Skip to content

צוות ההגנה של החייל ההורג התפטר – עורך דין שפטל ערער בשמו

הבוקר הודיעו עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר על התפטרותם מהגנתו של החייל ההורג. עורך הדין יורם שפטל הגיש הבוקר ערעור לבית הדין לערעורים וייצג לבדו את אלאור. "השגנו עבורם תוצאה עונשית פנטסטית ובלתי אפשרית בתיק של רצח שהפך להיות הריגה", מסרו עורכי הדין המתפטרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרבית עורכי הדין בצוות  ההגנה של החייל ההורג אלאור אזריה התפטרו הבוקר (רביעי) מיצוגו. כך הודיעו הבוקר עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר שייצגו את אזריה שהורשע בהריגת מחבל פצוע ונידון למאסר של שנה וחצי. עו"ד יורם שפטל נותר לבד בצוות ההגנה והגיש הבוקר בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב את הערעור על הכרעת הדין. היום אחר הצהריים יכנס עורך הדין שפטל מסיבת עיתונאים בה יודיע על התוואי המשפטי החדש אותו הוא מוביל. בנוסף לערעור על הכרעת הדין שהרשיעה את אלאור בהריגה, הגיש עו"ד שפטל גם בקשה לעכב את כניסתו לכלא עד תום הליך הערעור.

יורם שפטל וצוות ההגנה המתפטר של אלאור אזריה (צילום ארכיון: תומר אפלבאום, פול הארץ)
יורם שפטל וצוות ההגנה המתפטר של אלאור אזריה (צילום ארכיון: תומר אפלבאום, פול הארץ)

עורכי הדין אייל בסרגליק אילן כץ וכרמית שחיבר אשר מייצגים את אלאור מסרו הבוקר: "אנו שליווינו את אלאור לאורך שנה בדיוק עשינו ימים כלילות בחברות אישית ובמוטיבציה אינסופית עבור אלאור ומשפחתו והשגנו עבורם תוצאה עונשית פנטסטית ובלתי אפשרית בתיק של רצח שהפך להיות הריגה עם סרטון. הגם שאנו סבורים שהכרעת הדין שגויה ומנותקת מהראיות ולכן גם כתבנו 50 עמודי ערעור מהערעור שהוגש שהועבר לעורך דין שפטל, סברנו שהגענו למיצוי מקסימלי בערכאה זו ושיש לפנות בשלב הזה לאפיקים נוספים אלטרנטיביים לטובת החייל שאותם אף הצענו למשפחה ולאלאור לעשות ללא עלות ובהתנדבות על מנת שלא תהיה כל תלות כלכלית בגורם כלשהוא. המשפחה ואלאור סבורים ובצדק מבחינתם שהמתווה הנכון הוא ערעור. נעמוד לרשותם בכל דבר שיצטרכו בהמשך".
עורכי הדין המתפטרים סברו כי לאור פרסומי שרי ממשלה וחברי כנסת מהימין כי יש חנון את החייל ובלבד שלא ישב יום אחד בכלא, יש להחיל בהליך בקשת המתקת העונש במסגרת צבאית או להגיש לחילופין בקשת חנינה מהנשיא. משפחת אזריה סברה אחרת וכי יש לערער ולהמשיך בלחימה על צדקת דרכו. עם הגשת הערעור נפתחה הדרך בפני התביעה הצבאית לדרוש החמרת העונש עם החייל בגין הריגה פלילית חמורה והחייל עלול למצוא עצמו נושא עונש מאסר בפועל של 3 שנים לפחות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן