Skip to content

נתניהו לפוטין: ישראל מתנגדת להשארת כוחות איראן בגבולנו הצפוני

נתניהו: "לפני 2500 שנה בפרס העתיקה היה ניסיון להשמיד את העם היהודי, שלא צלח, ואותו אנחנו מציינים בחג פורים. והנה היום יש ניסיון והממשיכה של פרס, איראן, להשמיד את מדינת היהודים. הם אומרים את זה בצורה הכי ברורה וחורטים את זה על הטילים הבליסטיים שלהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השווה בפגישתו עם נשיא רוסיה פוטין, את ניסיון השמדת העם היהודי לפני 2500 שנה, בפרס העתיקה – עם כוונתה המוצהרת של איראן, בימינו אלה, להשמיד את ישראל.

פגישת נתניהו עם נשיא רוסיה פוטין. (צילום: שגרירות ישראל במוסקבה)
פגישת נתניהו עם נשיא רוסיה פוטין. (צילום: שגרירות ישראל במוסקבה)

נתניהו, שנפגש עם פוטין כדי להביע בפניו את ההתנגדות התקיפה של ישראל, להשארת כוחות של איראן וגרורותיה בגבולנו הצפוני ובים התיכון, בכל הסדר שהוא – אמר בפתח פגישתו עם פוטין: "לפני 2500 שנה בפרס העתיקה היה ניסיון להשמיד את העם היהודי, שלא צלח, ואותו אנחנו מציינים בחג הזה. והנה היום יש ניסיון והממשיכה של פרס, איראן, להשמיד את מדינת היהודים".

"הם אומרים את זה בצורה הכי ברורה וחורטים את זה על הטילים הבליסטיים שלהם", אמר נתניהו. "אני רוצה כמובן לומר בצורה הכי ברורה: ישראל היא היום מדינה, יש לנו צבא ואנו מסוגלים להגן על עצמנו. אבל האיום של האיסלאם הקיצוני השיעי הוא לא רק עלינו אלא על האזור ושלום העולם ואני יודע שאנחנו שותפים ברצון למנוע ניצחון כלשהו של האיסלאם הקיצוני מכל כיוון".

נתניהו אמר עוד: "אחד הדברים שאנו נאבקים בו במשותף הוא הטרור של האיסלאם הקיצוני. כמובן שבשנה האחרונה הייתה התקדמות משמעותית במאבק נגד הטרור של האיסלאם הקיצוני הסוני בהנהגת דאע"ש ואל קעידה, ולרוסיה יש תרומה חשובה מאוד. מובן מאליו שלא היינו רוצים שהטרור הזה יתחלף בטרור של האיסלאם הקיצוני השיעי שמונהג על ידי איראן".

בסיומה של פגישתו עם הנשיא פוטין, אמר ראש הממשלה כי הוא הבהיר שלישראל אין שום התנגדות שתהיה הסדרה בסוריה. עם זאת הדגיש נתניהו: "אנחנו מתנגדים בתקיפות לאפשרות שבהסדר כזה איראן וגרורותיה יישארו עם נוכחות צבאית בסוריה. אני חושב שהדברים האלו הובהרו בצורה הטובה ביותר. מהניסיון שלי עם הנשיא פוטין, לדברים האלה יש חשיבות לא רק במניעת אי הבנות, אלא בסופו של דבר הם גם באים לידי ביטוי בשטח".

נתניהו העלה בפני הנשיא פוטין את נושא אורון שאול והדר גולדין, וכמובן שני האזרחים הישראלים שמוחזקים על ידי החמאס. "ביקשתי את הסיוע ההומניטרי של נשיא רוסיה, והוא הבטיח לתת אותו".

נתניהו ופוטין דנו גם בשורה של נושאים דו צדדיים בנושא כלכלה, ובנושאים אחרים בין שתי המדינות. עוד הוסכם שבהמשך לסיום הצפוי של הסכם הפנסיות, יהיה גם הסכם על הווטרנים של הצבא האדום, שחיים במדינת ישראל. "זה יוכרז ויסתיים, כך אמר לי הנשיא פוטין, עד ה-9 במאי", אמר נתניהו.

לנסיעת רה"מ נתניהו התלוו השר זאב אלקין, ראש המל"ל בפועל תא"ל (במיל') יעקב נגל, ראש הסגל יואב הורוביץ, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי והמזכיר הצבאי תא"ל אליעזר טולדנו.

נתניהו יחזור עוד הערב ממוסקבה לישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן