Skip to content

חיילי צה"ל תקפו פלסטינים ברימוני גז

פלסטינים תושבי תרמוס גורשו היום מעבודתם על כביש בשדה השייך להם ובשטח בניהול פלסטיני, על ידי חיילי צה"ל. לאחר שהמנהל האזרחי נדרש לנושא, נסוגו החיילים והכחישו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. תיעוד מצולם מעיד כי שיקרו. צה"ל: האירוע מתוחקר ובמידת הצורך יחודדו הנהלים ויופקו הלקחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת פלסטינים תושבי הכפר תורמוס עיא שעבדה בשטח B על תיקון וסלילת כביש בשדה השייך להם בסמוך למאחז הלא חוקי עדי עד, גורשה מהמקום על ידי חיילי צה"ל שהשליכו לעברם רימוני גז.
שטח B נמצא כידוע תחת ניהול אזרחי פלסטיני ולפלסטינים הסמכות להחליט על ענייני התכנון באזור. התקרית ארעה היום (ראשון) בדרך שאמורה לחבר את הכפר הפלסטיני תורמוס עיא לשדות שלו.

צילום: זכאריה סעדה
צילום: זכאריה סעדה

 

צילום: זכאריה סעדה
צילום: זכאריה סעדה

לאחר שרכז השטח של רבנים למען זכויות האדם יצר קשר עם מנהלת הקישור ותאום במנהל האזרחי (מת"ק)  נסוגו החיילים. בבירור פרטים ראשוני ככל הנראה הכחישו החיילים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות נגד הפלסטינים, אך תיעוד מצולם מלמד על ענני גז מדמיע שנורה בשטח, כמו גם תרמילי רימוני גז מדמיע  שנותרו לאחר זריקתם. מדובר צה"ל נמסר כי "האירוע מתוחקר ובמידת הצורך יחודדו הנהלים ויופקו הלקחים". במידת הצורך, אולי יחודדו הנהלים. מעניין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן