Skip to content

ההסתה והשטנה – צעיר נעצר וצעירה עוכבה בחשד להסתה בפייסבוק

צעיר מירושלים נעצר וצעירה מקרית גת עוכבה נחקרה ושוחררה בתנאים מגבילים לאחר שפרסמו פוסטים הכוללים ביקורת קיצונית ואלימה ברשת הפייסבוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר תושב ירושלים נעצר הלילה (חמישי) בחשד להסתה נגד שופטי בית הדין הצבאי שהרשיעו אתמול את החיל ההורג אזריה אלאור. על פי החשד פרסם הצעיר פוסט בקבוצת פייסבוק ובו הביע ביקורת קיצונית על החלטת השופטים. מעצרו של הצעיר בוצע לאחר שמשטרת ישראל ביקשה וקיבלה את אישור פרקליטות המדינה לחקירה.
תוך כך עוכבה הלילה גם צעירה בת 22 לחקירה במשטרת גת בחשד לאיומים ברשת החברתית. בתום חקירתה, שוחררה הצעירה בתנאים מגבילים ביניהם איסור הבעת עמדה ברשת החברתית למשך 30 ימים ואיסור יצירת כל קשר עם נשוא הפוסט בגינו נחקרה.
משטרת ישראל מנטרת באופן תדיר פעילות רשתית החורגת מגבול הבעת דעה לגיטימית וחשודה כהסתה. המשטרה " תמשיך כל העת בניטור פעילות ברשתות החורגות מהבעת דעה לגיטימית והנחשדות כעבירה פלילית", מזהירים במשטרה
במשטרה מדגישים כי המשטרה "לא תאפשר כל הסתה לאלימות כנגד מוסדות שלטון ומשפט ותנקוט ביד קשה כנגד כל פרסום שהינו בגדר הסתה ועלול להוביל לפגיעה ממשית באנשי ציבור".
"חופש הביטוי הנו נר לרגלה של הדמוקרטיה, אך מאידך משטרת ישראל לא תאפשר כל הסתה לאלימות או פגיעה בסדרי שלטון ואישי ציבור באשר הם, ותפעל ביד נוקשה כנגד אלו שיחרגו מגבולות המותר תוך מיצוי הדין עמם", מציינים במשטרה.
אמש נודע כי הוצמדה אבטחה לשלושת שופטי בית הדין הצבאי מחשש לפגיעה בהם, אך בצה"ל סירבו לאשר או להכחיש דברים אלו.

כרזה כנגד אלוף משנה מאיה הלר
כרזה כנגד אלוף משנה מאיה הלר
חלק משלל כרזות השטנה שמתפרסמות ברשתות החברתיות
חלק משלל כרזות השטנה שמתפרסמות ברשתות החברתיות

הכתובת על הקיר – ככה היה בכיכר ציון

"גדי תיזהר, רבין מחפש חבר",  זעקו אתמול פעילי ימין קיצוני המהלך הפגנה פרועה מול בית הדין הצבאי בקריה במהלך הקראת הכרעת הדין בבית הדין הצבאי בקריה. ההפגנה בה השתתפו פעילי ארגון לה פמיליה ופעילי לה"בה, שני ארגוני ימין קיצוניים. המשטרה הודיעה כי היא מאפשרת את ההפגנה למרות היותה לא חוקית בתנאי שהמפגינים לא יעברו על החוק, יחסמו רחובות ויתעמתו עם השוטרים. למרות זאת נרשמו עימותים אלימים עם השוטרים ושני מתפרעים נעצרו.
"זה היה מזעזע", סיפרה ציפי מנשה צלמת מגפון, "הם לא הפסיקו לגדף ולקלל לאת הרמטכ"ל, שופטי בית הדין הצבאי ואת התקשורת". "הכתובת על הקיר, ככה בדיוק היה בכיכר ציון, זה יגמר ברצח", אמרה נאווה, עוברת אורח שניסתה לצלם ונדחפה באלימות על ידי מפגינים שזיהו אותה כאשת תקשורת.

הקריאות וההסתה נמשכו במהלך היום ברשתות החברתיות, קבוצות פייייסבוק וווטסאפ. כרזות נאצה בהן השופטת אלוף משנה מאיה הלר מזוהה כפעילת ארגון טרור, וכנגד המדינה שתקעה סכין בגב חילייה, כנגד הרמטכ"ל איזנקוט ואחרות, שטפו אמש והיום את הרשתות החברתיות.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

אל"מ הלר, שעמדה בראשות הרכב שלושת השופטים שהרשיע את אזריה, הקריאה אתמול במשך שעתיים וחצי את הכרעת הדין בפרשה וקבעה כי הלוחם מחטיבת כפיר פעל מתוך יצר נקמה.
בית הדין הצבאי המיוחד בקריה הרשיע את אזריה פה אחד.
היא פתחה את דבריה ודחתה את טענות ההגנה העיקריות, שלפיהן אזריה חשש ממטען וכי המחבל מת לפני הירי של הנאשם.
בנוסף לכך הקריאה עדויות שמחזקות את הטענה שאזריה אמר כי "הגיע למחבל למות", ולאחר מכן פירטה על השינויים הרבים בגרסתו של הנאשם להשתלשלות האירועים. הלר אף הדגישה כי טענות ההגנה לזיהום ההליך המשפטי נדחות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן