Skip to content

נתניהו וליברמן אישרו בניית 2500 יחידות דיור בשטחים

מרבית יחידות הדיור יוקמו בתחום גושי ההתנחלויות הגדולים ו-100 מהן מיועדות למפוני מגרון. ליברמן: חוזרים לחיים נורמליים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להעלות לדיון בממשלה את הצעת ראש הבית היהודי, שר החינוך, נפתלי בנט לסיפוח מעלה אדומים למדינת ישראל לפני פגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באומרו כי יש לעשות דברים מתוך תבונה ואחריות, החליט היום נתניהו בסיכום עם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לאשר בנייה של כ-2500 יחידות דיור ביהודה ושומרון וזאת על-מנת לאפשר מענה לצרכי דיור והמשך שגרת חיים. התכניות כוללות פרסום להפקדה ולתוקף של יחידות דיור ושווקים. מרבית היחידות מצויות בגושי ההתיישבות וכ- 100 מתוכן מצויות בבית-אל, בהתאם להתחייבות לבג"צ ובשכונת היקב למפוני מגרון, זאת בהתאם להתחייבות ממשלות קודמות. מדובריו של ליברמן נמסר כי לדבריו: "אנו חוזרים לחיים נורמליים ביהודה ושומרון".

 צילום מסך חדשות 2
צילום מסך חדשות 2

במקביל לכך, כך נמסר, יביא השר ליברמן לאישור הקבינט הקמת אזור תעשייה לפלסטינים בסמוך לכפר תרקומיא. מדובר באזור תעשייה שיהיה מהגדולים ביותר ביו"ש ובו מתוכננות לקום תשתיות של מחסני ערובה (בונדדים), מסוף דלקים ואלמנטים נוספים.
מרבית היחידות שאושרו מצויות בגושי ההתנחלויות : באריאל – 900 יחידות דיור, בעמנואל 166, באורנית 150, בגבעת זאב 100, במעלה אדומים 90, במגרון 86, באפרת 21, בבית אל 20, ובאלקנה 18.  תוך כך קבע היום בית המשפט העליון דיון לסוף חודש זה על העתירה שהגישה תנועת יש דין עם ראשי הכפר סילוואד המתנגדת לשימוש כלשהו באדמות שהמדינה מכנה "נכסי נפקדים" ולגביהן יש תביעות בעלות כשהמדינהה תכננה על חלק מהן ליישב חלק ממשפחות ממפוני עמונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן