Skip to content

שפטל: התביעה הצבאית ומצ"ח בידו ראיות

במסיבת עיתונאים תקף עורך הדין שנותר מצוות ההגנה שהתפטר הבוקר מייצוגו של אלאור אזריה את הפרקליטות והאשימה בסחיטה, איומים ובידוי ראיות. הפרקליטות הצבאית דחתה דבריו על הסף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

עו"ד יורם שפטל תקף היום (רביעי) אחר הצהריים את התביעה הצבאית והאשימה בבידוי ראיות במשפטו של החייל ההורג אזריה אלרור. במהלך מסיבת עיתונאים שקיים היום עם אביו של החייל הסביר שפטל כי צוות ההגנה, עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, שליוו את אזריה לכל אורך ההליך המשפטי והתפטר היום בבוקר עשה זאת לאחר שאוים בידי הפרקליט הצבאי הראשי איתו הם נפגשו כי במידה וההגנה תערער על העונש, תערער התביעה על קולת העונש, 18 חודשי מאסר שנגזרו על החייל המורשע במקום 3 שנות מאסר שדרשה התביעה. שפטל התייחס להודעת הפרקליטים ואמר כי "ההודעה שלהם מגלה טפח – אך מסתירה טפחיים. כי כל שנאמר בהודעתם לא מנע מכהם עד יום ראשון בערב להיות צוות בלתי נפרד מהסניגוריה, ומפעילות מלאה לקראת הגשת הערעור לרבות לאחר מתן גזר הדין, "מה שהביא לשינוי הדרמטי בעמדתם זו פגישה שהייתה להם ביוזמתם עם הפרקליט הצבאי הראשי ביום ראשון בערב, השבוע, ושם נאמר להם הדבר הבא – אם לא תגישו ערעור, גם התביעה הצבאית לא תגיש ערעור על קלות העונש. "זו אמירה שערורייתית שגובלת במידה מסוימת בהיבט המוסרי בסחיטה באיומים. משום שפרקליט צבאי ראשי צריך להחליט אם להגיש ערעור לפי אמת מידה אחת ויחידה – אם העונש קל או חמור מדי. וכאן אומר לנו הפצ"ר – אתם רוצים שלא אערער? אל תערערו אתם".

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

לדברי שפטל, "זו הסיבה, ואין בלתה, שהם פרשו מן התיק. כנראה היה כבד עליהם המעמס של האפשרות של הגשת ערעור על קלות העונש ואז העניין הופך להיות מסובך יותר מבחינה מסוימת. כנראה שזה היה קצת כבד מדי".
עורך הדין טען כי התביעה פעלה בראיית מנהרה – קרי, ראיה צרה מוכוונת מטרה, וחזרו שוב  ושוב באוזני החייל על אמירתו בדבר הסיבה שהרג את המחבל ולכן "כשנעשית התפיסה הזאת על יסוד הודאה שקרית, לזה קוראים בידוי ראיות. מצ"ח נוקט הליך של תפירה גסה כדי לייצר הליך של בידוי ראיות, ומציג אותה לעד – שחוזר עליה. כי החוקר איים עליו שילך למעצר אם ישקר – כלומר יגיד מה שהחוקר חושב בתור שקר".
מוקדם יותר הבוקר הגיש עורך הדין את הערעור בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב. בפתח דברי הערעור, נכתב: "ערעור זה נכתב מדם לבם של שלושת סנגוריו של המערער הח"מ. אולם, יחד עמם, קיימים עוד מיליוני סנגורים למערער מקרב עמך ישראל, בכל רחבי ארץ ישראל – 80% מקרב העם היושב בציון – החפצים כולם ביציאתו המידית של המערער, קרי – החייל והבן של כולנו – ממאסר לחרות ומבית האסורים לבית משפחתו".
שפטל תקף: "אני והמשפחה מקיימים את מסיבת העיתונאים הזאת לאור הגשת הערעור היום לבית הדין הצבאי לערעורים. ערעור שעשו הכול, גורמי ממסד וכלבלבי תקשורת המשמשים אותם כדי למנוע את הגשתו, והמזימה הזו לא צלחה – כפי שהיה ברור שלא תצלח".
שפטל התייחס לאמירה שאזריה אמר לאחר הירי "הוא דקר את חבר שלי ומגיע לו למות", ואמר כי  סרטונים רבים "מציגים את האמירה הזו כעדות שקר".
לטענתו עורך הדין קיימים 13 סרטונים המפריכים את האפשרות שאזריה אמר את הדברים לשני העדים לאמירה הזו טען: "לזה קוראים תפירה גסה של תיק". הוא לא חסך את שבטו בהתייחסו לארגון "בצלם" שהביא את סרטון תעוד הריגת המחבל כשהוא חסר אונים ופצוע אנושות בידי החייל.  "האויב הערבי-פלסטיני 'בצלם' מקבל 3.9 מליון ש"ח ומענק מיוחד על שירותיו ב'צוק איתן'", אמר שפטל בלעג.  אלאור צפוי להיכנס לכלא כבר ביום ראשון הקרוב, זאת כשיתייצב בשערי כלא 6 בשעה 11:00 בבוקר ולהחל בריצוי עונש המאסר שהושת עליו.
מהפרקליטות הצבאית נמסר בתגובה כי "הפרקליטות הצבאית דוחה על הסף את דברי עורך הדין יורם שפטל. אין כוונה להתייחס לתוכנה של פגישה שהתקיימה ביוזמת עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק ולהצעות שהועלו על ידם במסגרתה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן