Skip to content

כחלון: "חופש הביטוי וחופש העיתונות יישמרו"

"ליבי עם מאות עובדי רשות השידור. כל מפוטר הוא עולם ומלואו. נתערב במקרים הומניטריים, לא ניתן לזוג עובדים, לחד הוריות או לאדם נכה להיזרק לרחוב ערב החג. נמצא דרך לסייע להם להיקלט בתאגיד או כעובדי מדינה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חופש הביטוי וחופש העיתונות יישמרו. לא תהיה כפיפות לדרג פוליטי. יהיה פיקוח מקצועי ולא פוליטי". כך מבטיח שר האוצר, משה כחלון, לקראת תחילת הפעלתו של תאגיד השידור "כאן". השר כחלון, שדיבר בכנס המדדים של כלכליסט, אמר עוד כי יסייע למפוטרי רשות השידור ויתערב במקרים הומניטאריים.

"כל מפוטר הוא עולם ומלואו". כחלון (צילום: דן בר דוב)
"כל מפוטר הוא עולם ומלואו". כחלון (צילום: דן בר דוב)

"ליבי עם מאות עובדי רשות השידור", אמר השר כחלון. "כל מפוטר הוא עולם ומלואו. החוק חוקק כשאני הייתי אזרח. עשו דה לגיטימציה לרשות השידור ואני קיבלתי את המצב הזה מוכן. בסופו של דבר מדובר היה מדובר כאן בכסף ציבורי ואני הייתי צריך לשמור על הקופה. בכל אופן נתערב במקרים הומניטריים, לא ניתן לזוג עובדים, לחד הוריות או לאדם נכה להיזרק לרחוב ערב החג. נמצא דרך לסייע להם להיקלט בתאגיד או כעובדי מדינה".

כחלון הוסיף: "התחייבתי שחופש הביטוי וחופש העיתונות יישמרו. לא תהיה כפיפות לדרג פוליטי. יהיה פיקוח מקצועי ולא פוליטי. מדובר בכסף ציבורי גדול ופיקוח הוא לא מילה גסה. גם ערוץ 2 וערוץ 10 מפוקחים".

על הפחתת המיסים הצפוייה אמר שר האוצר: "עודפי גביית המיסים שייכים לציבור ויחזרו לציבור. לא נשאיר עודפים בקופת המדינה.

"ללא קשר לעסקת מובילאיי, יש שני מסלולים שאני מאמין בהם והולך איתם – להעביר כסף למטה למשרדים החברתיים, בריאות, חינוך, ורווחה והפחתת מיסים. הפחתנו מיסים בשנתיים הקודמות ונפחית גם בשנה הנוכחית. עודפי גביית המיסים שייכים לציבור ויחזרו לציבור. לא נשאיר עודפים בקופת המדינה".

השר כחלון גילה כי דיבר עם נשיאת בית המשפט הבוקר וסיכם אתה על הקמת בית משפט כלכלי בחיפה. "היה פיילוט מוצלח בתל אביב והוחלט להרחיב אותו גם למקומות נוספים. צריך בית משפט כלכלי בחיפה בכדי להקל על הלחץ והעומס ולשרת את תושבי הצפון. נסכם על מתווה יחד עם שרת המשפטים והנהלת בתי המשפט ונתקצב את הקמתו".

על שדה דב אמר שר האוצר כי "מתגבש מתווה שיאפשר את המשך פעילותו של השדה עד לשנת 2019".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן