Skip to content

"כטוב בעיניכם" בתיאטרון הקאמרי: הסמרטפונים כבשו את הבמה

אולה שור סלקטר היא הסיבה העיקרית לראות את הקומדיה של שקספיר. רוזלינד שלה מקסימה, משעשעת וכובשת. ההצגה, שביים אודי בן-משה, אינה מבריקה, אבל היא חגיגה יפה ואופטימית למי שאוהב תיאטרון ומאמין באהבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★★

"כל העולם במה וכל האנשים שחקנים" – הוא המשפט המפורסם ביותר מתוך "כטוב בעיניכם". אחרי שראיתי את "כטוב בעיניכם" מודל 2017 בקאמרי, אני יכול להוסיף: "כל הבמה סמרטפונים וכל השחקנים מסמסים. ואם זה לא מספיק, הם עושים סלפי ומשתמשים בגי'-פי'-אס כדי להגיע ליעד.

כל העולם במה וכל הבמה סלפי. נדב אסולין, דנה מיינרט ואולה שור סלקטר. צילום: רדי רובינשטיין

זו קומדיה שניה של שקספיר, שאני רואה השבוע, שהסמרטפונים מככבים על הבמה. הראשונה היא "חלום ליל קיץ" בחאן. בשני המקרים הטלפונים החכמים הם גימיק. בקצב הזה ניתן יהיה לוותר בקרוב על אולם התיאטרון ולצפות בהצגות באמצעות הוואטס-אפ.

הקומדיה "כטוב בעיניכם" מספרת על עולם מודרני, שבו איבדנו את האנושיות ואת האינטימיות, עולם שבו אנו משועבדים לכוח ולכסף, ונתונים תחת עינו הפקוחה של האח הגדול. מה עושים לפי שקספיר? בורחים ליער קסום, שמשמש מפלט מהעולם הקר והמנוכר.

רק ביער אנחנו יכולים להתחבר מחדש לעצמנו, לחזור להיות אנושיים ורגישים, ולגלות מחדש את החופש ואת האהבה. גם את העצב והאכזבה. ובעיקר אנחנו יכולים לחלום. לפעמים החלומות מתגשמים. טוב, זה לא כל כל פשוט, החיים מורכבים יותר, אבל גדולתו של שקספיר, שהוא יודע לקרוא את נפש האדם, את מניעיוף מחשבותיו ורגשותיו, לחדור לרבדים העמוקים ביותר – ולתאר אותנו בצורה גאונית. לכן הוא אף פעם לא מתיישן והמחזות שלו תמיד רלוונטים. כי הם עוסקים בבני אדם, וסיפור המסגרת הוא בעיקר תפאורה.

מה זאת אהבה. נדב אסולין ומיה לנדסמן. צילום: רדי רובינשטיין

הבימוי של אודי בן-משה סביר ואינו מצטיין הפעם בהרבה דמיון. היער שלו, שאליו בורחים הגיבורים,  סובל מעודף דיגיטליות, מה שמעיב לדעתי על האינטימיות והחום שהוא אמור לשדר. החלק הטוב בהצגה הוא המשחק. אולה שור סלקטר היא רוזלינד מקסימה, מצחיקה וכובשת. אהבתי גם את נדב אסולין, מיה לנדסמן, שמואל וילוז'ני, יובל סגל ודנה מיינרט. וגם את התרגום המבריק של דן אלמגור.

"כטוב בעיניכם" של הקאמרי איננה קומדיה פרועה או סוחפת, היא מתחילה לאט וצוברת כוח בהמשך, המשחק אינו אחיד ברמתו, אבל היא חגיגה יפה ואופטימית למי שאוהב תיאטרון ומאמין באהבה.

1 Comment

  1. אחת שיודעת
    15 בפברואר 2017 @ 14:26

    אולה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן