Skip to content

חשש לשריפת ענק רעילה: מיכל דלק התפוצץ ועלה באש בבתי הזיקוק בחיפה

מיכל עם בנזין התפוצץ הבוקר ועלה באש. במכבי האש מזהירים כי מדובר באירוע חמור. בשלב זה נעשים ניסיונות לאגף את האש למניעת התפשטותה למיכלים נוספים. עובדים פונו וכביש 22 נחסם צפונה. ראש עיריית חיפה הקורא לתושבים להסתגר בבתים, לסגור חלונות ולהמתין להודעות. הערכת מכבי האש כי הדלק במיכל יאזל תוך חצי שעה והאש תהיה בשליטה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מיכל דלק ענק המכיל כ 1000 קוב בנזין לאחר זיקוקו התפוצץ הבוקר (ראשון) ועלה באש בבתי הזיקוק לנפט בחיפה. עובדי המפעל פונו ומכבי האש מנסים בשעה זו לבלום את האש ולכבותה. מבתי הזיקוק טוענים כי המיכל היה מלא רק בחלקו הקטן, כעשרה אחוז מתפוסתו המלאה.
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, קרא לתושבי האזור המצויים בביתם להסתגר בבתים, לחסום חלונות ולהימנע מחדירת עשן לבתים. "עורו, עורו, עורו" קרא יהב לממשלה "ועשו את העבודה שלכם בפינוי מיכלי האמוניה והאחרים מחיפה", "זהו רק הפרומו למה שעלול לקרות. פנו מיד את המיכלים המסוכנים לדרום".

בהערכת מצב שהתקיימה במכבי האש הועלתה אפשרות מצד גורמי המפעל לקריסה אפשרית של המיכל הבוער. לדברי הנהלת בתי הזיקוק "גם אם אכן כך יקרה, החומר יגלוש לתוך מאצרה יעודית וישאר מתוחם. עיקר הדאגה היא מהמיכלים השכנים ולוחמי האש מנהלים קרב בלימה עיקש מלמנוע מקרינת החם לחמם את דופן אותם מיכלים.
במכבי האש מעריכים כי מבחינת הערכת הסיכונים כרגע הרדיוס בו קיימת סכנה מוחשית לחיי אדם הוא רדיוס בן 150 מ' סביב המיכל וזה התחום בו נמצאים לוחמי האש.

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר כי בעקבות השריפה המתחוללת בבז"ן: בהנחיית השר להגנת הסביבה זאב אלקין סוכם כי יפתח חדר מצב במשרד, ובמקביל מנכ"ל המשרד, ישראל דנציגר, והצוות הבכיר יצא לחפ"ק משותף עם כב"ה ומשטרה בחיפה. "המשרד להגנת הסביבה מבצע מדידות של זיהום האוויר מחלקיקים בעקבות השריפה, בודק את נסיבות הדליקה והשפעתה על הסביבה, תוך בדיקת ההשפעה על מפעלים באזור ומעביר הנחיות למפעלים ולתושבי האזור. כונני המשרד נמצאים בשטח ונותנים הנחיות", נמסר מדוברת המשרד וכי המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף משרד הבריאות, ממליץ לציבור הרחב הנמצא באזור הצ'ק פוסט להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ.

צילום: דוברות מכבי האש מחוז חיפה
צילום: דוברות מכבי האש מחוז חיפה
צילום: דוברות מכבי האש מחוז חיפה
צילום: דוברות מכבי האש מחוז חיפה

מדוברות מכבי האש מחוז חוף נמסר כי מדובר במיכל לאחסון דלק שעלה באש לפני זמן קצר. צוותי חירום צוותי המפעל וצוותים של איגוד ערים להגנת הסביבה פועלים במקום.
תוך כך נערכות סריקות לוודא כי אין עובדים שנלכדו במקום. בשלב זה לא דווח על נפגעים בנפש
ממטרת ישראל נמסר כי עקב השריפה בבתי זקוק, נחסמו כביש 4 מלב המפרץ עד אריה אריה שנקר, כביש 22 נחסם צפונה ממחלף עם כביש 75.
אורי צובוטרו דובר כבאות האש מחוז חוף מסר: "מיכל בנזין שהיה בתהליך ריקון החל לבעור. הנתון המעודד: מפלס  הדלק נמוך יחסית: כמטר וחצי.  עיקר המאמץ מושקע בקירור המכלים הסמוכים. עשרות צוותי כיבוי נוטלים חלק בפעולות הכיבוי", "להערכתנו בתוך כשעה וחצי יאזל הדלק במיכל הבוער".
עוד נמסר כי מ"מ מפקד מחוז חוף תת טפסר בכיר אריה רגב הזעיק סיוע ממחוזות שכנים וכי נכון לרגע זה לא ידוע על נפגעים או נעדרים. חיתוך מצב נערך כעת במשרדי בז"ן בשיתוף כלל הגורמים החבירים.  תוך כך מוסרים במכבי האש כי "אנחנו לא מדברים עדין במונחים של שליטה אך נכון לעכשיו ניתן לומר שהאירוע מטופל ומנוהל. שוב, עיקר המאמץ מושקע  בביצוע הגנה היקפית על המיכלים השכנים".
ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות שריפה בבז"ן, נחסמו לתנועה לשני הכיוונים כביש 4 שדרות ההסתדרות מלב המפרץ עד אריה שנקר,  צפון, כביש 22 נחסם לתנועה ממחלף איקאה לכיוון כביש 772 עד מחלף יגור. בשלב זה אין סכנה לתושבים,  כוחות המשטרה וההצלה במקום מבודדים את האיזור ופועלים לכיבוי השריפה ומבצעים ניטור",   המשטרה מבקשת מהציבור שלא להגיע למקום.  ומציעה דרך חלופית לנהגים באמצעות כביש 70, 75.

מכבי האש הודיעו כי כוחות כיבוי מכל הארץ מוזרמים בשעה זו לבתי זיקוק וכארבעים צוותים סך הכל ירוכזו למניעת התפשטות האש למיכלים נוספים.
מומחים בנושאי איכות הסביבה מזהירים כי העשן של הדלק מסוכן ורעיל ועלול לפגוע קשה בתושבי יישובי הסביבה ומאפשרות לגשם שיכיל חלקיקי חומצות רעילות. אזורי קריית חיים וקריית שמואל שבמפרץ חיפה מכוסים בשעה זו בעשן סמיך. בשלב זה לא נתנו הנחיות מיוחדות לתושבי האזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן