Skip to content

ראש ממשלה תחת חקירה – מנדלבליט הורה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית

היועץ המשפטי לממשלה הורה למשטרה לחקור את ראש הממשלה בהקשר לשתי פרשיות כשהראשית מהן מגובה בראיות מוצקות. משרד המשפטים ומשטרת ישראל: " משטרת ישראל פועלת בתיאום הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, ובבוא העת הציבור יעודכן באמצעות הודעה מוסמכת לגבי מהלכי הבדיקה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר בחשד לפלילים באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כך נחשף הערב (רביעי) בחדשות 10. על פי הפרסום ההוראה הועברה לראש אגף החקירות במשטרה, כשבפועל היא מאשרת לזמן את נתניהו לחקירה באזהרה.
עוד נחשף כי נועד חקירתו צפוי להיות מתואם כבר בימים הקרובים. לדברי כתב הערוץ, ברוך קרא, גורמים המעורים בפרטי הבדיקה מסרו כי הפרשה העיקרית שתחקר היא פרשה המגובה בראיות. ראש הממשלה יצטרך לתת הסברים רבים לפרטים שעלו במהלך הבדיקה המשטרתית נגד ראש הממשלה בתקופה האחרונה.  בהקשר לחקירה זו נמסר כי פרטי הפרשה העיקרית נשארו חסויים ולא דלפו לציבור, כך שלא מדובר באחת הפרשות שפורסמו בכלי התקשורת, כמו זו שפורסמה בחדשות 10, אודות הקשר למיליארדר האוסטרלי.

צילום: יונתן סינדל
צילום: יונתן סינדל

מהיועמ"ש נמסר: "לא נוכל להתייחס לפרסומים, וזאת מטעמים ברורים כאשר הבדיקה תלויה ועומדת, ואין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען בפרסומים. יודגש, כי משטרת ישראל פועלת בתיאום הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, ובבוא העת הציבור יעודכן באמצעות הודעה מוסמכת לגבי מהלכי הבדיקה".

ממשרד המשפטים וממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות הפרסומים הערב בנוגע לבדיקה בעניינו של ראש הממשלה – הרינו להבהיר כי לא נוכל להתייחס לפרסומים, וזאת מטעמים ברורים כאשר הבדיקה תלויה ועומדת, ואין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען בפרסומים.

יודגש, כי משטרת ישראל פועלת בתיאום הדוק עם  היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות,  ובבוא העת הציבור יעודכן באמצעות הודעה מוסמכת לגבי מהלכי הבדיקה. עד אז, כל פרסום הוא באחריות המפרסם בלבד".
נתניהו שיצא הערב בהודעה לציבור בה הגיב לנאומו של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי שתקף את מדיניות ממשלת ישראל והעומד בראשה בשטחים, לא התייחס לפרסום ולנאמר בו.
בהקשר לשיהוי הזמן שעבר עד שהיועה"מ אישר את החקירה הפלילית  נטען כי לדברי קרא כי "מנדלבליט עמל בימים האחרונים על הוצאת הודעה מסודרת לציבור על פשר משיכת הזמן שהייתה בנושא. ההסבר שלו עד כה היה שהוא חיכה לראיות של ממש שמצדיקים מעבר מבדיקה לחקירה. הוא צפוי גם להסביר מדוע הוא סגר פרשות אחרות, ומדוע הורה לחוקרים לא ללכת לפרשות טפלות, ולהתמקד בפרשות העיקריות". בהקשר לכך  סיפר הכתב כי "גורמים בכירים אמרו בצורה חד משמעית שהעיקוב לא היה מוצדק, ומי שנהנה ממנו בעיקר הוא ראש הממשלה נתניהו שקיבל עוד זמן. מי שהפסיד ממנו, כך לדברי אותם הגורמים, הוא הציבור, שאולי היה צריך לדעת בשנה האחרונה איזה סוג מידע יש כלפי ראש ממשלתו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן