Skip to content

מדוע מקדם אתרים צריך להיות גם מנהל תוכן

 לקדם אתר בלי להשתמש בתוכן ולנהל אותו בצורה נכונה, זה כמו לצאת למרוץ עם סירה חדשה אבל ללא מנוע. לכן, כל מקדם אתרים חייב להיות מנהל תוכן או לפחות להקפיד לעבוד בצמוד עם מומחה שאחראי על כך באתר. תחום קידום האתרים נחשב למאוד דינמי. בכל רגע גוגל עלולים לשחרר אלגוריתם חדש שישנה את דרכי הפעולה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 לקדם אתר בלי להשתמש בתוכן ולנהל אותו בצורה נכונה, זה כמו לצאת למרוץ עם סירה חדשה אבל ללא מנוע. לכן, כל מקדם אתרים חייב להיות מנהל תוכן או לפחות להקפיד לעבוד בצמוד עם מומחה שאחראי על כך באתר.

תחום קידום האתרים נחשב למאוד דינמי. בכל רגע גוגל עלולים לשחרר אלגוריתם חדש שישנה את דרכי הפעולה. אם הם לא משחררים אלגוריתם חדש, מתבצע, מידי פעם, עדכון לקיים וגם הוא יכול להשפיע על מיליוני אתרים ברחבי העולם. יחד על זאת ישנו דבר שלעולם לא ישתנה: תוכן איכותי תמיד יהיה אחד הגורמים המרכזיים והחשובים לקידום אתרים. למעשה, ככל שהזמן ילך ויעבור, כך השימוש בו יהיה חשוב וחיוני יותר במטרה להשיג כמה שיותר פניות. לדעתי, מקדם אתרים שאינו עוסק בניהול תוכן באתר שלו, או משתף פעולה עם בעל תפקיד כזה, אינו יכול לנצל את מלוא הפוטנציאל הטמון בקידום אתרים אורגני.

הכל מתחיל בבלוג

קידום קטגוריות הוא חלק משמעותי בקידום כל אתר, אבל יש גם מגבלה לכמות הקטגוריות שניתן להוסיף מבלי שהאתר יראה כמו סלט ירקות. לכן חשוב לנהל בלוג באתר. דרכו אפשר להנגיש את המידע בקלות כמו גם לשלב כמות בלתי נגמרת של דפים המיועדים לשמש כדפי נחיתה אורגניים.

איזה עוד תפקידים יש לבלוג

  • השגת גולשים חוזרים – לגרום לגולשים לחזור לקרוא בו מאמרים וללמוד על התחום.
  • מיתוג כמומחה –  בעל אתר שכותב הרבה או שמנוהל בעבור תוכן באופן קבוע, יחשב למומחה.
  • סמכות –  לא רק גולשים יראו בבלוג שמנהל בעל האתר כאישיות סמכותית, אלא גם גוגל.

קידום מילות מפתח בעזרת מאמר ייעודי לכל מילה

זוהי טעות גדולה לקדם אתר רק על 10 מילות המפתח עם כמות החיפושים הגבוהה ביותר. אמנם אי אפשר לקדם אותו כבר מהיום הראשון על מאות מילות מפתח, אבל בהדרגה תמיד צריך להוסיף עוד ועוד מילים. על אותו מומחה קידום אתרים שאחראי על קידום האתר להבין את התנהגות הגולש ע"י ירידה לפרטים הקטנים.

  • מילים עם נפח חיפוש אפסי –  לבדוק את ההשלמות האוטומטיות של גוגל ולהבין באיזה מילים הגולשים משתמשים למרות שנפח החיפוש שלהם אפסי.
  • לקדם שאלות מפתח –  זהו חלק מאוד מהותי מניהול התוכן. לספק דרך הבלוג תשובות לשאלות שהגולשים מחפשים. מדובר בקידום ביטויי זנב ארוך.
  • לקדם ביטויים לפי כלי מנהל האתרים –  במקרים רבים אפשר לנהל את התוכן לפי הביטויים שהאתר עולה בהם בחיפוש מתוך מידע המוצג ב"שאילתות חיפוש" של כלי מנהל האתרים.

לאחר שנוצרה רשימת מילות מפתח הכולל מגוון ביטויים, יש להוסיף אותם בהדרגה לאתר. ישנם ביטויים מרכזיים אשר ראויים לקטגוריה וישנם גורמים כמו שאלות חיפוש שראויים למאמר מעמיק בבלוג. למשל אם מדובר באתר של חברת ניקיון, לא יזיק לכלול באתר מאמר בנושא "איך לנקות תנור". יכול להיות שחלק מהגולשים יבינו ממנו כיצד לעשות זאת בעצמם. אחרים יעדיפו להזמין חברת ניקיון, וכך, בעזרת ניהול חכם של תוכן, אפשר לייצר פניות מתוך הבלוג.

חשוב להבין: לא לכל מילת מפתח חייב להיות מאמר נפרד. אפשר לקדם כמה מילים אל אותו מאמר. כך תמנעו מיצירת תכנים כפולים שעוסקים באותו נושא. למשל את הביטוי "כיוון דלת" ו"כיוון דלתות" אפשר לקדם על אותו המאמר. איך? פשוט לשלב את המילים ב 2 הצורות, אבל לדאוג לעשות זאת בצורה כמה שיותר טבעית.

מה קורה כאשר הלקוח עצמו מנהל את התוכן?

ישנם לא מעט חברות ומקדמי אתרים שלא עוסקים בכלל בניהול תוכן באתר. לאחר האופטימיזציה, עבודתם מתרכזת בעיקר בבניית קישורים. חלקם רגילים לכך שהלקוח בעצמו מבין את חשיבות התוכן ולכן הוא כותב ומעדכן בעצמו. אבל זה ממש לא אידאלי. כך נוצרים מצבים שהלקוח מעלה אומנם מאמרים איכותיים, אבל אין לו שום תועלת קידומית בין היתר בגלל שילוב לא נכון של מילות מפתח, אי עדכון נתוני מטא ועוד. כל זה, לדעתי, צריך להיות באחריות מקדם האתרים. אז כן, חלק מהמקדמים עושים אופטימיזציה, אבל אני, באופן אישי, נתקלתי באתרים עם בלוגים עשירים בתוכן שנכתב ע"י לקוחות, אבל לא היה לכם כל משמעות קידומית.

1 Comment

  1. עמית אדלר
    6 בפברואר 2017 @ 15:59

    בתור אחד שהתחיל מעולם התוכן ורק אחר כך הגיע לקידום אתרים, אני יכול להעיד מניסיון על החשיבות הבלתי מבוטלת של נושא התוכן. נכון, אומנם שומעים את המשפט הזה עד שכבר נמאס – אבל תוכן הוא המלך. אחר כך חובה גם לדאוג להפיץ את התוכן הזה, כדי שיגיע לכמה שיותר קהל רלוונטי, אבל בסופו של דבר התוכן הנכון הוא מה שימשוך אנשים לאתר שלך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן