Skip to content

"הדרך היחידה להגיע להסדר בר-קיימא – חילופי שטחים ואוכלוסיות"

כך אומר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בעמוד הפייסבוק שלו. "אין שום סיבה שהשייח׳ ראאד סלאח, איימן עודה, באסל גטאס או חנין זועבי ימשיכו להיות אזרחי ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע ניסיונו של ממשל טראמפ, להתניע שוב תהליך מדיני, אומר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כי הדרך היחידה להגיע להסדר בר-קיימא היא חילופי שטחים ואוכלוסיות כחלק מהסדר אזורי כולל.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו אומר ליברמן: "בפתחו של ניסיון חדש להתניע מו״מ מדיני בין ישראל לפלסטינים כדאי להפיק לקחים מן העבר והלקח הראשון הוא שכל ניסיון לפתור את הסוגיה הפלסטינית על בסיס שטחים תמורת שלום נועד לכישלון מראש.

"אין שום סיבה". ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
"אין שום סיבה". ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)

"הדרך היחידה להגיע להסדר בר-קיימא היא חילופי שטחים ואוכלוסיות כחלק מהסדר אזורי כולל. לא ייתכן שתוקם מדינה פלסטינית הומוגנית, ללא יהודי אחד – 100% פלסטינים, ושלעומת זאת ישראל תהיה מדינה דו-לאומית עם 22% פלסטינים. אין שום סיבה שהשייח׳ ראאד סלאח, איימן עודה, באסל גטאס או חנין זועבי ימשיכו להיות אזרחי ישראל".

דבריו של ליברמן עוררו, כצפוי, תגובות חריפות מהרשימה המשותפת. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "בממשלת הימין הקיצוני של נתניהו, מי שמתיימר להיות המבוגר האחראי והשפוי הוא זה שמציע טרנספר בכוח של אוכלוסייה אזרחית. ממשלת המתנחלים יודעת שלמיעוט הערבי יהיה חלק מכריע במערכה להחלפת השלטון, ולכן הם עסוקים באובססיביות באיומים לגרש אותנו מהאזרחות". לדברי ח"כ עודה, "על אפו וחמתו של ליברמן ושל שאר מטורפי הימין, הרשימה המשותפת תמשיך לגדול ולהתחזק בבחירות הבאות עד שיהיה לנו משקל קריטי בהפלתם מהשלטון".

ח״כ באסל גטאס אמר: ״אין ספק שליברמן המהגר ממולדובה אינו מבין מה זה מולדת ומה זה עם ילידי בארצו. בכל הסדר עתידי אפשרי אין מקום למתנחלים גוזלי אדמות במדינה פלסטינית וכאן ואין מקום למהגרים גזענים בזויים בדמות איווט, הפלסטינים שחיים כיום בישראל הם בעלי המקום וליברמן הוא אורח חולף".

 ח"כ יוסף ג'בארין אמר: "ליברמן לא מפספס שום הזדמנות להמשיך את מסע ההסתה והדה לגיטמציה שלו נגד הציבור הערבי ונגד הנהגתו. בדרך הוא מפגין גם הרבה בורות בהשוואה שהוא עושה בינינו לבין המתנחלים. האזרחים הערבים קיבלו את אזרחותם בישראל לא בחסד אלא בזכות העובדה שהם מתגוררים במולדתם. בערבית המלה אזרחות ״מוואטנה״ נגזרת מהמלה מולדת – ״ואטן״. זאת בניגוד מוחלט למתנחלים בגדה המערבית ששוהים שם באופן בלתי חוקי על אדמות שהם גזלו בכוח מבעליהם הפלסטינים".

1 Comment

  1. גורן
    13 במרץ 2017 @ 15:21

    לדעתי השר ליברמן צודק ערבי ישראל קוראים עצמם פלסטינאים בהפגנות מנפים דגלי פלסטין המשולש נמסר לישראל ב48 אחרי המלחמה לא ניתן לרקוד על שניי חתונות או שאתה ישראל [ ערבי ] או שאתה פלסטינאי הרי עזמי בשארה עצמו קבע שאין עם פלסטינאי הפלסטינאים הם חלק מהאומה הערבית לכן על הערבים החיים כאן האם אתם חלק ממדינת ישראל או חלק מהעם " הפלסטינאי לצעוק בהפגנות בדם ובאש נשחרר את פלסטין ואירועי 2000 רק מוכחים שהם רוקדים על שניי החתונות נהנים מכל מה שהמדינה מציעה וכך צריך להיות ומצד שניי מחקים להחזרת פלטי 48 ומניפים את דגלי פלסטין אתם פלסטינאים בכבוד לאחר הסכם שלום [אינשאללה ] לאחר תיקוני גבלות תחיו תחת משטר האחים שלכם הרי ביקשתם אוטונומיה תרבותית פוליטית כאן בישראל …….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן