Skip to content

איום מצפון: החיזבאללה מתכנן תרגיל צבאי עם 20 אלף לוחמים

מדובר ללא ספק במסר כוחני בוטה של החיזבאללה לישראל. אין גם ספק שהאיראנים בתמונה וכל הפעילות המתוכננת הזאת היא בברכתם המלאה וככל הנראה בהוראתם הישירה. צביקה נציב, פרשן, מזרחן ומומחה לענייני ביטחון מזהיר כי איראן מנסה לקבע מהלכים חדשים במזרח התיכון לאור פעילותו והצהרותיו של טראמפ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החיזבאללה עומד לערוך בקרוב תרגיל צבאי גדול ממדים הכולל את כל הזרוע הצבאית שלו תחת השם: "מלחמה בדרום", כך על פי פרסומי החיזבאללה. לא צריך להיות גאון גדול ולהבין באיזה מתווה הולך התרגיל להתבצע. גורמים יודעי דבר טוענים כי בתרגיל ישתתפו 21,000 מלוחמי החיזבאללה.

כמובן, לרכז לתרגיל כזה מאסה כזו של לוחמים כשכוחות החיזבאללה שקועים עד צוואר בלחימה בסוריה, זו סיטואציה לא ריאלית אלא אם כן ראשי החיזבאללה יגייסו לתרגיל את כל הדרג המנהלי ומערך המילואים שלא גויס ונקרא עד כה גם ללחימה בסוריה ויוסיפו עליו את הפיסחים והחיגרים.
או שלחילופין יהיה ניתן לערוך תרגיל לחימה בסד"כ כזה אם אירן תכניס לתרגיל הגדול את המיליציות השיעיות שהובאו לסוריה מעירק ואפגניסטן להילחם לצד משטר אסד.

החיזבאללה מאיימים בתרגיל צבאי (צילום מסך)
החיזבאללה מאיימים בתרגיל צבאי (צילום מסך)

בכל מקרה הצהרה על תרגיל שכזה היא למעשה תשובת החיזבאללה לאיומי בכירים בישראל כי ישראל תרסק את הארגון בכל מתווה של עימות עתידי, וכן לאותת לישראל שהקרבות בסוריה לא הפחיתו מכוחם כהוא זה. ככל הנראה במהלך התרגיל הצבאי הגדול ינסו כוחות החיזבאללה להדגים השתלטות מדומה על ישוב ישראלי בשטחי הגליל. נשאר לבחון את שאלת העיתוי וכן לנסות לזהות את הגוף היוזם של תרגיל גדול זה.

———————————————————————————————————–
ככלל, נקודת המוצא שלנו צריכה להיות ברורה: בהתכתשות הבאה מצפון נדרש להתמודד ולפגוע בתשתיות איראניות מוצהרות. לא יהיה מנוס מכך על אף ההשלכות הנובעות מפעולה צבאית כזו.

אירן היא זו שיוזמת, מממנת ובמקרים מסוימים אף ניצבת בחזית של הטרור (ואני שוב מפנה לנושא הגולן והניסיונות האיראניים הכושלים לטעת בו אחיזה) כנגד ארה"ב בכלל וישראל בפרט.

צריך לזכור שבניגוד ל"הגיון" הערבי ומנגנון ההתאבדות השיעי במרחב, אירן משחקת תפקיד מפתח בזירה הבינלאומית תוך ניצול חולשות השחקנים עם הקלפים צמוד לחזה.

לאור השינוי הצפוי שיחול במדיניות ארה"ב אשר ללא ספק יקרין על כלל השחקנים בזירה (כולל רוסיה!) אירן "מחשבת מסלול" מחדש, וממש לא אהיה מופתע לשמוע "זמירות" מעניינות בימים הקרובים
————————————————————————————————————–

כניסת הנשיא האמריקאי טראמפ לבית הלבן הביאה את אירן לידי חשש כי הממשל האמריקאי, בקונסטלציה מסוימת, עשוי לאשר לישראל מכת מנע נגד תעשיית הגרעין של אירן בניסיון לנטרל אותה אחת ולתמיד.
להערכת אירן האיום באמצעות החיזבאללה הוא הכוח היחיד שיכול למנוע מישראל לצאת למכת מנע שכזאת.  איום בהפעלת ארגון החיזבאללה ומערך הטילים שלו המונה יותר מ-150,000 טילים מסוגים שונים המסוגלים לפגוע בכל נקודה בשטח ישראל.

חשש איראן מפני תוקפנות ישראלית בגיבוי טראמפ

כדי לאותת לישראל מה מחכה לה במקרה ותרצה לצאת להרפתקה בעידודו של הממשל האמריקאי החדש, הוחלט לעשות לישראל הצגת תכלית רב משתתפים. אפשר אפילו שהחיזבאללה יסיג חלק מכוחותיו מסוריה על מנת שאלו ייקחו חלק בתרגיל זה וידגימו לעיני כל את הניסיון הקרבי שרכשו במהלך שנות מעורבותם בסוריה. אפשרות נוספת לעיתוי של תרגיל זה היא המהלומות החוזרות ונשנות של ישראל בשיירות נשק אסטרטגי המנסה לעבור מסוריה ללבנון.
רק לפני יותר משבוע, כך על פי  דיווחי מקורות זרים, ישראל תקפה בפעם המי יודע כמה מחסני נשק מתקדם שהיה בשלבי הכנות לקראת מעברו מסוריה למחסני החיזבאללה בלבנון.
הפגיעה ואובדן נשק כה חשוב למערך החיזבאללה, אפשר והביאה את האיראנים ואת החיזבאללה להחלטה "לאוורר" את כל כוחו הצבאי של הארגון לעיני ישראל כדי לאותת לה שתקיפה נוספת על ציוד החיזבאללה תתקל במענה של הכוח הצבאי הגדול שיודגם.

שוב מאיים על ישראל - נסראללה (צילום מסך)
שוב מאיים על ישראל - נסראללה (צילום מסך)

נאסראללה כמובן עושה שקר בנפשו אם הוא חושב שמיליציה סמי-צבאית, כמו החיזבאללה,         בת כ-20 אלף לוחמים יכולה בכלל לעמוד מול סופת האש האדירה שהצבא הישראלי יכול להפעיל מולם.  כך גם ממשלת לבנון עושה שקר בנפשה אם היא חושבת שפעילות מיליציה חמושה העושה ככל העולה על רוחה על אדמת לבנון תפתור אותם מחרון אפה של ישראל. אין ספק כי במקרה של עימות, כל אזור בלבנון שיפעל נגד ישראל יחזור לימי הביניים לאחר תגובה ישראלית ולא משנה אם זה יסחוף את לבנון כולה למלחמה במידה ותשמש במה לפעולה.

סבב מול חיזבאללה עלול להביא לתקיפת מטרות אירניות בסוריה

צריך להיות ברור לנאסראללה כי הוא רק משמש פיון על שולחן השח מט האזורי האירני והוא יישא במלוא המחיר של התוקפנות מול ישראל שלא לדבר על הרס עצום בכל הישובים השיעים בלבנון שיחוו את אותה חוויה בה נמצאים כרגע למעלה מ-8 מיליון פליטים סונים שברחו מסוריה.
התמונה תהיה אותה תמונה – שלא יהיה ספק. אירן מודעת למחיר הכבד שהחיזבאללה ישלם והיא מוכנה להילחם נגד ישראל עד טיפת דמו האחרונה של החיזבאללה.

אירן גם יודעת כי במידה ותיזום הפעלת החיזבאללה נגד ישראל,  יביא הדבר לתמיכת  הממשל האמריקאי בפעולות ישראליות הרסניות ביותר לא רק נגד החיזבאללה אלא גם נגד מטרות אירניות וככל הנראה גם מטרות סוריות שהחיזבאללה ואירן ינסו לגרור לתוך הקלחת.

לוחמי חיזבאללה בסוריה (צילום מסך)
לוחמי חיזבאללה בסוריה (צילום מסך)

אירן יודעת שהעולם הערבי הסוני לא יתאפק למחוא כפיים לישראל על מכותיו הנאמנות נגד הציר השיעי שיפעל מלבנון שהוא גם אותו כוח שהביא שואה על הסונים בסוריה.

מקורות זרים יודעים לספר כי בשנה האחרונה העבירה ישראל מסרים לאירן והחיזבאללה ולבנון כי במקרה של עימות כמיליון פליטים שיעים מדרום לבנון יושלכו על בירות יחד עם הרס תשתיות מאסיבי שכולל באזור ביירות .
אכן כן, צריך להיות מתאבד שיעי לשקול בכלל פעולה כלשהי נגד ישראל. אבל אנחנו מדברים על שיעים-הלוא כן?.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן