Skip to content

כ 10 בני אדם נעצרו כשהפגינו מול ביתו של מנדלבליט

משטרת ישראל אומנם מדגישה שהיא מאפשרת לכל אדם למחות ולהפגין במסגרת החוק, אבל הערב עצרה כמעט ללא הבחנה מפגינים. מפגין שעבר על מעבר חציה והרים שלט: "ביבי התפטר" נעצר תוך שניות. תושבת פתח תקווה שהגיעה עם שלט הסבירה לשוטרים כי היא לא מפגינה רק מטיילת - "יש כאלה שמטיילים עם הכלב שלהם, לי אין, אז […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 כ- 10 בני אדם, עוכבו הערב (שבת) על ידי משטרת פתח תקווה בהפגנה  השבועית מול בית היועץ המשפטי לממשלה. ההפגנה שהורחקה בתחילת ההפגנות למרחק של 300 מטר מבית היועץ, הורחקה הפעם למרחק של 800 מטר. קודם לכך קיבל לפחות אחד ממובילי ההפגנה ד"ר יוסף צרניק, הודעה ממשטרת ישראל לפיה נאסר עליו ועל חבריו להפגין ליד בית היועה"מ במרחק של עד 300 מטר.  ההודעה הגיעה לדואר האלקטרוני של צרניק ובסופה נאמר כי מצורף אליה צו בית משפט, אלא שזה לא צורף.
ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות אירוע מחאה בפ"ת מול בית היועמ"ש לממשלה נתבקשו המשתתפים לחדול מהפרת סדר המהווה מטרד מתמשך לתושבים המתגוררים באזור ולהתפזר. מספר משתתפים שלא נענו להנחיות השוטרים עוכבו לחקירה בחשד להשתתפות בהתקהלות אסורה (סע' 151 ו 152  לחוק העונשין), הפרעה לשוטר, מטרד לציבור, והקמת רעש".  עוד נמסר: "משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה כל עוד היא עומדת בלשון החוק".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
הניף שלט ומיד נעצר (צילום: רפי מיכאלי)
הניף שלט ומיד נעצר (צילום: רפי מיכאלי)

"אני עוד לא ראיתי מחזה כזה", אמרה חווה צדקה אדר, אשת חינוך וספרנית וותיקה המוכרת היטב בפתח תקווה, "הגעתי לכאן כי נמאס לי לשבת בבית ולקטר כמו רבים מעם ישראל. אז לקחתי שלט ובאתי. אבל לא ציפיתי לראות כאן כזו מסה של שוטרים והערב גם הביאו תגבור של כוח מג"ב, זה אבסורד. אנחנו קבוצה לא גדולה של כמה עשרות אנשים מבוגרים שאכפת להם. לא משתוללים, לא חוסמים רחוב, לא מדליקים פחי אשפה, לא זורקים אבנים וחפצים. רק עומדים על המדרכה עם שלטים", " גם זה אסור?", "ממי מפחד ביבי? מ30 בני אדם?".

מטיילת עם שלט - חווה צדקה אדר (צילום: רפי מיכאלי)
מטיילת עם שלט - חווה צדקה אדר (צילום: רפי מיכאלי)
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

אדר: "אני תושבת פתח תקווה, גרה לא רחוק מכאן, יצאתי מהבית עם השלט והגעתי לבד. בלי התארגנות ובלי שום הכנה מיוחדת. עוד לא הספקתי להיכנס לרחוב וכבר עצר אותי שוטר, אמר לי שאסור לי להיות ברחוב הזה וביקש תעודת זהות. עניתי לו שאני תושבת פתח תקווה ומותר לי לטייל".
"השוטר שאל אותי: את מטיילת עם שלט? – עניתי לו: יש אנשים שמטילים עם הכלב שלהם. לי אין כלב, אז אני מטיילת עם שלט".
חווה התבקשה לעזוב את הרחוב ובתגובה היא התיישבה על ספסל סמוך. "הגיע שוטר וביקש שאעזוב את המקום, עניתי שאני יושבת על ספסל ולא מפריעה לאיש. בסופו של דבר שלחו לי שוטר צעיר, ממש ילד, הוא בא ואמר לי: גב' אני מתחנן לפניך, אמרו לי שאם את לא עוזבת אני צריך להעלות אותך לניידת. אני לא יודע מה לעשות. אז כאב לי הלב. קמתי ועזבתי".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

חוה סיפרה כי בין העצורים נעצר אדם שהגיע בפעם הראשונה להפגין. "אני לא מכירה אותו וזו הפעם הראשונה שהוא מגיע. הוא לא הניף שלטים ולא צעק, רק עמד בצד וצילם והופ.. נעצר".
לדברי המפגינים המשטרה ביצעה את המעצרים בטווח העולה על חצי ק"מ מבית היועה"מ ולא חיכתה שהם יגיעו או יחצו את רדיוס 300 המטרים מביתו של אביחי מנדלבליט.
לשאלות מדוע נעצרו או עוכבו האנשים, מדוע נשלחה התראה ללא צו בית משפט ומדוע נאסר על מפגינים למחות בשקט על גבי מדרכה, טרם התקבלה תשובת המשטרה. כשזו תגיע, היא תפורסם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן