Skip to content

ליברמן: אשקול מחדש את כשירותו של הרב לוינשטיין

"ההשתלחות של הרב לוינשטיין היא לא רק פגיעה בנשים בישראל, אלא פגיעה בצה״ל, במורשת של צה״ל ובערכים הבסיסיים של מדינת ישראל".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, צפוי בשובו ארצה מוושינגטון לעשות סדר בפרשת הרב יגאל לוינשטיין ודבריו נגד גיוס בנות לצה"ל. ליברמן צפוי לבחון את כשירותו של הרב לוינשטיין, לעמוד בראש המכינה הקדם צבאית בעלי, מכינת 'בני דוד' – שבראשה הוא עומד ביחד עם הרב אלי סדן.

מצפה לראות את השגרירות האמריקנית בירושלים. ליברמן עם סגן הנשיא פנס (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
מצפה לראות את השגרירות האמריקנית בירושלים. ליברמן עם סגן הנשיא פנס (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

השר ליברמן הגיב על דבריו החמורים של הרב לוינשטיין, שהשתלח בגיוס נשים לצה"ל, ואמר: "כשאחזור לארץ מהביקור בוושינגטון נשקול מחדש את מעמדו של הרב לוינשטיין והכשירות שלו להכין צעירים לשירות בצה״ל״. השר ליברמן הוסיף כי ״מאז הקמת המדינה נשים שירתו בצה״ל ותרמו תרומה עצומה לביטחון ישראל" והדגיש כי "ההשתלחות של הרב לוינשטיין היא לא רק פגיעה בנשים בישראל, אלא פגיעה בצה״ל, במורשת של צה״ל ובערכים הבסיסיים של מדינת ישראל".

ליברמן הנמצא בוושינגטון נפגש אמש, בבית הלבן, עם סגן נשיא ארה״ב, מייק פנס. בפגישה דנו סגן הנשיא פנס והשר ליברמן על מגוון נושאים הנוגעים ליחסי ישראל וארה״ב.

לאחר הפגישה אמר השר ליברמן: ״יש לנו ידידים אמיתיים בבית הלבן. סגן הנשיא פנס הביע את מחוייבתו לחיזוק היחסים המיוחדים בין ישראל וארה״ב. ארה״ב בהנהגתו של הנשיא דונאלד טראמפ היא שותפה אמיתית של ישראל בהתמודדות עם האתגרים השונים הניצבים בפנינו ובראשם הסוגייה האיראנית״.

השר ליברמן אמר לסגן הנשיא פנס כי הוא מצפה לראות את השגרירות האמריקנית במיקומה החדש בירושלים בקרוב.

סגן הנשיא פנס והשר ליברמן שוחחו בפגישה על ניסוי הטילים שערכה השבוע איראן והשר ליברמן אמר כי ״זהו סימן נוסף שאי-אפשר לסמוך על שום הסכם עם שלטון האייתוללות בטהרן, שמכריזים כל פעם מחדש על רצונם למחוק את מדינת ישראל ושעוסקים כל העת בהפצת טרור ברחבי העולם ובערעור הסדר והיציבות במזה״ת״. השר ליברמן אמר לסגן הנשיא פנס כי הוא שמח לראות שממשל טראמפ מבין את הסכנה הגדולה של שלטון האייתוללות ואת הצורך לעמוד מולם בנחישות.

השר ליברמן גם הודה לסגן הנשיא פנס על הגינוי המוחלט ופעולותיו הנחרצות נגד מקרי האנטישמיות שארעו לאחרונה בארה״ב. השר ליברמן אמר לסגן הנשיא פנס שהתייצבותו לסייע בשיקום בית הקברות היהודי שחולל מוכיחה יותר מכל כי בארה״ב יש אפס סובלנות לאנטישמיות וכי גם העם האמריקאי וגם הממשל האמריקאי יודעים שהיהודים הם חלק חשוב ובלתי-נפרד מהאומה האמריקנית.

לפני כן נפגש שר הביטחון, אביגדור ליברמן, עם מזכיר ההגנה של ארה"ב, הגנרל ג'יימס מאטיס. השר ליברמן התקבל בפנטגון במשמר כבוד והפגישה התקיימה באווירה חמה וידידותית.

בפגישה סקרו השרים מאטיס וליברמן את כל נושאי הביטחון המשותפים לישראל ולארה״ב העומדים על הפרק ודנו לעומק בסוגיות האסטרטגיות במזרח התיכון וביניהן איראן, סוריה, לבנון ונושאים נוספים.

השר ליברמן אמר כי ישראל רואה בדאגה את הכיוון שמוביל נשיא לבנון מישל עאון ואת הפיכתו של צבא לבנון לחלק מהמערך של חיזבאללה. השרים מאטיס וליברמן הסכימו על הצורך לפעול על מנת לחזק את הכוחות המתונים באזור וליצור קואליציה שתילחם בטרור. השר ליברמן אמר למזכיר מאטיס כי עמדתה של ארה"ב כפי שהיא מתבטאת כעת חשובה מאוד בכדי לסלק מכשולים הפוגעים ביציבות במזרח התיכון ולנצל הזדמנויות על מנת לחזק את הכוחות המתונים וכי ״אנחנו צריכים אמריקה פעילה באזורנו״. שיתוף הפעולה האסטרטגי בין ישראל וארה"ב הוא חיוני וקריטי לא רק עבור ביטחון ישראל, אלא עבור הביטחון והיציבות במזרח התיכון כולו ויש לכך השלכות גם על הביטחון הגלובלי, אמר השר ליברמן והוסיף כי ציר הרשע העולמי כרגע משתרע מאיראן ועד צפון קוריאה.

בסיום הפגישה הרשמית קיימו השרים מאטיס וליברמן פגישה ב-4 עיניים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן