Skip to content

התובעת הכללית של ארה"ב פוטרה במחי יד על ידי טראמפ

התובעת סאלי ייטס הורתה למשרד המשפטים לא להגן בבית משפט על חוק ההגירה הגזעני של טראמפ. הנשיא כתב בפייסבוק כי התובעת "בגדה במשרד המשפטים והיא חלשה בנושא הגבולות ובנושא ההגירה הבלתי חוקית. הגיע הזמן להיות רציניים בהגנה על ארצנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פיטר הלילה (שלישי) את שרת המשפטים בפועל, סאלי ייטס, לאחר שהורתה למשרד המשפטים שלא להגן בבית המשפט על איסור ההגירה שקבע. במקומה מינה טראמפ את דיינה בנטה, פרקליט המדינה של מערב וירג'יניה.

סאלי ייטס, התנגדה לאיסור הכניסה למוסלמים והפכה במחי יד לבוגדת
סאלי ייטס, התנגדה לאיסור הכניסה למוסלמים והפכה במחי יד לבוגדת

ייטס, שמונתה לתפקידה עוד בימי ממשל אובמה, אמרה כי היא אינה משוכנעת שהצו הנשיאותי של טראמפ האוסר על כניסת אזרחי שבע מדינות מוסלמיות, הוא חוקי.  כמיליון איש חתמו על עצומה בבריטניה: לא רוצים שטראמפ יבקר במדינה – טראמפ אתה לא רצוי כאן.
תוך כך רשת "אווז" הבינלאומית החתימה הלילה  3 מיליון איש על מכתב המגנה את טראמפ ודורש ממנו להפסיק את מעשיו הברברים והאכזריים. הרשת מצפה להגיע הבוקר להחתמתם של 4 מיליון בני אדם מרחבי העולם.

טראמפ התייחס לפיטוריה של ייטס וכתב בפייסבוק כי היא "בגדה במשרד המשפטים כשסירבה לאכוף את הצו החוקי שנועד להגן על אזרחי ארצות הברית".

"גברת ייטס היא מינוי של ממשל אובמה, והיא חלשה בנושא הגבולות ובנושא ההגירה הבלתי חוקית", הוסיף הנשיא.

לדברי טראמפ, "הגיע הזמן להיות רציניים בנוגע להגנה על ארצנו. קריאה לבדיקה מדוקדקת יותר של אנשים שמגיעים לארצות הברית משבע מדינות מסוכנות היא לא דבר קיצוני. זה סביר והכרחי על מנת להגן על ארצנו".

גם הנשיא לשעבר ברק אובמה יצא אמש נגד מדיניות ההגירה של טראמפ. בהודעה שפרסם דוברו של אובמה, קווין לואיס, נמסר כי הנשיא לשעבר דוחה לחלוטין את הניסיונות להשוות בין הצו הנשיאותי של טראמפ לבין מדיניות שבה נקט אובמה עצמו כלפי פליטים מעיראק בשנת 2011. "ביחס להשוואות להחלטות של הנשיא אובמה בתחום מדיניות החוץ, שאותן שמענו, הנשיא לא מסכים לחלוטין עם הרעיון של אפליית אנשים בגלל אמונתם או דתם", אמר.

לואיס ציין כי אובמה גם "התרגש" לנוכח ההפגנות ההמוניות בסוף השבוע נגד המדיניות החדשה של טראמפ. "בנאומו האחרון כנשיא, הוא דיבר על החשיבות של תפקיד האזרחים וכיצד לכל האמריקאים יש אחריות להיות שומרי הדמוקרטיה שלנו – לא רק במהלך בחירות אלא בכל יום", אמר. "אזרחים שמיישמים את הזכות החוקתית להתאסף, להתארגן ולהשמיע את קולם בפני נבחרי הציבור הוא בדיוק מה שאנחנו מצפים לראיות כאשר ערכים אמריקאיים נמצאים בסכנה".

3 מיליון בני אדם כבר חתמו - רשת אווז
3 מיליון בני אדם כבר חתמו - רשת אווז

גם ענקית הטכנולוגיה "מיקרוסופט" זועמת והודיעה כי היא מתנגדת לצו הנשיאותי. מיקרוספוט משתפת פעולה עם לשכת היועמ"ש ממדינת וושינגטון, שתובעת בביהמ"ש הפדרלי להפסיק את הוראת ההגירה של טראמפ. מיקרוסופט מסרה לתקשורת כי היא מוסרת לתביעה מידע אודות השפעת הצו "זאת במטרה לתמוך בתביעה. נשמח להעיד במידה ויעלה הצורך", כך אמר דובר החברה, פיט ווטון. גם "אמזון" פועלת למען המטרה. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי החברה עובדת על אפשרויות משפטיות אחרות במטרה להתנגד לצו הנשיאותי.

2 Comments

  1. גורן
    1 בפברואר 2017 @ 8:19

    טראמפ נבחר עי האנשים כדאי לבצע את המדיניות שעליה הצהיר לכן כל הרעש נגדו כולל הפגנות לא יעזרו זה חלק מדמוקרטיה מפלגה שמבצעת את מצעה שעליה הכריזה ועל זה נבחרה זכותה חובתה העם בחר באותם ערכים

    • עמית מנדלזון
      1 בפברואר 2017 @ 9:45

      רק זהיא נוגדת את החוקה האמריקאית ולאף אחד אין זכות לבצע פעולות הנוגדות את החוקה, גם לא ובעיקר לא נשיא נבחר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן