Skip to content

חברת הכנסת ברקו תקפה מתלוננת על תקיפה: "תפני למשטרה ואל תפתחי את היחסים האינטימיים שלך כאן"

מתלוננת שסיפרה לחברי הוועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי כי עוזרה הפרלמנטרי של חברת הכנסת מהליכוד הטרידה מינית, זכתה לתקיפה מילולית של ברקו, פרצה בבכי וקראה לעברה: "יחסים אינטימיים? תתנצלי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אישה שהעזה לספר בדיון שנערך היום (שלישי) בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי תחת הכותרת "החמרה בתופעת ההטרדות והתקיפות המיניות בערים מעורבות", כי הותקפה מינית על ידי עוזרה הפרלמנטרי של חברת הכנסת ענת ברקו (ליכוד), פרצה בבכי לאחר שח"כ ברקו התפרצה לדבריה והטיחה בה: "אם יש לך איזו השגה, תפני למשטרה ואל תפתחי את היחסים האינטימיים שלך כאן בפני כולם. אם לך היה קשר שעלה על שרטון ונפגעת, תפני למשטרה. גם לעוזרים פרלמנטריים יש זכויות". האישה סיפרה כי התלוננה לפני ברקו שהגנה על עוזרה הפרלמנטרי וכי אף גורם אחר בכנסת לא סיפק כל מענה לתלונתה. האישה ההמומה לדברי חברת הכנסת פרצה בבכי וצעקה חזרה לעבר ח"כ ברקו: "יחסים אינטימיים? תתנצלי". ברקו לא וויתרה והמשיכה לתקפה במילים חריפות, כשהדיון הסלים והפך להטחת האשמות זו כלפי זו, הוצאה ח"כ ברקו מהדיון בוועדה.

המתלוננת הותקפה (צילום באדיבות אריק בנדר - מעריב)
המתלוננת הותקפה (צילום באדיבות אריק בנדר - מעריב)

מאוחר יותר פרסמה ח"כ ברקו הודעת הבהרה: "לפני כמה חודשים פנתה אליי מתלוננת שטענה כי העוזר הפרלמנטרי שלי הטריד אותה מינית מילולית במהלך חילופי מסרונים ביניהם. היא עצמה ציינה בפניי כי הם שוחחו ונפגשו מחוץ לכנסת. הצעתי למתלוננת לפנות למשטרה ואף פניתי מידית ליועץ המשפטי של הכנסת. תלונה זו אף טופלה על ידי הממונה בכנסת לפי החוק למניעת הטרדה מינית, וזאת בליווי הלשכה המשפטית של הכנסת, ובמסגרת זו נמסר למתלוננת מה הן האפשרויות העומדות בפניה. מעבר לכך פניתי בעצמי למשטרה ושאלתי אם אני יכולה להתלונן עבור אותה מתלוננת. ואולם, נמסר לי שהמתלוננת חייבת להתלונן באופן אישי. צר לי כי המתלוננת בחרה שלא להביא את תלונתה בפני הגורמים המוסמכים ולדבר בעניין זה בפני ועדה רבת משתתפים בכנסת, שאין לה כלים וסמכות לבחון טענותיה".

ד"ר ענת ברקו (צילום מסך)
ד"ר ענת ברקו (צילום מסך)

מדובר הכנסת נמסר כי: "לפני כ-8 חודשים הועברה תלונה לממונה בכנסת לפי החוק למניעת הטרדה מינית נגד יועץ פרלמנטרי של חה"כ ענת ברקו. התלונה הוגשה על ידי מתלוננת אשר אינה נמנית על סגל עובדי הכנסת או היועצים הפרלמנטריים. בתלונה נטען כי היועץ הפרלמנטרי שלח למתלוננת מסרונים בעלי אופי מיני.
התלונה נבחנה הן על ידי חה״כ ברקו והן על ידי הממונה בכנסת, בליווי הלשכה המשפטית של הכנסת.
לאחר בחינת הדברים עלה ספק רב אם לאירוע הנטען יש קשר לעבודה בכנסת. על כל פנים טיפול במישור המשמעתי לא היה רלוונטי נוכח זהותם של המעורבים שאינם עובדי הכנסת. לאור זאת הציגה הממונה בפני המתלוננת את האפשרויות העומדות לרשותה בהתאם לחוק, וביניהן האפשרות להגיש תלונה במשטרה.

התייחסותן של הממונה בכנסת ושל חה״כ ברקו אף הועברו בכתב למתלוננת.

נבקש להדגיש כי הטיפול בנושא נעשה באופן מקצועי וללא דופי, הן מצד חה״כ ברקו והן מטעם הממונה בכנסת. מפאת צנעת הפרט של המעורבים לא נוכל למסור פרטים נוספים", מסר הדובר.

 ח"כ איילת נחמיאס ורבין (מחנה ציוני) התייחסה היום לתקרית ולדבריה של ח"כ ברקו ואמרה: "היא מוכיחה שמיזוגניות איננה נחלתם של גברים בלבד. כשבחורה מתלוננת על הטרדה מינית ויש מי שחושב כי כך מתנהלות מערכות יחסים אינטימיות, ברור שמדובר באישה שמזלזלת בנשים ופוגעת בכבודן בלי למצמץ", אמרה.

לדבריה, "ברקו ששלחה את ח"כ אורלי לוי אבקסיס לדגמן, הצליחה כעת להתעלות על המבוכות שהיא עצמה יצרה בעבר. הטרדה מינית היא הטרדה מינית. אין בה אינטימיות ואין בה הסכמה. יו"ר הקואליציה דוד ביטן צריך לשלול מברקו את השתתפותה בדיונים, כדי למנוע את השתלחותה בנשים בפרט ובכל מי שחושב אחרת ממנה בכלל. ראוי שברקו תתייחס לתלונות בכובד ראש, תקיים בדק בית, לפני שהיא מלבינה פניו של אדם, פניה של מתלוננת, ברבים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן