Skip to content

עמונה: העליון – נשקול דחיית פינוי, על המתנחלים להתחייב לפנות ללא התנגדות

בית המשפט העליון השיב הערב לממשלה כי הוא מוכן לשקול בחיוב את דחיית מועד פינוי התנחלות עמונה ב 45 יום, רק אם כל מתנחלי עמונה יתחייבו ויחתמו באופן אישי, כי הם מתחייבים להתפנות עד למועד החדש שיקבע בדרכי שלום וללא שום התנגדות והתפתלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון הגיב והשיב הערב (רביעי)  לבקשת בנימין נתניהו ראש הממשלה ואביגדור ליברמן שר הביטחון לדחיית מועד פינוי התנחלות עמונה שנועד להתבצע עד ל 24 לחודש הזה. שופטי בית המשפט קבעו כי לפני שהם מחליטים באם להיענות לבקשה או לדחותה,  על מתנחלי עמונה כולם להתחייב כל אחד לפנות עד תום מועד הדחיה שיתפנה ללא שיהוי ללא עיכוב וללא טלימות או התנגדות כלשהי.

ישיבת מתנחלי עמונה (צילום יונתן קלרמן)
ישיבת מתנחלי עמונה (צילום יונתן קלרמן)

"בתגובות תושבי עמונה הם מציינים כי "הם מצטרפים לבקשה להאריך את מועד קיום פסק הדין ב-45 ימים" וניסוחים דומים", כותבים הנשיאה מרים נאור והשופטים אסתר חיות וחנן מלצר, "כדי להסיר כל ספק, מתבקשים כל המשיבים תושבי עמונה להצהיר בלשון חד משמעית, כי הם מסכימים ומתחייבים כולם כאיש אחד לפינוי בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות. זאת ככל שייקבע מועד נדחה על-ידי בית המשפט, ומבלי שיש בדבר משום הבעת דעה מצדנו בשלב זה".

נוער הגבעות - התכוננו לפינוי (צילום: צעירי עופרה)
נוער הגבעות - התכוננו לפינוי (צילום: צעירי עופרה)

פרקליטות המדינה הונחתה להגיש הצהרות התחייבות אלו בפני בית המשפט עד למחר ב 10:00 בבוקר.
בבקשת המדינה נכתב כי לבקשת ראש הממשלה ושר הביטחון…מתכבדת המדינה לפנות בבקשה ליתן לה שהות של 45 ימים נוספים מהמועד האחרון למימוש הצו שניתן" "הרגישות והנפיצות הנלוות לפינוי התיישבות בסדר גודל של עמונה הכוללת 40 משפחות ו-200 ילדים, השקיעה המדינה מאמצים עילאיים לגיבוש פתרון אשר יאפשר את פינוי תושבי עמונה בדרכי שלום וללא התנגדות מטעמם", הסבירה הממשלה לבית המשפט.
בית המשפט אותת היום לממשלה כי הוא נכון לאשר את הדחיה המבוקשת, אבל כלמוד ניסיון מר דרש מכלל מתנחלי עמונה להתחייב כל אחת ואחד שהם יקיימו לאלתר את התחייבותם להתפנות מרצון ובשקט משטחי הפלסטינים ללא כל התפתלות ושיהוי עד למועד הפינוי החדש שיקבע בית המשפט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן