Skip to content

צה"ל תקף באמצעות כלי טיס מתקן צבאי נטוש בדרום רמה"ג הסורית

בצה"ל לא הסתפקו בחיסול ארבעת פעילי שוהדא אל-ירמוכ שירו אתמול לעבר כוח צה"ל ותקפו הלילה מתקן מטוש לאותת לארגון שצה"ל לא יסבול שום התגרות מהצד הסורי. כעת עוקבים בצה"ל לראות כיצד ינהג הארגון המזוהה עם דעאש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיל האוויר תקף הלילה (שני) מתקן של ארגון הטרור המדינה האסלאמית בדרום רמת הגולן הסורית, בתגובה לירי שבוצע אתמול לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית בסמוך לצומת שלושת הגבולות בדרום רמת הגולן.
מצה"ל נמסר כי יעד התקיפה היה מתקן צבאי נטוש, ששימש בעבר את האו"ם ושימש את מחבלי ארגון שוהדא אל-ירמוכ המקושר לדעאש לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם בסמוך לגבול. "מדובר בפעולת המשך לתקיפה שבוצעה אתמול, שמטרתה מניעת חזרת המחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב", נמסר. ועוד: "צה"ל ימשיך לפעול להגנת תושבי מדינת ישראל תוך שמירה על חופש הפעולה של צה"ל בשטחה הריבוני של מדינת ישראל, ולא יהסס לפעול אל מול ארגוני טרור הפועלים כנגדה" לשון ההודעה.

תמונת ארכיון
תמונת ארכיון

שוהדא אל-ירמוכ, הארגון שנתקל אתמול בחיילי גדוד הסיור (גדס"ר) גולני בכוחות בגבול, הוא שלוחה סונית שנשבעה אמונים לפני כשנתיים לדאעש ופועלת בדרום רמת הגולן. את מרבית כוחם, מרכזים אנשי הארגון במאבק בג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה. שוהדא אל-ירמוכ הסתעף בשנתיים מאז שנשבע אמונים, אך כל פלגיו עדיין רואים בישראל אויב מספר אחת, שביום הדין יהיה עבורם האתגר המרכזי. בשלב זה, הם עסוקים בהתבססות בשטח ובקביעת קווי גבול מול שאר הארגונים והצבא הסורי.

אתמול הגיב כוח הגדס"ר מידית באש לעבר הטנדר ממנו נורתה אש לעבר חיילי גולני הכוח הגיב בירי נשק קל לעבר מחבלים שירו לכיוונו, ולאחר מכן נורו לאזור גם כמה פצצות מרגמה. מקום התקרית נחשב חריג ביחס לאירועים דומים בעבר, זאת מאחר שפלג של דאעש בשם "צבא חאלד בן אל-וליד" שולט באזור שממנו בוצע הירי.

כוח צה"ל ששכב במארב על הגבול זיהה אתמול הירי לכיוונו מהצד הסורי שביצעו מחבלי דאעש. כלי טיס של חיל האוויר  שהוזנק מידית ירה לעבר מקורות הירי וחיסל את ארבעת המחבלים שירו במקלע כבד מטנדר. לא היו נפגעים או נזק בצד הישראלי.
ממד ההרתעה משחק במגרש הזה תפקיד מאוד מרכזי, והמבחן שלו יבוא לידי ביטוי בשבוע הקרוב, כשנדע אם הארגון יגיב לחיסול ולתקיפת המבנה הלילה, ויחליט אם לפעול כשצה"ל יחצה שוב את הגדר – אך בשטח הריבונות הישראלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן