודים ותיירים נוצרים בהר הבית.

ארבעת החשודים (צילום באדיבות משטרת ישראל)
ארבעת החשודים (צילום באדיבות משטרת ישראל)

פעילות הפרת הסדר של ה"מוראביטון" הובילה לאלימות קשה כלפי מבקרים וכוחות הביטחון ולהסלמה מתמדת בהר הבית ובהמשך אף לגל פיגועים ברחבי הארץ על רקע המתיחות בהר הבית דבר שהוביל אל הוצאת ה"מוראביטון" והתנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק ע"י שר הביטחון.

בכתב התביעה נטען כי למרות ההוצאה אל מחוץ לחוק של ה"מוראביטון" והתנועה האיסלאמית, הארבעה לא השלימו עם הכרזה זו והמשיכו לנהל ולקיים מנגנון שתכליתו להמשיך את פעילות ה"מוראביטון" בהר הבית באמצעות הכספים ששימשו לתשלום משכורות לפעילי ה"מוראבטון" ומימון הנסיעות.

לצורך הסוואת מקורם של כספי הטרור, זהות בעלי הזכויות בהם מיקומם ותנועותיהם של הכספים, פעלה החבורה בשיטות הבאות: הטענת כרטיסי אשראי באמצעות בנק הדואר במספר רב של סניפים (עפולה, יפיע, סכנין, נצרת, עארה וערערה) וזאת על מנת שלא לעורר את חשדם של פקידי הדואר. תשלום כספים במזומן לפעילים על מנת לטשטש את פעילותם.

במשטרה מזהירים כי חבירה והצטרפות לארגונים שהוכרזו כהתאחדות בלתי מותרת וקל וחומר לארגונים התומכים בפעילות טרור מהווים איום ממשי לביטחון המדינה ומדגישים כי שירותי הביטחון בישראל ובכללם משטרת ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום למיגור התארגנויות אלה ולשמירה על ביטחון אזרחי ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן