Skip to content

בעקבות איומים: אבטחה סביב חבר כנסת אראל מרגלית

בעקבות גל ההסתה שצובר ממדים ובעקבות איומים על חיי חבר הכנסת מהמחנה הציוני, הורה הבוקר אדלשטיין להציב אבטחה סביב אראל ולהגיש את החומרים למשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין הנחה הבוקר (שישי) את קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, להציב אבטחה לחה"כ אראל מרגלית זאת לאחר הסלמה באיומים כלפיו ברשתות החברתיות. האיומים יועברו למשטרה להמשך בדיקה וחקירה ומאוחר יותר יקיים קצין הכנסת הערכת מצב בנושא. אדלשטיין חזר וקרא הבוקר לכל נבחרי הציבור ומובילי הדעה להתייצב באופן חד משמעי מול ההסתה נגד ח״כים, אנשי הצבא ואנשי מערכת המשפט.
מרגלית כתב בדף הפייסבוק שלו שיש לקבל את הכרעת בית הדין הצבאי שהרשיע את החייל ההורג אלור אזריה וכי הוא מתנגד לחנינה. על כך הוא הוצף באיומים, גידופים ונאצות שגרמו ליו"ר הכנסת להציב סביבו אבטחה.
קודם לכך עודכן יו״ר הכנסת, ע״י ניצב גריף, כי ביממה האחרונה קיימת הסלמה מדאיגה ברשתות החברתיות כנגד מס׳ חברי כנסת. לבקשת אדלשטיין, הפנה קצין הכנסת למשטרה חומרי הסתה שמצויים בידו וביקש לפתוח בחקירה על סמך החומרים. אדלשטיין ציין שבכל עת שתידרש יקיימו הגורמים הרלוונטיים בכנסת הערכת מצב בנושא יחד עם המשטרה.

אדלשטיין: ״זכותו ואף חובתו של כל אזרח להביע את דעתו בכל נושא, אך על כל אחד חלה גם החובה לכבד דעה נגדית. קריאות שיש בהן משום הסתה ופגיעה בח״כים חמורות ועלולות לגרום לפגיעה בנפש. הקריאות שנשמעו אתמול כנגד הרמטכ״ל, שהוא הדרג הפיקודי העליון של צבא הגנה לישראל ושופטי ביה״ד הצבאי – צריכות לזעזע כל מי שחי במדינת ישראל. אני מצפה מכולנו, נבחרי ציבור ומובילי דעה לצאת מיד בקריאה חד-משמעית בעד חופש הביטוי ונגד חופש ההסתה והביזוי״.

ח"כ מרגלית אמר בתגובה כי הוא לא מתכוון לשנות את דרכיו בעקבות האיומים, שלדבריו היו צפויים. "אני לא מתכוון להסתיר את דעותיי, ואמשיך לדבר בצורה ברורה נגד מדיניות הממשלה. גם אם לא ימצאו חן בעיני מישהו. ידעתי שאשלם מחירים כשהגשתי את הבג"ץ לחקירת נתניהו וכשיצאתי נגד חנינה לאלאור אזריה. אבל האחריות על ההסתה רובצת על כתפי ראש הממשלה, שבמקום לגנות קריאות לרצח רמטכ"ל הוציא הודעה נגד החלטת בית הדין לאחר פסק הדין. אם לא נתעורר, מישהו ישלם בחייו על דעותיו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן