Skip to content

ירושלים: פיגוע דריסה – 4 חיילי צה"ל הרוגים ו 15 פצועים

טרור בירושלים. משאית דהרה לתוך קבוצת צעירים שהגיעה לסיור בארמון הנציב. לפחות 4 הרוגים בהם 3 צעירות ומספר פצועים קשה (כתבה מתגלגלת)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: מבצעים מד"א
צילום: מבצעים מד"א

ראשוני – 4 חיילים, בהם 3 חיילות וחייל נהרגו ועוד 15 צעירים נוספים בתוכם חיילים נפגעו אנושות בידי משאית שהגיחה לפני שעה קלה (ראשון) על טיילת ארמון הנציב  ארמון מכיון רחוב עלר  סטתה ממסלולה ופגעה בקבוצת חיילים שירדו מהאוטובוס. המחבל, נהג המשאית תושב ג'בל מוכביר ממזרח ירושלים הבחין בקבוצה, הגביר מהירות ופגע בהם. במקום מספר נפגעים בדרגות שונות, ביניהם לפחות  4 הרוגים 3 פצועים קשה ו 15 פגועי חרדה. המחבל נורה למוות בידי חיילים ונוטרל. מהמשטרה נמסר כי הקבוצה ירדה מאוטובוס ובהם צעירות שעמדו הגיע לסיור בארמון הנשיא.


הזוועה – שניות פיגוע הדריסה

הצוער שירה מספר

איש האבטחה שירה מתפלא: מדוע לא הגיבו שאר הצוערים 

ממד"א נמסר כי "סמוך לשעה 13:20 דווח למד"א על פיגוע דריסה בשכ' ארמון הנציב בירושלים
מוטי גלושטיין חובש בכיר ב'צוות הצלה' שטיפל באירוע מוסיף: "עם הגעתי לזירה הבחנתי במספר נפגעים שוכבים במצב קשה הסובלים מפגיעות קשות, בנוסף לנפגעי גוף במצבי פציעה שונים. יחד עם חברי יחידת האופנועים של 'צוות הצלה' ופרמדיקים של מד"א הענקנו סיוע רפואי לנפגעים שפונו להמשך טיפול רפואי בבתי החולים".

נציג ביה"ח הר הצופים – אברהם רייכמן, יו"ר 'צוות הצלה' מוסיף: "עם קבלת הדיווח ובהתאם לנוהל הפעלת אר"ן, יצאו מתנדבי מד"א 'צוות הצלה' לבתי החולים בירושלים, המשמשים חוליה מקשרת בין מוקד מד"א, זירת האירוע וחדרי המיון".


סיכום מד"א לאירוע בירושלים: חובשים ופאראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של 4 צעירים בשנות ה- 20, בהם 3 נשים וגבר ופינו לבתי החולים בירושלים 13 פצועים בשנות ה 20, בהם: 3 קשה (צעיר וצעירה עם חבלות ראש לבי"ח הדסה ע"כ וצעירה עם חבלת ראש וגפיים לבי"ח שע"צ), 1 בינוני-קשה עם חבלת ראש ובטן לבי"ח שע"צ ו- 9 קל (2 הדסה ע"כ, 4 שע"צ ו- 3 הדסה ה"צ). התפלגות עפ"י בתי חולים, 5 הדסה ע"כ (2 קשה, 1 בינוני קשה ו- 2 קל), 5 שע"צ (1 קשה ו- 4 קל), 3 קל הדסה ה"צ).


מנכ"ל מד"א אלי בין סיפר כי : "מתבצעות פעולות החייאה במקום. שאר הנפגעים בדרגות פציעה שונות וקשות באופן חריג לאירועים שאנחנו מכירים ביום יום. מקווים בדקות הקרובות ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים יפנו את הפצועים לבתי החולים השונים ברחבי ירושלים".
שב"כ ומשטרת ישראל פתחו בחקירת האירוע. תוך כך הוציאה משטרת ישראל צו איסור פרסום גורף על פרטי החקירה. תוך כך ברך החמאס בעזה על הפיגוע הרצחני אך לא נטל אחריות.
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך הגיע לזירה ומסר כי הנהג הפוגע הנו תושב ירושלים המזרחית וכי לא היתה שום התרעה מקדימה לפיגוע.
"גייסנו למעלה מ 300 שוטרים לירושלים והצלחנו למנוע כמעט לחלוטין פיגועי טרור בידי יחידים, אבל ברכב נדרש דקות ספורות להגיע לכאן".
אלשיך הסביר כי המשטרה מטפלת בהסתה המתנהלת מידי יום יום במדיה החברתית וציין כי איננו יכול להרחיב פרטים והחקירה נמצאת בידי השב"כ.
על פי פרסומי התקשורת הפלסטינית מדובר בפאדי אחמד חמדאן אלקוונבר בן 28, תושב אל מוכביר.

כוחות הביטחון פושטים על בית המחבל בג'בל מוכביר
כוחות הביטחון פושטים על בית המחבל בג'בל מוכביר

אלישיך: "אנחנו מדברים על אזרח ממזרח ירושלים, מג'בל מוכאבר, הוא יכול להסתובב בכל מקום, אנחנו מדברים על פיגוע ללא התראה, על מנת לצמצם סיכוי לפיגועים, במקרה הזה, כפי שאמרתי, מדובר במזרח ירושלמי. הוא צריך בסך הכל 2-3 שניות כדי למצוא דרך לפיגוע. החיילים הגיבו מיד, והרגו את המפגע. מעבר לכך, אנחנו תחת צו איסור פרסום גם בשביל השב"כ. נוכל לשחרר פרטים בתיאום עם בית המשפט"




ראש העיר ירושלים ניר ברקת בעקבות הפיגוע הקשה בירושלים:  "לצערנו אין גבול לאכזריותם של המחבלים אשר לא בוחלים בשום אמצעי כדי לרצוח יהודים ולפגוע בשגרת החיים בבירת ישראל. אלו שמסיתים ומלבים ואלו שתומכים בטרור חייבים לשלם מחיר כבד. אני קורא לתושבי ירושלים והמדינה כולה לגלות ערנות ולמרות הפיגוע הקשה להמשיך בשגרת החיים ולא לתת לטרור לנצח".

הפצועים בחדר הטראומה (צילום: דוברות הדסה עין כרם)
הפצועים בחדר הטראומה (צילום: דוברות הדסה עין כרם)

 גלעד ארדן השר לביטחון פנים הגיב: ״מדובר בפיגוע נפשע, כואב וחמור במיוחד שעלול להוביל לפיגועי חיקוי נוספים. לא נאפשר למחבל הנתעב ולמשפחתו לקיים הלוויה בה הוא יזכה לכבוד שיעודד מפגעים נוספים. יש לקבור את גופתו אך ורק על ידי כוחות הביטחון ובמקום ללא נגישות למשפחתו ולתומכיו״

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן הגיעו למקום הפיגוע בארמון הנציב בירושלים שם קיבלו סקירות ממפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי.

ראש הממשלה נתניהו: ״אנחנו פה לאחר פיגוע טרור אכזרי וטרגי שבו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל, שלוש חיילות וחייל. אנחנו יודעים את זהות המפגע, לפי כל הסימנים תומך המדינה האיסלאמית. שמנו כתר על ג'בל מוכבר, השכונה שממנה הוא יצא, ואנחנו עושים פעולות אחרות שאני לא אפרט כאן. אני בא עכשיו מדיון עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואחרים, לגבי הפעולות המתבקשות. אנחנו יודעים שיש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם, מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה, ואנחנו נוכל לו. אני מבקש למסור תנחומים למשפחות, וגם כמובן איחולי החלמה לפצועים. אנחנו נתגבר על הטרור הזה כפי שהתגברנו על פיגועים אחרים. יש שורה של פעולות שאנחנו לא נפרט אותן כרגע, שאנחנו נצטרך לעשות כדי להבטיח שמקרים כאלה לא יישנו, שנוכל להם למקרה שיהיו ניסיונות כאלה."

נתניהו וליברמן בזירת הפיגוע
נתניהו וליברמן בזירת הפיגוע

בעקבות פיגוע הדריסה נפתחו בבתי החולים מרכזי מידע טלפונים:

 שערי צדק: 1255125

הדסה עין כרם: 1255122

הדסה הר הצופים: 1255121

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן