Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 21 בפברואר, 2017

נפש יהודית, שקרים קטנים גדולים, ג'יי. טי. לרוי: גרסת המחברת, החיים סרט מצויר, הטובות לקרב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 נפש יהודית, הערוץ הראשון 

הסיפור של יהודית נסיהו מעולם לא סופר. במשך למעלה מעשרים שנה הייתה יהודית סוכנת מוסד שהשתתפה בעשרות מבצעים מסובכים ונועזים. היא הגיעה לתפקיד הבכיר ביותר אליו הגיעה אי פעם אישה בשירות המוסד. אולם מעטים מדי מכירים את שמה ואת פועלה. יהודית פעלה בין היתר: במשך כשנתיים בקזבלנקה, במסווה של הולנדית עשירה מאינדונזיה ודאגה להברחת יהודי מרוקו, היא זו שנטמעה בקהילת סאטמר בתחילת שנות השישים וחשפה את מיקומו של הילד יוסל'ה שוחמכר, והיא הייתה שם, האישה היחידה, כשלכדו את אייכמן והחביאו אותו בדירת מסתור בבואנוס איירס. לצד חייה המקצועיים הסוערים, ניהלה חיי משפחה והייתה אמא לבן יחיד ומיוחד במינו, אשר חייו הסתיימו בטרגדיה קורעת לב ובלתי צפויה. אשת הפלדה, גם היא נשברת. הסרט מביא עדויות מאנשי מוסד, פרשנים וחברים קרובים ומשרטט דיוקן של סיפור חיים ייחודי ומרגש. במאית: מירי פרלמן ("חיים ואדם", "המפיק" ). 55 דקות.

22:00 שקרים קטנים גדולים | Big Little Lies, ערוץ Hot HBO + בשעה 22:50 בערוץ Yes Oh 

דרמה קומית אפלה של רשת HBO, המבוססת על רב המכר באותו שם מאת הסופרת האוסטרלית, ליאן מוריארטי. את הקאסט הנוצץ של הסדרה מובילות ריס ווית'רספון ("הולך בדרכי", "הולכת רחוק") וניקול קידמן ("השעות"), שנמנות גם על מפיקי הסדרה, כשלצידן מככבת גם שיילין וודלי ("אשמת הכוכבים", "היורשים", "מפוצלים"). מאחורי הדרמה עומדים הבמאי ז'אן-מארק ואלה ("מועדון הלקוחות של דאלאס") והתסריטאי דיוויד אי. קלי ("אלי מקביל", "הפרקליטים") שהעתיקו את העלילה מסידני, ששימשה כרקע להתרחשויות בספר, אל עיירת החוף מונטריי שבקליפורניה. העלילה מתארת רצח באירוע התרמה לבית הספר היסודי מזעזע את הקהילה המקומית והאמידה – ועל אף שזהותו של הקורבן נותרת מסתורית בתחילה, נראה כי יש קשר הדוק בין הפרשה ובין הסודות הסובבים את חייהן של שלוש אימהות: עקרת הבית המושלמת מדלן מקנזי, שלא מסתירה את קנאתה באשתו החדשה והצעירה של בעלה לשעבר; חברתה הטובה ביותר של מדלן, סלסט רייט, עורכת דין לשעבר שמנהלת חיי נישואין מושלמים לכאורה עם גבר צעיר ממנה; וג'יין צ'פמן, אם חד-הורית עם עבר אפל, אותה לוקחות מדלן וסלסט תחת חסותן. מקהלה של עדים בחדר החקירות שופכת אור על מערכות היחסים בין תושבי העיירה ומפזרת פניני רכילות, למשל על יריבותן של מדלן והאויבת המושבעת שלה, רנאטה קליין, אשת הייטק קרייריסטית. מככבים גם אלכסנדר סקארסגרד ("דם אמיתי", "האגדה של טרזן"), לורה דרן ("מוארת", "הולכת רחוק"), אדם סקוט ("מחלקת גנים ונוף"), ג'יימס טאפר ("נקמה"), זואי קרביץ ("מפוצלים") וקת'רין ניוטון ("על טבעי").

22:00 ג'יי. טי. לרוי: גרסת המחברת Author: The J.T. Leroy Story, ערוץ Hot8 

מןעמד לפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר – פסטיבל סאנדנס 2016, מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר – פסטיבל דוקאביב 2016. מה עומד מאחורי סיפור ההונאה הספרותית הגדול סביב ג'יי. טי. לרוי? הצצה אל אחת מהשערוריות הספרותיות הגדולות ביותר שהתפוצצו ברעש תקשורתי גדול. הסופרת האמריקנית לורה אלברט בדתה מלבה דמות של נער בעל זהות מינית נזילה, נשא איידס, נרקומן ובן לאם שהתפרנסה מזנות בתחנות של נהגי משאיות בדרום ארצות הברית. היא פרסמה תחת שם העט ג'יי. טי. לרוי כמה ספרים וכשהם זכו להצלחה מסחררת ולתהיות סביב זהותו של לרוי, היא החליטה ללהק לדמותו את אחותו של בן זוגה. ארה"ב, 2016. נושא מעניין וביצוע עוד יותר על איך נוצרים ידוענים בתקופה המודרנית. ציון: 

22:00 החיים, סרט מצויר Life, Animated, ערוץ Yes3 + ערוץ Yes דוקו 

זוכה פרס הבימוי פסטיבל סנדאנס 2016. הבמאי רוג'ר רוס וויליאמס מביא את אחד מסרטי התעודה המדוברים של השנה באמריקה: סיפורו מעורר ההשראה ומחמם הלב של אוון סוסקינד, שאובחן כאוטיסט ולא דיבר, עד שמשפחתו גילתה את הדרך לליבו – הסרטים המצוירים של וולט דיסני, ששינו את חייו ואת חיי כל הסובבים אותו. אוון היה בן 3 כשהפסיק לפתע לדבר ואובחן כאוטיסט. במשך 4 השנים הבאות לא תיקשר עם אנשים מסביבו ולא ביטא שום רגשות, מחשבות ורצונות. עם זאת, למרבה הפלא, בעודו צופה בקלסיקות של דיסני – "מלך האריות" ו-"בת הים הקטנה" הוא פיתח לעצמו, במשך הזמן, כלים שימושיים שעזרו לו להבין את המורכבות של הקודים החברתיים וסללו את הדרך שלו להתחבר מחדש אל העולם שסביבו. הסרט מלווה באנימציה מקורית ובתובנות על האוטיזם, מביא את סיפור חייו המופלא של אוון ומראה איך דווקא חברים דמיוניים כמו – סימבה, ג'אפר ואריאל יכולים לחבר אותנו למציאות. ארה"ב, 2016. סרט אנושי, מלא חום ואהבה. העלילה מספיק מעניינת כדי לפצות על לא מעט שאלות שנותרו בלתי פתורות. ציון: 

22:00 הטובות לקרב | The Good Fight, ערוץ Yes דרמה 

הדרמה המשפטית והפוליטית, הספין אוף המדובר של "האישה הטובה", מבית היוצר של רוברט קינג ומישל קינג, בכיכובן של כריסטין ברנסקי וקוש ג'מבו. הסדרה מתרחשת כשנה לאחר אירועי סיום "האישה הטובה" ועוקבת אחר דמותה של ברנסקי, עורכת הדין דיאן לוקהארט, שנאלצת לעזוב את משרד עורכי הדין שלה, לאחר שהונאת ענק מחסלת את כל חסכונותיה והורסת את המוניטין של בת חסותה, מיאה רינדל (רוז לזלי, "משחקי הכס", שמצטרפת לסדרה בתפקיד ראשי) ומובילה אותן להצטרף אל לוקה קווין באחת מפירמות עורכי הדין המצליחות בשיקגו. שחקנים חדשים שמצטרפים הם דלרוי לינדו בתפקיד עורך דין יריב לדיאן, כתובע ומושא אהבה חדש ללוקה, ואילו השחקנים הותיקים פול גילפויל ("CSI: ניו יורק") וברנדט פיטרס, יגלמו את הוריה של מיאה, זוג רב השפעה בסצינת החברה הגבוהה בשיקגו והלן יורק תגלם את בת זוגה הצמודה של מיאה. מסדרת האם מצטרפת גם שרה סטיל שחוזרת לתפקידה בתור מריסה גולד, ביתו של איליי, שתשמש בתחילה כמזכירה של דיאן ובהמשך תתגלה כחוקרת מוצלחת של החברה, ויפציעו בתפקידי אורח מתמשכים קארי פרסטון (הפרקליטה המבריקה והמוזרה אלסבת' טסיוני) וגארי קול (קורט מקווי, בעלה של דיאן). בפרק הפתיחה יתארחו זאק גרנייה (דיויד לי), וג'רי אדלר (האוורד ליימן).


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן