Skip to content

2 הרוגים ו 7 פצועים בהתהפכות אוטובוס לתהום

אוטובוס בקו 461 שנסע מהתנחלות מעלה לבונה לירושלים התהפך מסיבות לא ברורות תחת גשם שוטף. כוחות חילוץ וצוותי רפואה נאלצו לחלץ את הפצועים תחת גשם סוחף מעומק של 300 מטר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

2 גברים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם נהרגו הלילה  (שישי) בהתהפכות אוטובוס ממוגן של חברת "אגד תעבורה"  אל תהום בעומק של כ-300 מטר סמוך למעלה לבונה שבבנימין. מהאוטובוס חולצו
7 פצועים בהם 1 במצב קשה 1 במצב בנוני ו – 2 במצב קל, אשר פונו לבתי חולים בלינסון פתח תקוה, תל השומר בתל אביב ושערי צדק בירושלים.

צילום: קבוצת מדברים תקשורת
צילום: קבוצת מדברים תקשורת
צילום: קבוצת מדברים תקשורת
צילום: דוברות המשטרה

דובר מד"א, זכי הלר מסר כי בשעה 01:01 נמסר למד"א מרחב ירושלים על אוטובוס שהתדרדר והתהפך לואדי בעומק של כ-70 מטר סמוך לכביש 60 בעליות סמוך לישוב מעלה לבונה.
צוותי מד"א, בסיוע כוחות רפואה של צה"ל, שהגיעו למקום טיפלו בנפגעים בתנאי שטח קשים בחשיכה ובגשם. מסוקים ואמבולנסים פינו את הפצועים לבתי החולים וכוחות צה"ל ירו פצצות תאורה מעל לזירת התאונה על מנת לעזור לצוותי החילוץ למצוא פצועים נוספים.

צילום: קבוצת מדברים תקשורת
צילום: קבוצת מדברים תקשורת

פרמדיק מד"א חיים חיימסון תיאר את התאונה הקשה: "מדובר בתאונה מזעזעת. כשהגענו למקום ראינו את גדר ההפרדה בין הכביש לתהום פרוצה, ובמרחק של מאות מטרים משם ראינו את האוטובוס מפורק והפוך על הגג. הזירה הייתה מורכבת וקשה, היה חושך מוחלט ופעלנו בגשם ובבוץ. שמענו צעקות וקריאות לעזרה מכיוון האוטובוס. בדרך לשם נתקלנו בשני פצועים שעפו מהאוטובוס. נכנסנו דרך החלון האחורי שהתנפץ וחילצנו את הפצועים כדי להעניק להם טיפול רפואי". מנהל מרחב ירושלים במד"א, שלמה פטרובר, שניהל את הפינוי הרפואי בשטח סיפר כי "הצוותים נפרשו בשטח כדי לוודא שאין נפגעים נוספים שעפו מהאוטובוס, וביצעו סריקות יחד עם מסוק שהוזנק למקום. קיים חשש שישנם לכודים נוספים מתחת לאוטובוס, כך שהסריקות ימשכו עד אור הבוקר".

קצין אג"ם במחוז יו"ש של רשות הכבאות, אבנר מוצאפי, תיאר את פעולות החילוץ בזירה והסביר כי לאחר הזרמת הכוחות החלו הכוחות להרים את האוטובוס  תוך כך ש"צוותי החילוץ יחד עם יחידות חילוץ של מתנדבים, סרקו אחר נפגעים שהיו פזורים לאורך כל המדרון שבו הידרדר האוטובוס. מדובר באוטובוס מוגן ירי ששוקל כמעט פי שניים מאוטובוס רגיל. תנאי הקרקע קשים מאוד לעבודה ואנחנו עושים מירב המאמצים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן