Skip to content

3 מתנחלים מסוסיא תקפו פלסטינים וחיילים ונעצרו

חקלאים פלסטינים גילו בשטחם החקלאי סמלי תג מחיר. 3 מתנחלים נכנסו לשטח ומנעו מהם לזרוע. חיילי צה"ל שבקשו לפנותם הותקפו בידיהם ומשטרת ש"י עצרה את השלושה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 3 מתנחלים תושבי התנחלות סוסיא נעצרו הבוקר (שבת) בידי צה"ל ואנשי המנהל האזרחי והועברו למשטרת ישראל לאחר שתקפו חיילים שביקשו לפנותם משטח פלסטיני הסמוך לסוסיא, אליו נכנסו למרות צו אלוף האוסר כניסת מתנחלים.

הבוקר הגיעו הפלסטינים תושבי סוסיא הפלסטינית, בעלי השטח החקלאי לזרעו בעזרת חמורים. בשדות משפחות הדאר ונווג׳עה החקלאים גילו כי בשטח המצוי בסמוך להתנחלות סוסיא, אותו חרשו לפני כשלושה שבועות, חדרו אלמונים וציירו עליו באמצעות מצבורי אבנים את המילה "נקמה" וסמל מגן דוד והזעיקו את הצבא ואת אנשי המנהל האזרחי. המשטרה הגיעה לשטח והוגשה תלונה. רבש"ץ ההתנחלות סוסיא הגדיל לעשות והתנגד להסרת אבני סמלי תג המחיר וטען בפני המשטרה כי לא חוקי להסירן.

לדברי עדי ראייה שלושת המתנחלים המוכרים להם ולמשטרה כגורמים אלימים שלא פעם "נתקלו"  בפלסטינים החלו להפריע להם לזרוע, תפסו חמורים ואיימו על הפלסטינים.

נקמה (צילום: נסר נווג'עה, בצלם)
נקמה (צילום: נסר נווג'עה, בצלם)
צילום: נסר נווג'עה, בצלם
צילום: נסר נווג'עה, בצלם

כוחות צה"ל ומנהל אזרחי שהוזעקו בידי החקלאים, ביקשו מהם לעזוב את השטח ואלו סירבו. כשהחיילים תפסו אותם ומנעו מהם באופן פיזי לפגוע בפלסטינים ובחמוריהם, השלושה תקפו את החיילים.
השלושה נעצרו על ידי צה"ל והם נמסר ליד שוטרי ש"י שהוזעקו למקום.
ממשטרת ש"י נמסר כי "הבוקר התקבל דיווח על כתובות נקמה ומגן דוד שנכתבו באזור סוסיא בשטח פלסטיני. כוח צבאי שהגיע למקום בעקבות חיכוך בין מתיישבים לפלסטינים הותקף על ידי  המתיישבים שסירבו לעזוב את המקום והפרו צו אלוף 3 מתיישבים בגירים נעצרו לחקירה".

עו"ד קמר מישרקי אסעד  מנהלת הפרויקט המשפטי בארגון חקל: ברית להגנה על זכויות אדם,  וממייסדות הארגון , אומרת, כי ההתנחלות סוסיא הוקמה על אדמות הפלסטינים מנעה והשתלטה במהלך השנים על שטחים פרטיים של פלסטינים, הגדולים פי עשרה מגודלה באמצעות איומים והתנכלויות ובשל אוזלת ידם של גורמי הביטחון.

מניעת גישת בעלי האדמה לאדמותיהם החקלאיות מצטרפת לניסיון להחריב את הכפר הפלסטיני סוסיא, להרוס את המבנים בו ולגרש את 300 תושביו. לבקשת המדינה, שר הביטחון אמור למסור עמדתו ביחס לקיום הכפר עד ה-25 בינואר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן