Skip to content

בת ים: עגורן ענק התרסק על גבי רכב נוסע – 4 בני אדם נפצעו

מסיבות שטרם ברורות עדיין, התהפך, נפל והתרסק העגורן. בין הפצועים ילדה בת 9, נהג הרכב שעליו התרסק המנוף פונה במצב קשה לבית החולים. המשטרה סגרה לתנועה את הציר ברחוב הקוממיות, בין רחובות הנביאים לרחוב יצחק שדה . 2 מנהלי האתר עוכבו לחקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

7
צפו: רגע קריסת המנוף 

מנוף עגורן שעסק בעבודות באתר בניה ברחוב הקוממיות בבת ים,  נפל והתרסק היום (שני) אחר הצהריים על רכב שנסע ברחוב. כתוצאה מהאסון נפגעו  4 בניאדם בהם אחד קשה ופונו לאחר טיפול במקום על ידי מגן דוד אדום לבית החולים וולפסון שבפתח תקווה ולבית החולים איכילוב. המשטרה סגרה לתנועת כלי רכב רחוב הקוממיות בין רחוב הנביאים לרחוב יצחק שדה. הציבור מתבקש שלא להגיע לאזור. משטרת ישראל עכבה לחקירה 2 מנהלים באתר האחרים לאתר ולמנוף.

היום בסמוך ל 16:30 התהפך והתרסק לפתע מנוף עגורן שעסק בעבודות באתר בניה בבת ים. המנוף התרסק על גבי רכב שנסע בכביש חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביית החולים  4 פצועים, בהם: 1 קשה מפעיל המנוף כבן 30 עם חבלות בגפיים בהכרה לביה"ח איכילוב, 1 בינוני גבר כבן 38 שהיה ברכב שעליו קרס המנוף עם פגיעה רב מערכתית לביה"ח וולפסון ו- 2 קל, בהם: גבר כבן 49 וילדה כבת 9 לבי"ח וולפסון.


חובש רפואת חירום כונן מד"א רכוב על אופנוע חגי נתני תאר את שראה: "הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א. מדובר בזירה מורכבת מאוד, מנוף בגובה של עשרות מטרים קרס על הכביש ופגע במספר רכבים. מפעיל המנוף כבן 30 נלכד ויחד עם כוחות הכיבוי חילצנו אותו תוך כדי טיפול רפואי והוא פונה במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח איכילוב כשמצבו קשה. גבר כבן 38 חולץ מרכב שנפגע מהמנוף, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בכל חלקי גופו, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה יחד עם גבר כבן 49 וילדה כבת 9 שהיו בסמוך ונפגעו באורח קל משברי המנוף שקרס. כוחות גדולים של מד"א יחד עם שוטרים ולוחמי האש סורקים את הזירה על מנת לוודא שאין נפגעים נוספים במקום."

קובי אבסוטדי חובש מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום כלל הנפגעים היו בהכרה מלאה מתוכם מפעיל העגורן שקרס למרכז בכביש על מספר כלי רכב והיה לכוד. לאחר שחולץ ע"י צוותי כיבוי הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני כשהוא סובל מפגיעה קשה בגפיים. כמו כן הענקנו בזירה סיוע רפואי ראשוני למספר נפגעים מחבלות ופציעות ונפגעי חרדה עקב אופי האירוע. אין ספק כי מדובר בנס. אירוע מסוג זה יכל להיגרם עם קרבנות ומספר רב של נפגעים".
מהמשטרה נמסר כי "המשטרה בשיתוף מהנדסי העירייה, כבה וגורמי משרד התמת פועלים כדי לפנות בבטחה את המנוף שקרס, לפתוח את ציר התנועה ולהשיב את החיים למסלולם. בשלב זה סגור לתנועת כלי רכב רחוב הקוממיות בקטע שבין רחוב יצחק שדה ורחוב הנביאים. המשטרה מאפשרת לתושבים המתגוררים במקום להיכנס ולבוא באמצעות ציר חלופי. אנו מצויים בראשיתה של חקירה אשר תתנהל בשיתוף פעולה בין מפלג הונאה למשרד התמ"ת. כאמור עיקר המאמצים בשלב זה מתרכזים בפינוי מהיר ובטוח של המנוף והחזרת החיים למסלולם".
ארגון מפעילי עגורן צריח הגיבו לאסון ואמרו  כי הארגון: מתריע בחודשים האחרונים על סיכונים רבים ולא רק של העוסקים בענף אלא גם של עוברי אורח תמימים ורכושם, שולח אצבע ישירה ומאשימה אל הרשויות המקומיות וזאת על פי פקודת העיריות בנושא בניינים לפיו הרשות תקבע אמצעי זהירות שיש לנקוט נגד תאונות בשעת הקמת בנינים, הריסתם, שינוים ותיקונם; תפקח על בנייתם ופעולתם של מעליות, פירי מעליות, מנופים ומסוקים בבניינים, תסדירם ותדאג לבדיקתם ככל שתראה צורך בה כדי להבטיח מפני תאונות בקשר אתם, ותדאג לביטוח מפני סכנת מוות או חבלה לאדם העלולה לבוא מהם. "הרשות המקומית אינה חפה מאחריות על חיי התושבים", אומרים בארגון, " אבל עוצמת עיניים למראה הזלזול בחיי אדם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן