Skip to content

פרשת מעון ראש הממשלה: לאחר 12 שעות חקירה שוחררה שרה נתניהו לביתה

רעיית ראש הממשלה נחקרה אתמול והלילה שעות ארוכות לצרכי השלמת חקירה אותה דרשה הפרקליטות לאחר שהמשטרה המליצה להעמיד את נתניהו לדין. משרד ראש הממשלה: "לא יהיה כלום כי אין כלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, נחקרה אמש ולילה (שישי) במשרדי להב 433 במשך 12 שעות בחשד שהורתה להטיל את הוצאות המעון הפרטי של המשפחה בקיסריה על חשבון המדינה. חקירתה התמקדה ככל הידוע בשני נושאים עיקריים: העבודות שביצע ביום הכיפור ידיד המשפחה, חבר מרכז הליכוד החשמלאי אבי פחימה במעון הפרטי של המשפחה, ובהקשר לציוד וריהוט גן שנרכש עבור המעון הרשמי של ראש הממשלה בירושלים אך בפועל הועבר לכאורה לטובת הבית בקיסריה.

נתניהו ופרקליטה יוסי כהן (צילום מסך - ארכיון - פלאש 90)
נתניהו ופרקליטה יוסי כהן (צילום מסך - ארכיון - פלאש 90)

נתניהו שוחררה לקראת 01:15 לביתה. ממשטרת ישראל נמסר כי "במסגרת השלמות חקירה המבוצעות לבקשת פרקליטות מחוז ירושלים בפרשה המכונה ״מעונות ראה״מ״, חקרה היום יחידה ארצית של משטרת ישראל פעם נוספת את אשת ראה״מ, הגב׳ שרה נתניהו, בגין החשדות המיוחסים לה בפרשה". הפרשה נחקרה על ידי המשטרה שמצאה כי יש מקום להעמיד לדין את נתניהו, אך הפרקליטות דרשה השלמות חקירה. "ממצאי תיק החקירה ומכלול החומרים בעניינו הועברו לפרקליטות מחוז ירושלים לבחינה והחלטה וכאמור מדובר בהשלמת חקירה", נמסר בהקשר לכך המשטרה. נתניהו עומתה עם מידע שנאסף בין היתר גם בתקופה האחרונה, ולפי המשטרה היא השיבה לכל שאלות החוקרים.
בתגובה מטעם ראש הממשלה נמסר אתמול לתקשורת: "אנו חוזרים ואומרים – לא יהיה כלום כי אין כלום". את שרה נתניהו מייצגים עורכי הדין יעקב וינרוט, יוסי כהן ועמית חדד.

כזכור, לפני כשנתיים פורסם דו"ח מבקר המדינה בנושא, ובין העדויות השונות הייתה גם זו של אב הבית לשעבר מני נפתלי שהעיד במשטרה. לפי הדו"ח, פחימה נשכר לבצע עבודות חשמל בבית בקיסריה בניגוד לנהלים, זאת על אף שהדבר נאסר במפורש בשל קרבתו למשפחת נתניהו. העסקתו של פחימה נעשתה תוך הצגת מצד מטעה  לפיו  נערך הסכם העבודות עם קבלן אחר – והוא זה  ששכר את פחימה כקבלן משנה. פחימה הגיש חשבוניות על עבודה בשבתות וביום כיפור ויש חשד כי לא עבד באותם זמנים בפועל וכי התשלום ניתן לו על עבודות קודמות עבור המשפחה.

 כמו כן נחשד כי בכיר במשרד ראש הממשלה נתן הוראה לעובדים לרכוש ציוד וריהוט חדש שהוא העתק זהה לריהוט שנמצא בווילה הפרטית בקיסריה. לאחר שהריהוט החדש הגיע למעון ראש הממשלה נעשתה ההחלפה. הריהוט החדש הועבר לקיסריה והריהוט הישן הועבר מקיסריה למעון ראש הממשלה בירושלים. כך, על פי הנטען, חסכה משפחת נתניהו את העלויות של רכישת ריהוט חדש והוא מומן מכספי המדינה.

2 Comments

  1. גורן
    2 בדצמבר 2016 @ 11:52

    נראה לי שזו תהיה הפרשיה החמורה ביותר בישראל מאז פרשת עסק הביש 12 שעות חקירה על חשמלאי וריהוט נו באמת

    • עמית מנדלזון
      3 בדצמבר 2016 @ 1:13

      ממש לא אכפת לך שגונבים ממך גורן אה? אז למה אתה נועל את הבית כשאתה יוצא ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן