Skip to content

ח"כ גטאס: לא מתנגד להסרת חסינותי

גטאס הקדים את וועדת האתיקה והודיע כי הוא מבקש להסיר חסינותו "אין בכוונתי לתת יד לאווירת ההסתה הפרועה נגדי להימשך", כתב גטאס. מליאת הכנסת תכונס אחר הצהריים להודעת גטאס ותינעל מיד לאחר הקראה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ באסל גטאס הודיע היום (חמישי) ליולי אדלשטיין יו"ר הכנסת כי הוא אינו מתנגד להסרת חסינותו לצורכי חקירתו בפרשת הברחת הטלפונים הניידים לתוך הכלא שבו שוהים אסירים ביטחוניים. לדבריו, בצעד זה הוא מבקש לשים סוף לאווירה הפרועה נגדו: "הדיון בוועדת הכנסת היה כצפוי מתלהם, פוליטי ולא ענייני", כתב גטאס, שביקש מיולי אדלשטיין להביא את הודעתו בפני הכנסת במלואה. "כך שאין בכוונתי לתת יד לאווירת ההסתה הפרועה נגדי להימשך". גטאס מציין כי בקשת הסרת חסינותו מתייחסת "אך ורק בקשר לחקירה שנפתחה נגדי ביום 18.12.2016.

מכשירי הסלולרי המוברחים
מכשירי הסלולרי המוברחים

בעקבות ההודעה של גטאס, יכריז היום במליאה יו"ר הכנסת על הסרת החסינות ללא הצבעה. לצורך כך מליאת הכנסת תתכנס בשעה 16:30 לשם מסירת ההודעה בלבד על ידי יושב ראש הכנסת, ולאחר מכן תנעל הישיבה.
אתמול אישרה ועדת הכנסת פה אחד את בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה להסיר את חסינותו של גטאס. לאחר שהחסינות תוסר תוכל המשטרה לעצור את ח"כ גטאס.

גטאס - צולם מחוץ לכלא
גטאס - צולם מחוץ לכלא

חבר הכנסת תועד בידי משטרת ישראל כשהוא מעביר 4 מעטפות עם מכשירי טלפון סלולרי לידי האסירים הפלסטינאים. בחודשים האחרונים לא אושר לחברי הכנסת הערביים לבקר אסירים פלסטינאים שעצורים בבתי הכלא בישראל. בדרך כלל מי שאמון על מתן האישורים לביקורים הוא השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שלא אישר זאת בחודשים האחרונים – אך אישר זאת לח"כ באסל גטאס.  גורמים בקרבתו של השר סיפרו שבימים האחרונים קיבל ארדן רמז מהמשטרה או משירות בתי הסוהר לפיו הם מעוניינים שהשר יאשר את בקשתו של גטאס (הרשימה המשותפת). ברשויות ככל הנראה ידעו על דפוס הפעולה של גטאס וחיכו להזדמנות לתפוס אותו "על חם". גטאס עצמו הודה בחקירתו במשטרה בהברחת המכשירים הסלולריים ופתקים מוצפנים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן