Skip to content

מחבל חמוש במצ'טה תקף חייל בפריז בקריאות "אללה הוא אכבר"

החמוש הגיע לנות מזכרות הסמוכה למוזיאון הלובר, פצע קלות את החייל ונורה על ידי חייל אחר. משטרת פריז: טרם ברורה זהותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אדם חמוש בסכין מצ'טה נורה היום (שישי) ונפצע קשה בעת שניסה לדקור חייל בכניסה למוזיאון הלובר שבמרכז פריז. חייל נוסף שהבחין בדקירה נירה בתוקף ונטרלו. על פי גורמי משטרה הגיע היום אדם הנושא שתי מזוודות וניסה להיכנס לחנות מזכרות הנמצאת מתחת למוזיאון, שלף את המצ'טה והתנפל על החייל כשהוא קורא: "אללה הוא אגבר".

לדברי מיל קדוט, דובר המשטרה המקומית בפריז סבור הארגון סבור שהחמוש ניסה להוציא לפועל מתקפת טרור. עם זאת, כך נמסר, כי לא נמצאו חומרי נפץ במזוודות, וכי התוקף כנראה פעל לבדו. קדוט ציין כי אדם שהיה באזור והתנהג באופן חשוד נעצר.

צילום מסך
צילום מסך

האזור כולו נחסם ופונה מאנשים והמשטרה חסמה את הגישה למוזיאון עצמו ופנתה 250 מבקרים ששהו בו. גם תחנת המטרו הסמוכה נסגרה זמנית ליציאה וכניסה.

צילום מסך
צילום מסך

ראש הממשלה הצרפתי ברנאר קזנוב אמר כי "בפירוש מדובר במתקפת טרור". ממשרד הפנים הצרפתי נמסר באמצעות חשבון הטוויטר כי "תקרית ביטחונית חמורה מתרחשת בלובר". זהות התוקף טרם ידועה, כך נמסר ממשטרת פריז.
ראשת העיר פריז, אן אידלגו, הגיעה לזירה ושיבחה את כוחות הביטחון. "המשטרה והצבא פעלו ביעילות. אני שולחת ברכת החלמה מהירה לחייל הפצוע".
ב-14 ביולי האחרון, יום הבסטיליה, נהרגו 84 בני אדם ועוד עשרות נפצעו בפיגוע דריסה על  ידי משאית נהוגה בידי מוחמד בוהלול, טרוריסט שפעל מטעם ארגון הטרור דאעש שאף נטל אחריות לפיגוע מיד לאחר שבוהלול נתפס וחוסל.

כשבועיים לאחר מכן השתלטו שני מחבלים צעירים ילידי צרפת  שנשבעו אמונים לדאעש על כנסייה בעיירה סן-אטיין-דה-רוברה במחוז נורמנדי שבצפון צרפת. שם הם רצחו כומר בן 84 על ידי שיסוף גרונו ופצעו אדם נוסף באורח אנוש באותה דרך. לדברי נזירה שנמלטה מהמקום, המחבלים הכריחו את הכומר ז'אק האמל לכרוע ברך וצילמו את הוצאתו להורג. המחבלים חוסלו בידי הכוחות המיוחדים הצרפתיים.

1 Comment

  1. גורן
    3 בפברואר 2017 @ 14:51

    רק כשאר העם בצרפת יצביע לימין הקיצוני שאף אחד לא יתפלא הכתובת על הקיר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן