Skip to content

דיווח: מחבר הדו"ח על התיעוד המביך של טראמפ – קצין לשעבר במודיעין הבריטי

בעוד הנשיא האמריקאי תוקף את שירותי הביון שלו, משפילם ומגדף בזעם את רשת ה CNN מתברר כי כותב הדו"ח הוא איש ביון לשעבר בביון הבריטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחבר הדו"ח שבו נטען כי הרוסים מחזיקים בתיעוד מביך של בילוי עם זונות שהטילו מימיהן על מיטתו של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ בעת ביקורו במוסקבה, איננו אמריקאי ולא עובד בשירות הביון האמריקאי. המחבר הוא כריסטופר סטיל, קצין לשעבר בסוכנות הביון הבריטית (MI6). כך מסרו גורמים המעורבים בפרטי הפרשה, על פי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" שעלה הבוקר (חמישי) לאוויר.
סטיל, כיום מנהל חברת המודיעין העסקי הלונדונית Orbis, חיבר, על פי הדיווח, את הדו"ח שבו נטען כי בידי הרוסים תיעוד של טראמפ בעת ששהה במלון במוסקבה עם יצאניות ב-2013. המודיעין האמריקני קבע כי הרוסים עלולים להשתמש במידע כדי לסחוט את טראמפ. יצוין כי רשת הביון הבריטית מוערכת כרשת אמינה ומקצועית מאוד בעולם הביון העולמי.

צילום מסך
צילום מסך
לא אתן לכם לשאול -טראמפ תוקף את ה CNN (צילום מסך)
לא אתן לכם לשאול -טראמפ תוקף את ה CNN (צילום מסך)

רשת סי-אן-אן חשפה בליל שלישי כי לממשל הרוסי יש מידע אישי, משמעותי, ומביך על נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ, והיא צפויה לנסות ולהשתמש בכך כדי לנצל את הנשיא הנבחר. בדיווח נטען כי ראשי המודיעין האמריקני חשפו את המידע בפני טראמפ, והוסיפו כי בידם יש מידע מהימן על כך שהממשל הרוסי החזיק טרם הבחירות האחרונות במידע הן על המועמדת הדמוקרטית, והן על המועמד הרפובליקני. למרות זאת, בממשל הרוסי חשפו רק את המידע על קלינטון, בעוד את המידע על טראמפ הם השאירו חסוי, כעת, על פי הדיווח, החשש הוא כי הממשל הרוסי ינסה להציב בפני טראמפ עובדות כאשר הנשיא הנבחר לא יוכל לסרב להם בשל החשש לפרסום מידע מביך עליו. אמש, לאחר פרסום הדיווח, קיים הנשיא האמריקני הנבחר מסיבת עיתונאים בה היה צפוי לשוחח על מדיניות עסקיו לאחר עלותו לשלטון. עם זאת בעקבות הסערה, ניצל טראמפ את ההזדמנות כדי להכחיש כל קשר לדברים, ואמר כי מדובר במידע מזויף ושקרי. טראמפ גם תקף בגסות רוח אופיינית לו את סוכנויות המודיעין האמריקאיות על כך שאפשרו למידע "שגוי" כזה לצאת לציבור. בנוסף תקף טראמפ את עיתונאי הסי-אן-אן שישבו בקהל, קרא להם "גרועים" וסירב לאפשר להם לשאול במסגרת מסיבת העיתונאים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן