Skip to content

שחיתות בתעשייה האווירית: נעצרו 13 חשודים ובהם דמות בכירה

בפרשה מעורבים נותני שירותים החשודים במתן שוחד וטובות הנאה לבכירי התעשייה האווירית על מנת לזכות במכרזים. בין העצורים קצין צה"ל בכיר לשעבר, דמות מוכרת במערכת הביטחון. המשטרה: "מדובר בהתנהלות פלילית שיטתית וחשד לשחיתות עמוקה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

13 חשודים נעצרו הבוקר (רביעי) ובהם בעלי תפקידים ונושאי משרה בתעשייה האווירית, בחברות פרטיות אשר סיפקו ואו מספקות שירותים לתעשייה האווירית וקצין צה״ל בכיר לשעבר שהינו דמות מוכרת במערכת הביטחון. כמו כן עיכבה המשטרה מעורבים נוספים לחקירה. החשודים נעצרו בחשד למסכת ענפה של עבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גנבה בידי עובד ציבור ומרמה והפרת אמונים.  במסגרת הפעילות שבוצעה הבוקר ערכו כוחות משטרה חיפושים בבתי החשודים, בחברות ובמשרדי התעשייה האווירית. בתעשייה האווירית טוענים הבוקר כי להם לא היא ידוע בדבר החקירה וכי הם מופתעים כמו כלל הציבור.

צילום - התעשייה האווירית
צילום - התעשייה האווירית

במסגרת הפרשה המכונה "פרשת 630" נחקרו מספר רב ומגוון של מעורבים, המצויים ברבדים שונים של החברה וביניהם בכירים, חברי ועד, חברי דירקטוריון, מנהלים, עובדים זוטרים, מי שאמורים היו להיות שומרי הסף וכן יועצים, ספקים ונותני שירותים לתעשייה האווירית.
החקירה הסמויה שהחלה לפני מספר חודשים בפרשה זו, העלתה עד כה לדברי המשטרה התנהלות פלילית שיטתית וחשד לשחיתות עמוקה לכאורה הנהוגה בתעשייה האווירית.
החקירה התנהלה על ידי להב 433 במשטרת ישראל במחלק חקירה וחשיפה ייעודי לנושא שחיתות ציבורית בחברות ממשלתיות, ובשיתוף הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ״ב)  ואגף חקירות מס הכנסה ת״א שברשות המסים. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו מי מהחשודים להארכת מעצרם, בהמשך היום, בבית משפט שלום בראשון לציון.
מהתעשייה האווירית נמסר: "הבוקר נודע לחברה כי משטרת ישראל פתחה בחקירה בתעשייה האווירית. אין בידי הנהלת החברה כל פרטים נוספים בנושא. מנכ"ל החברה הנחה את כל הגורמים הרלבנטיים לשתף פעולה באופן מלא, ככל שיידרש וללא סייגים עם משטרת ישראל ולפעול על פי הנחיותיה, במטרה למצות את החקירה ואת הדין עם כל גורם שעבר עבירה. התעשייה האווירית תמשיך להיות אבן בניין מרכזית בביטחון מדינת ישראל ובכלכלתה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן