Skip to content

ההצגה הטובה בעיר: בית משפט השלום חייב את נתניהו ורעייתו להופיע בפניו ולהיחקר

ביום שלישי הקרוב, אם לא נופתע ממשהו חדש, צפויים ראש הממשלה ורעייתו להיחקר בידי פרקליטי יגאל סרנה בעניין תביעת לשון הרע שהגישו השניים נגד העיתונאי. עד כה הצליחו השניים להימנע מלהתייצב בבית המשפט בטענות שונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב חייב הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו להתייצב ביום שלישי הקרוב בבית המשפט על מנת להיחקר על התצהירים שהגישו בתביעת לשון הרע נגד עיתונאי "ידיעות אחרונות" יגאל סרנה.

סרנה - נתניהו (צילום: חדשות 10, חינוכית 23)
סרנה - נתניהו (צילום: חדשות 10, חינוכית 23)

פרקליט בני הזוג נתניהו, עו"ד יוסי כהן, ביקש ביום חמישי האחרון לדחות את הדיון ליוני, "נוכח ריבוי משימות מדיניות בינלאומיות של ראש הממשלה, לרבות מפגשים בינלאומיים אשר חלקם בלתי צפוי". לא מזמן ביקש כהן דחייה  בשל "קיום ישיבת ממשלה באותו מועד", וזו נתנה והישיבה נדחתה ליום שלישי הקרוב. סרנה, שהתנגד לדחייה, ציין בתגובתו לבקשה כי "המבקש הוא התובע. המבקש ידע על כל משימותיו וחובותיו עת בחר לתבוע. יתכבד המבקש ימחק תביעתו ויתפנה להגישה בעת שעתותיו בידיו".
שופט בית משפט השלום עזריה כתב היום בהחלטתו כי "אין ספק כי התובע כראש ממשלת ישראל הינו אדם עסוק ביותר ואין חולק כי עיסוקיו חשובים מאין כמותם. יחד עם זאת, חייבים התובעים לדעת כי משהגישו בקשה לבית המשפט עליהם להתייצב לדיון במועד שנקבע, כדי להיחקר על תצהיריהם, וכי לצורך כך על התובע, ראש הממשלה, להיכבד ולהתפנות מעיסוקיו החשובים במועד החקירה, מה גם שקבעתי בהחלטתי כי התובע אינו חייב להיות נוכח בדיון אלא לצורך חקירה על תצהירו, כך שאין מדובר להערכתי בזמן רב". "זמנו של בית המשפט מצוי במשורה, כך שדחיית הדיון, בסמוך למועד קיומו, תגרום לירידת זמן שיפוטי יקר מפז לטמיון. ודוק, דיוני הוכחות נקבעים על ידי מושב זה עקב העומס לחודש מאי 2018, ולא ניתן לדחות את הדיון למועדים קרובים יותר", כתב השופט.

סרנה נתבע ע"פ חוק לשון הרע על ידי בני הזוג נתניהו לאחר שפרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו סיפר כי במהלך נסיעה של שיירת ראש הממשלה בכביש 1. נעצרה השיירה כולה וראש הממשלה נדרש לצאת מהרכב על ידי רעייתו שרה לאחר שביניהם כנראה ניצת וויכוח ונאלץ לעבור לרכב אחר, כך לפי סרנה. לכך הוסיף תמונה של נתניהו עוצר טרמפים.
"כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אשה אחת לא רוצה שהוא יישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השגעון. הכו בתופים", כתב העיתונאי.
בני הזוג נתניהו הגישו נגדו תביעה ובו דרשו פיצוי של  280 אלף שקל. הם טענו כי מדובר בעוולה שביצע סרנה כלפיהם "באופן מתועב, ציני, שפל, מרושע וחסר עכבות, והכל מתוך מטרתו (המוצהרת כמעט) לנסות ולבייש את התובעים, לשפוך את דמם ולהלבין את פניהם ברבים באמצעות פרסום כזבים מכוערים, שאין בהם ולו שמץ של אמת".
אלא מאז הגשת התביעה דחו בני הזוג כל ניסיון לזמנם להופיע בפני בית המשפט בטענות שונות ובית המשפט הסכים ודחה את מועד הדיון, הפעם נמאס גם לשופט והוא דחה את בקשתם לדחייה נוספת

1 Comment

  1. גורן
    13 במרץ 2017 @ 15:26

    קודם כול התמונה שראש הממשלה עוצר טרמפים היא אילוסטרציה ולא תמונת אמת שניית אני לא נוקט עמדה בשום צד אני מקווה שהאמת תצא ומי שאמר דברי שקר או משקר שישלם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן