Skip to content

מנכ"ל האוצר: לא קיבלנו שום הצהרה חד משמעית ואינדיקציות היכן היו הצתות על רק לאומני

בישיבת וועדת הכספים הבהיר המנכ"ל שמשרדו ממתין להצהרה חד משמעית ואינדיקציות מהשב"כ ומהמשטרה היכן היו שריפות על רקע לאומני. "לאחר שתהיה הצהרה סופית מי נפגע על רקע לאומני נתחיל את תהליך הפיצוי מקרן מס רכוש. אם לא חברות הביטוח מפצות", אמר שי באב"ד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו והצהרות מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כי גל השריפות הנו גל הצתות על רגע לאומני, הבהיר היום מנכ"ל האוצר שי באב"ד כי מעבר להצהרות לא התקבלה במשרדו שום אינדיקציה מהמשטרה והשב"כ היכן פרצו שריפות על הצתות מכוונות רקע לאומני והיכן לא.

שריפה בכרמל (צילום מסך)
שריפה בכרמל (צילום מסך)

בישיבת וועדת הכספים שנערכה היום (שני) בצהריים אמר באב"ד: "אנחנו ממתינים להצהרה סופית וחד-משמעית מהשב"כ ומהמשטרה היכן השריפות הן על רקע לאומני והיכן לא. עד כה קיבלנו מהם אינדיקציות שמרבית השריפות הן אכן על רקע לאומני. הצהרה משמעותה האם יבוא פיצוי מקרן מס רכוש. המטרה שלנו שעד סוף השבוע נקבל את כל השמאויות לגבי הנכסים שנפגעו ולאחר שתהיה הצהרה סופית מי נפגע על רקע לאומני נתחיל את תהליך הפיצוי מקרן מס רכוש. אם לא חברות הביטוח מפצות".
באב"ד הוסיף, כי "לגבי האזרחים שנפגעו, על כל נכס שנפגע קבענו תשלום מידי של 2,500 ₪ לכל נפש לצרכים הבסיסיים ודאגנו למענה של קורת גג לכל מי שביתו נפגע מידית עד להמשך התהליכים".
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "ועדת הכספים תיכנס לעובי הקורה מיד לאחר שהצהרות סופיות יתפרסמו ונוודא שאף אחד לא יישאר ברחוב, במקרים בהם יוחלט שהצתה לא הייתה על רקע לאומני. המדינה לא יכולה להישאר בצד באירוע כזה גדול, גם לגבי מקומות בהם השריפה לא על רקע לאומני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן