Skip to content

ויכוח בין נהג מונית לרוכב קלנועית כמעט הסתיים במכת פטיש

נהגים רבים נתקלים לא פעם ברוכבי קלנועיות הנעים במרכז הכביש ככלי רכב לכל דבר. ויכוח בין נהג מונית לרוכב קלנועית על מיקום הקלנועית במרכז הכביש בשדרות, כמעט והסתיים באסון. במשטרת התנועה מבקשים להבהיר כי לא ינהג אדם בקלנועית בכביש או לשם חצייתו אלא אם הכביש הוא בתחום מושב קיבוץ או כפר, או שהוא בדרך עירונית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

וויכוח בין שני נהגים, כך הגדירה המשטרה את התקרית האלימה פרצה בין נהג מונית לנהג קלנועית שרכב על גביה ברחובה הראשית של שדרות שבדרום. במהלך הויכוח הניף נוהג הקלנועית פטיש לעבר  נהג המונית שהתלונן על כך במשטרה. זמן קצר לאחר מכן הוא נעצר בקרבת ביתו והועבר לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים, כך נמסר היום (ראשון).
בצהרי יום חמישי האחרון התקבל דיווח במוקד 100 במשטרה על אירוע בו הותקף נהג מונית ברחוב הראשי בעיר שדרות, בסמוך לשוק העירוני. כוחות משטרה שחשו למקום החלו בתחקור האירוע ובמקביל נערכו סריקות אחר החשוד במעשה שבינתיים עזב את מקום האירוע. חקירה ראשונית בזירה ועדויות שנאספו, הביאו את השוטרים אל כתובתו של תושב העיר שדרות שאותר בסמוך לביתו. החשוד סרב בתחילה להילוות עם השוטרים ולכן נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה. במהלך חקירתו קשר עצמו החשוד לחשדות המיוחסים לו, אך מנגד העלה טענות כנגד נהג המונית המעורב באירוע. בסיום חקירתו שוחרר החשוד בתנאים מגבילים. "אירוע שכזה גם יכול להסתיים בתוצאות טראגיות. נפעל בחומרה כנגד מי שבוחר לנקוט באלימות במקום בשיח", נמסר מהמשטרה.

הפטיש שנתפס בידי נהג הקלנועית (צילום: דוברות משטרת ישראל)
הפטיש שנתפס בידי נהג הקלנועית (צילום: דוברות משטרת ישראל)

בשנים האחרונות הפך כלי הרכב החשמלי שנועד במקורו להנעת אנשים בעלי מוגבלויות וקשיי הליכה לכלי תנועה לאנשים רבים, רובם ללא רישיון נהיגה מסיבות שונות, שמצאו פתרון תנועה על גבי קלנועיות בערים השונות. הקלנועית המיועדת לתנועה איטית ומבוקרת, הפכה לחלק מנוף כלי התחבורה בכבישים סואנים וצפופים כשכביכול חוקי התנועה בכביש אינם חלים על נוהגיהן. ירצו, ינועו על הכביש, או המדרכה, יחצו ברמזור אדום או לחילופין יחצו במעבר הולי הרגל.

ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל מבצעת אכיפה כלפי כלל סוגי כלי הרכב הנעים בכביש ובכפוף לחוק. מטרת האכיפה היא בראש ובראשונה הפסקת העבירה, זאת  במטרה לשמור על ביטחונם ובטיחותם של משתמשי הדרך.
האכיפה של חוקי התנועה בנוגע לקלנועיות הנעים בכבישים נגזרת מתקנות התעבורה, לפיהם:

– לא ינהג אדם בקלנועית אלא לאחר שמלאו לו 16 שנים או שהוא נכה המלאו לו 14 שנים .

– לא ינהג אדם בקלנועית בכביש או לשם חצייתו אלא אם :

1. הכביש הוא בתחום מושב קיבוץ או כפר

2. בדרך עירונית שאין בצד הכביש מדרכה או כזאת שלא ניתן לנסוע עליה.

– חל איסור על נהיגה בקלנועית בתוך מנהרה.

במשטרה מבקשים להדגיש כי " כי ככלל נהגי הקולנועיות מחויבים בציות לכל התמרורים והחוקים הרלוונטיים החלים על כל נהג בישראל."

1 Comment

  1. אייל
    22 בינואר 2017 @ 21:15

    קלנועית הוא כלי שחייב להישמע לכללי הבטיחות כמו כל רכב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן