Skip to content

הקצנה ימינה – יש עתיד בראשות לפיד תומכת בגירוש משפחות מחבלים

בניסיון שנראה כשבירה נוספת ימינה הקורצת למצביע הימין, הודיעה מפלגת יש עתיד כי תתמוך בהצית החוק שיזם השר ישראל כץ ומובלת על ידי יו"ר הקואליציה דוד ביטן בוועדת השרים לענייני חקיקה. חבר ועדת חוץ וביטחון של המפלגה, עופר שלח אינו חתום על הודעת התמיכה בחוק ובחר שלא להגיב ולהביע עמדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הזעזועים במערכת הפוליטית עקב חקירת ראש הממשלה והתחזקות הראיות כנגדו בני התיקים, תיק 1000 ותיק 2000, מניעים ככל הנראה את ח"כ יאיר לפיד ומפלגת "יש עתיד" בראשותו לשבור עוד ימינה בניסיון לקושש קולות נוספים מבוחרי הליכוד והימין.
אמש הודיעה המפלגה כי לפיד, יו"ר המפלגה וראש השב"כ לשעבר ח"כ יעקב פרי יעלו היום (ראשון) את הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.
את החוק יזם שר התחבורה ישראל כץ ומוביל אותו בכנסת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטון. יש עתיד הצטרפה להצעת החוק ומטעם יש עתיד חתומים עליו ח"כ מאיר כהן, ח"כ מיקי לוי וח"כ עליזה לביא. בכך הצטרפה יש עתיד וחברה לחברי סיעות הליכוד, הבית היהודי, כולנו, יהדות התורה וישראל ביתנו.
לטענת יש עתיד "הצעת החוק עולה על רקע הצורך לייצר הרתעה אפקטיבית מול טרור היחידים ותאפשר גירוש משפחות מחבלים מחוץ לגבולות ישראל אם אלו ידעו, סייעו או עודדו את ביצוע מעשי הטרור או סייעו למחבל לאחר ביצוע מעשה הטרור. הצעת החוק כוללת שני חלקים: ביטול אישור שהיית קבע למשפחות מחבלים תושבי ישראל כולל תושבי ירושלים, ותיחום מקום מגורים והרחקה למשפחות מחבלים מיהודה ושומרון".

 יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד: "אנחנו צריכים לסייע לכוחות הביטחון  ולצה"ל שפועלים בנחישות אל מול הטרור ולתת להם את כל הכלים הנדרשים על מנת להגן על בטחון אזרחי ישראל. כל מפגע שינסה לרצוח חפים מפשע צריך לדעת כי מדינת ישראל תרדוף לא רק אותו אלא גם את בני משפחתו שסייעו לו. במלחמה אל מול הטרור ובהגנה על אזרחי ישראל אין אופוזיציה וקואליציה אלא מאמץ משותף כדי לפעול יחד אל מול אויבנו"

לפיד הגיע גם להתפלל בכותל (צילום: אתר עולם החרדים)
לפיד הגיע גם להתפלל בכותל (צילום: אתר עולם החרדים)

לפיד מקצין ימינה – פוליטיקה ישנה וניסיון לקושש קולות מהימין?

ח"כ כנסת עופר שלח, חבר ועדת חוץ וביטחון שמשמש כפה ליש עתיד בכל הקשור לענייני ביטחון והשטחים, אינו חתום על ההצעה וכשנתבקשה עמדתו על ידי מגפון לגבי ההצעה בחר שלא להגיב.
לשאלת מגפון: האם לפיד שמדבר כל פעם על פוליטיקה חדשה, שקיפות והבעת עמדות אמיצות, בוחר כעת  לנסות לעקוף מימין את נתניהו בניסיון לקושש קולות מהימין בריצה לראשות הממשלה – בחר לפיד להתעלם ולא להגיב.
בסוף שנת 2015 אמר לפיד לעיתונאי יואב קרקובסקי: " "ישראל שבעה משיסוי ציבור בציבור. אחת היא אם מושא הפסילה הם שמאלנים, ימנים, חרדים, מתנחלים או ערבים. בקרוב זו תהיה הפוליטיקה של האתמול"

 קרקובסקי ניסה להבין האם כשלפיד אומר "איחוד או שסע" הוא רומז על חבירה עתידית: "יאיר אז אתה בעד הקמת גוש דמוקרטי עם המחנה הציוני?? הטענה הרווחת היא שהאגו הוא שחוסם איחוד כזה"

יאיר לפיד בנחרצות: "מאיפה זה צץ? לא יקרה. אידיאולוגית יש הבדל עמוק. הם מפלגת שמאל ואנחנו מפלגת מרכז אפילו עם נטייה קלה ימינה"

קרקובסקי בעוקצנות משהו: "בוא ננסה להסביר את הנטייה ימינה לעפר שלח, יעל גרמן ויענקלה פרי…."

לפיד מרגיע: "הם חיים עם זה ממש בשלום. תודה על הדאגה".
ולמרות זאת, הבוקר על הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים חברי הכנסת שלח וגרמן, אינם בתמונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן