Skip to content

קצב – האנס המורשע שוחרר לחופשי

לאחר החלטת פרקליט המדינה עורך הדין שי ניצן שלא לערער על החלטת וועדת השחרורים לשחרר את האסיר מהכלא, שוחרר האנס לביתו תחת תנאים מגבילים – מבלי שהודה והתנצל על אונס הנשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האסיר האנס משה קצב, משיא המדינה לשעבר שוחרר היום ממאסרן לאחר שפרקליטות המדינה הודיעה לוועדת השחרורים שדנה בעניינו של האסיר משה קצב, כי הפרקליטות לא תעתור לבית המשפט המחוזי נגד החלטת הוועדה להורות על שחרורו ברישיון של האסיר.
קצב השתחרר לפני זמן קצר לאחר חמש שנות מאסר בעקבות הודעתה של פרקליטות המדינה כי לא תתנגד להחלטת ועדת השחרורים לקצר את עונשו.

 לאחר התייעצות שנערכה עם כלל הגורמים המעורבים בעניין בפרקליטות, החליט עורך דין שי ניצן פרקליט המדינה לאמץ את המלצת כל הגורמים הללו שנמסרה לו, לפיה אין מקום להגשת עתירה כאמור.

 כידוע, בכל שלושת הדיונים שקיימה עד כה ועדת השחרורים בעניינו של האסיר, הפרקליטות התנגדה לשחרור מוקדם. בשני הדיונים הראשונים עמדתה זו התקבלה (וכתוצאה מכך האסיר נותר במאסר כשמונה חודשים נוספים) ואילו בדיון האחרון עמדתה נדחתה.

משתחרר מהכלא, האנס קצב (צילום מסך)
משתחרר מהכלא, האנס קצב (צילום מסך)

לטענת פרקליט המדינה עתירות נגד החלטות של ועדת השחרורים מוגשות רק כאשר הפרקליטות סבורה שההחלטה הינה בלתי סבירה באופן קיצוני או שההחלטה הינה בלתי חוקית.

לאחר לימוד החלטת ועדת השחרורים ונימוקיה, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי נוכח הפסיקה הנוהגת בבית המשפט העליון, להערכתה אין סיכוי ממשי שעתירה שכזו תתקבל שכן אין בה חריגה קיצונית ממתחם הסבירות. על כן הוחלט שלא להגיש עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים.

"המסקנה שלא מדובר בהחלטה בלתי חוקית או החורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני מבוססת על כך שהאסיר התנהג בכלא ללא דופי, על כך שכבר ריצה חלק מתקופת השליש, על כך שהוא עבר הליך טיפולי בחודשים האחרונים בבית הסוהר, על המלצת הגורמים הטיפוליים בשב"ס ועל ההגבלות המשמעותיות שהוטלו עליו בהחלטת הוועדה ושיחולו עליו בתקופת שחרורו ברישיון. יוזכר, שגם הפרקליטות עצמה הודיעה לקראת הדיון בוועדה כי אם קצב ימשיך בטיפול, והוא ימשיך להניב תוצאות חיוביות, היא תשקול בחיוב להסכים לשחרורו המוקדם בעוד שישה חודשים" הסבירו בפרקליטות.

"אכן, הפרקליטות הביעה עמדתה בוועדה כי העדר נטילת האחריות מצד האסיר על מעשיו והעובדה שהטפול בו משתתף האסיר החל רק לאחרונה, מצדיקים אי שחרורו לעת הזו. אולם הוועדה החליטה, כידוע, אחרת ובמכלול הנסיבות לא נמצא שיש סיכוי ממשי שעתירה נגד החלטת הוועדה תתקבל".

"מובן שאין בהחלטה זו כדי להקל ולו במעט מחומרת מעשי האסיר, שבגינם דרשה הפרקליטות עונש מאסר משמעותי ביותר, שאכן הוטל עליו. טיפול הפרקליטות והמערכת המשפטית בעניינו של הנשיא לשעבר קצב הוכיח כי במדינת ישראל חל העיקרון של שוויון הכל בפני החוק במלוא עוצמתו. בהקשר זה, דין אחד לאדם הפשוט ביותר ולנשיא המדינה".
ב – 15:36 החל האנס המורשע בהליך השחרור כשהוא ממלא "טופס טיולים" – הזדכות על ציוד.
ב – 16:27 הגיע האנס לשיחה עם מפקד כלא מעשיהו
ב- 16:31 האנס יצא לחופשי.

האנס בדרכו לביתו (צילום מסך)
האנס בדרכו לביתו (צילום מסך)

בצאתו משערי הכלא התחבק האנס עם רעייתו גילה ואחיו ליאור, וצעד עמם לעבר המכונית משם נסעו לביתו בקריית מלאכי. הוא סירב לענות לשאלות העיתונאים. "זה יום מרגש מאוד", אמרה רעיית האנס, הנשיא לשעבר משה קצב.

עו"ד שני אילוז, פרקליטתו של קצב, אמרה בפתח בית הסוהר: "אני מברכת על החלטת הפרקליטות לא לערער. קצב יוצא מכאן וישוב לביתו. זו התרגשות מאוד גדולה, הם מחכים ומצפים לו. אנחנו שמחיים שיש עכשיו ודאות ואני מניחה שתהיה קבלת פנים מאוד שמחה. סברתי מלכתחילה שהיה מקום כבר בבקשה הראשונה לשחרר אותו. אני שמחה על התהליך שעברנו עם ועדת השחרורים, זה רק מראה על הכנות והאותנטיות של הדברים".
בני משפחתו של האנס והנשיא לשעבר הגיבו ואמרו עם יציאתו מכלא מעשיהו: "הרגשה מצוינת, תודה לאל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן