Skip to content

אוסקר 2012, אין הפתעות: והזוכה הוא "הארטיסט". מריל סטריפ היא השחקנית הטובה ביותר. "הערת שוליים" הפסיד לסרט האירני "פרידה"

הזוכה הגדול של האוסקר הוא "הארטיסט", שגרף את רוב הפרסים החשובים. מריל סטריפ היא השחקנית הטובה ביותר על "אשת הברזל". "הערת שוליים" הישראלי הפסיד לסרט האירני "פרידה" והבמאי האירני ניסה להעביר בנאום התודה שלו מסר של שלום ופיוס. מאחורי הזוהר המזויף והאירוע הנוצץ, הוליווד נתקפה בגל של נוסטאלגיה ומבטאת געגועים לקולנוע הרומנטי של פעם הרגע הגדול: יוצרי "הארטיסט" ברגע הזכיה מערכת מגפון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הזוכה הגדול של האוסקר הוא "הארטיסט", שגרף את רוב הפרסים החשובים. מריל סטריפ היא השחקנית הטובה ביותר על "אשת הברזל". "הערת שוליים" הישראלי הפסיד לסרט האירני "פרידה" והבמאי האירני ניסה להעביר בנאום התודה שלו מסר של שלום ופיוס. מאחורי הזוהר המזויף והאירוע הנוצץ, הוליווד נתקפה בגל של נוסטאלגיה ומבטאת געגועים לקולנוע הרומנטי של פעם

הרגע הגדול: יוצרי "הארטיסט" ברגע הזכיה
מריל סטריפ מודה על הזכיה בפרס. צילום מהמסך: ירמי עמיר

מערכת מגפון

הציפיות היו גדולות, אבל המציאות איכזבה את המשלחת הישראלית: הסרט "הערת שוליים" לא זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר, שנערך הלילה בלוס-אנג'לס. כצפוי, הסרט האירני "פרידה", זכה בפרס. הבמאי הזוכה אסגר פרהאדי, שניסה להתחמק בימים האחרונים מאירועי האקדמיה, השתתף לאחר הטקס במסיבת עיתונאים ואף השיב על שאלות של עיתונאים ישראלים.

פרהאדי, גם בנאום התודה שלו על הבמה, ניסה להעביר מסר של שלום ופיוס, וגינה את הפוליטיקאים ומחרחרי המלחמות למיניהם, שמכסים על התרבות האירנית המופלאה והתוססת. מעניין למי התכוון ומי כתב לו את הטקסט.

בילי קריסטל הנחה בקלילות את טקס האוסקר ה-84, שזרם ללא תקלות, אבל גם ללא אירועים מרגשים, מצחיקים עד דמעות או קורעי לב במיוחד.

ואלה הזוכים הגדולים:

בפרס הסרט הטוב ביותר זכה, כצפוי, הסרט הצרפתי "הארטיסט", שגרף את רוב הפרסים החשובים.

 

השחקן הטוב ביותר: ז'אן דוז'ארדן, "הארטיסט". צילום מסך: ירמי עמיר

השחקן הטוב ביותר: ז'אן דוז'ארדן, "הארטיסט", שגבר, בין היתר, על ברד פיט ("מאניבול") ועל ג'ורג' קלוני ("היורשים"), ופלט שאגות שמחה אדירות בסיום נאומו הנרגש על הבמה.

השחקנית הטובה ביותר: מריל סטריפ, "אשת הברזל", בסרט בלתי נשכח, שבו היא מגלמת את מרגרט תאצ'ר. סטריפ כבשה את הקהל בנאום נוגע ללב, שבו הודתה לכל מי שרק אפשר.

הבמאי הטוב ביותר: מישל הזנביצ'יוס, "הארטיסט", הודה בהתרגשות להשראה שלו – הבמאי והיוצר בילי ווילדר.

שחקן המשנה: כריסטופר פלאמר, "בגינרס". פלאמר המקסים בן ה-82 גילה שהוא צעיר רק בשנתיים מהאוסקר.

שחקנית המשנה: אוקטביה ספנסר, "העזרה", פרצה בבכי על הבמה וסחטה הרבה מחיאות כפיים.

התסריט המקורי: וודי אלן, "חצות בפאריז". אלן, כהרגלו, לא הגיע לטקס כדי לקבל את הפרס.

"הוגו" של מרטין סקורסזה, שהוביל בראש עם 11 מועמדויות, הסתפק בחמישה אוסקרים ובראשם פרס הצילום.

מאחורי האירוע הנוצץ ומאחורי הזוהר המזויף, הוליווד ניסתה להחזיר לעצמה את הסומק בלחיים ולבטא געגועים לקולנוע הרומנטי של פעם וליוצרים האיכותיים, שאין להם תחליף. בעיקר בהענקת הפרסים הגדולים לסרט "הארטיסט" – סרט צרפתי, אילם ובשחור-לבן. גם "הוגו", שהדעות עליו חלוקות, הוא געגועים לעולם יפה ותמים, ובעיקר לקסם האמיתי של הקולנוע. קסם, שהתפוגג עם השנים.

עוד על הסרטים והמועמדים – בכתבה של רון פודכלבניק: הלילה הגדול של הוליווד

הטקס השנה היה יפה ומרגש, אבל, כמו בכל שנה, תשומת הלב העיקרית היתה על השטיח האדום, עליו צעדו הכוכבים בדרך לאולם. סשה ברון כהן העניק את הצבע הנוסף כאשר קידם את סרטו החדש, "הדיקטטור" והגיע לשטיח האדום בליווי שומרות ראש סקסיות, אבל לבושות, כשהוא חמוש בכד גדול, שאת תוכנו שפך על המראיין, ואז הסביר: "זה האפר של קים ז'ונג איל, שליט צפון קוריאה שמת לפני חודשיים. החלום שלו היה להיות מפוזר על השטיח האדום ובעיקר על החזה של האלי ברי".

רגע לפני הטקס: קמרון דיאז וג'ורג' קלוני על השטיח האדום:

וגם הזוג הכי יפה של הוליווד – ברד פיט ואנג'לינה ג'ולי:

ועוד תמונות מהשטיח האדום:

עוד בתרבות: כל המועמדים לאוסקר

וגם: החיים היפים של כלת פרס ישראל

ועוד: להקה ושמה תשוקה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן