Skip to content

שרי החרדים והבית היהודי לנתניהו: בטל מיד את מתווה הכותל

שרי המפלגות החרדיות נועדו היום עם הרבנים הראשיים לישראל והתחייבו בפניהם כי יפעלו לביטול מוחלט של מתווה הכותל. בעקבות כך הוציאו השרים ויו"ר ועדת הכספים מכתב דרישה לראש הממשלה. ראשת נשות הכותל ענת הופמן מזהירה: "הבריונות החרדית תימשך ותשתלט על כל מי שרוצה לחיות במדינה דמוקרטית ולא במדינת הלכה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראשי המפלגות החרדיות שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר החקלאות אורי אריאל, שר הדתות הרב דוד אזולאי ויו"ר וועדת הכספים בכנסת, משה גפני, הגיעו היום (ראשון) בצהריים יחד עם השרים דוד אזולאי ואורי אריאל לפגישה עם הרבנים הראשיים לישראל הראשון רבי יצחק יוסף ורבי דוד לאו בכדי לדון על 'מתווה הכותל החרדי'. בישיבה נכחו גם רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ והרב אביגדור נבנצאל, רב העיר העתיקה.

הישיבה ברבנות הראשית
הישיבה ברבנות הראשית

הנציגים הפוליטיים החרדים כולל אריאל (הבית היהודי) התחייבו בפני הרבנים להוביל החלטת ממשלה התואמת את דרישת הרבנים החרדים שתבטל לחלוטין את מתווה הכותל הישן המכיר ברפורמים.
'מתווה הכותל החרדי' החדש, נחשף בשבוע שעבר באתר החרדי "כיכר השבת", והוא מבטל את ההכרה הממשלתית ברפורמים. במרכז המתווה החדש: ביטול המועצה שתנהל את הכותל הדרומי, מועצה בה היו אמורים להיות חברים רפורמים ודומיהם, ובמקום המועצה למנות נציג ממשלתי שיהיה אחראי על המקום.

עימותים בכותל (צילום: נשות הכותל)
עימותים בכותל (צילום: נשות הכותל)

במהלך הישיבה התבטא דרעי ואמר: "מטרת הרפורמים והקונסרבטיבים היא לקבל הכרה. מאז שחוק הכותל שלנו מונח על שולחן הכנסת כולם מדברים אתנו על פתרונות. אנחנו צריכים מתווה חדש לפיו ברחבת הכותל חייבים לנהוג רק לפי רב הכותל".
בסיום הישיבה פורסמה ההחלטה בה נאמר כי "בישיבה של ראשי הסיעות הדתיות והחרדיות ביחד עם הרבנים הראשים לישראל בהשתתפות הרב אביגדור נבנצאל הוחלט להודיע לראש הממשלה כי הם דורשים לבטל את מה שנקרא "מתווה הכותל", שאינה תואמת את החלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל".

מכתב הדרישה שהועבר היום לנתניהו
מכתב הדרישה שהועבר היום לנתניהו

בהמשך לישיבה הוציאו היום השרים מכתב חד משמעי לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הם דורשים להעלות את נושא ביטול מתווה הכותל בשישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון הבא. עוד הם דורשים מנתניהו כי יורה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט להנחות את הפרקליטות שתינתן לרבנות הראשית מעמד משפטי עצמאי בעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון בנושא זה.
בתגובה לדברים אלו הגיבה הערב ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל:  "כל עוד הציבור הרחב ימשיך לשתוק ולחשוב שמה שקורה בכותל הוא לא עניינו, הבריונות החרדית תימשך ותשתלט על כל מי שרוצה לחיות במדינה דמוקרטית ולא במדינת הלכה".  "הבריונות החרדית כבר טסה על כביש מספר 1 בדרכה לשתק את תל אביב בשבת. וזו לא התחנה האחרונה", הזהירה הופמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן