Skip to content

ח"כ יהודה גליק נגד ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה

בפוסט זועם חסר תקדים שופך ח"כ יהודה גליק את תסכוליו מהתנהלותם הפוליטית והאישית של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן ושל ראש הממשלה, בנימין נתניהו. על ערב הגיבוש שלשום הוא כותב: "זה היה ערב שכל כולו מפגן הערצה לאיש אחד. איש אחד בלבד. כמה מפתיע שהיה זה האיש שארגן לעצמו את הערב"; על ראש הממשלה נתניהו: "מה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאילו לא חסרו אתמול סערות פוליטיות, ח"כ יהודה גליק – אחד מחברי הכנסת נעימי הסבר וטובי המזג בליכוד – שבר אמש את הכלים ובפוסט חריף ביותר תקף את יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן ואף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

את ערב הגיבוש ביום רביעי השבוע מכנה ח"כ גליק כ"מפגן ההערצה" שארגן לעצמו ח"כ דוד ביטן. גליק תוקף בחריפות את התנהלותו של ביטן כיו"ר הקואליציה וגם את התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שסירב לשבת אתו "אפילו לא לחמש דקות".

"כמה צביעות". ח"כ יהודה גליק (צילום: ויקיפדיה)
"כמה צביעות". ח"כ יהודה גליק (צילום: ויקיפדיה)

"הדברים הבאים נכתבים מתוך כאב רב ומתוך אהבה והערכה גדולה לממשלה הנוכחית ולעומד בראשה", כותב ח"כ יהודה גליק. "הם נכתבים על ידי אדם שמייחל לכך שממשלה הזאת תחזיק עד סוף הקדנציה. אדם שמאמין בדרכה של הממשלה הזאת וחושב שהיא והעומד בראשה צריכים להנהיג את מדינתנו בעת הזאת. על ידי אדם ששונא מלחמות ושואף לשלום בכל מאודו. מתוך תקווה שתהיה זו ביקורת בונה".

גליק, שהוא גם פעיל עליה מרכזי להר הבית, כותב: "עם כל הצער והכאב לא ערב גיבוש קואליציה היה לנו אתמול במלון בחדרה. בעצם היה שם הכל חוץ מגיבוש… היה ערב שכל כולו מפגן הערצה לאיש אחד. איש אחד בלבד. כמה מפתיע שהיה זה האיש שארגן לעצמו את הערב.

"בזה אחר זה עלו הדוברים השונים ובפיהם מסר אחד בלבד עטוף בנייר צלופן: 'זכינו והתברכנו משמים שיש לנו איש בעל כוחות אלוהיים ממש. אדם שהוא כל כולו נופת צופים ממש מושלם. אדם חרוץ ונעים הליכות אדם שביד אחת שלו צלח את כל מושב החורף של הכנסת'.

"מילא אם זה באמת מה שכולם היו חושבים. אוי ריבונו של עולם כמה צביעות. בתוך עמי אני חי".

וגליק ממשיך וכותב: "מדובר בראש הקואליציה שלכל אורך המושב הצליח להסתכסך עם כל כך הרבה חברי הקואליציה שלו. מדובר באדם שבכל מוצאי שבת כולנו מתלבשים בשכפ"צ: מי יודע על איזה אמירה נצטרך להתפתל כי הוא נאמר על ידי יו"ר הקואליציה שלנו".

ח"כ גליק מסביר מדוע הוא מעלה את הדברים בעמוד הפייסבוק שלו ולא מעלה אותם בפני ראש הממשלה למשל. "מה יעשה חבר כנסת שבמשך עשרה חודשים ראש המפלגה שלו מסרב לשבת איתו אפילו לא לחמש דקות? כל כך הרבה נושאים רציתי ללבן איתו אבל הוא לא מוכן להיפגש. ביקשתי בכתב ביקשתי בעל פה אבל הוא מסרב להיפגש איתי.

הפוסט הזועם של ח"כ גליק
הפוסט הזועם של ח"כ גליק

"כן זה לא סוד – יש נושא שבעיניי חשוב מאוד: נושא הר הבית. במשך זמן רב חברי כנסת בניגוד לחוק לא מורשים להיכנס להר הבית. זה נוגד את חוקי יסוד חופש התנועה וחופש הפולחן. זה נוגד את חוק החסינות וחוק המקומות הקדושים. כל היועצים המשפטיים שדיברתי איתם מצדיקים אותי. ראשי המשטרה מצדיקים ראשי הכנסת מצדיקים. וראש הקואליציה? הוא לועג, הוא מעליב, הוא פוגע.

"כמה נושאים עלו על סדר יומנו שהיה מן הראוי שנקיים עליהם דיון בסיעה אבל מה לעשות בסיעה שלנו לא מתקיימים דיונים רק מספרים לנו מה אנחנו חושבים. חוק המואזין, חוק ההסדרה, חוק ההדחה, התאגיד, אלאור אזריה, חזקת הגיל הרך, היחס לתקשורת ועוד ועוד נושאים אבל את דעתנו דעת חברי הכנסת של הסיעה לא מעניין אף אחד. מכתיבים לנו מה להצביע – אותנו אף אחד לא סופר.

"יש ישיבה של שרינו יש ישיבה של ראשי הסיעות אבל חברי הכנסת של המפלגה הגדולה הם חיילים שצריכים להיות ממושמעים", כותב ח"כ גליק. "הדעה שלהם לא מעניינת, ואם הם לא עומדים ישר בשלשות בזמנים ומצדיעים בשביל זה יש עונשים. יש איומים. למשל אני יכול לשתף דברים שאני שמעתי באוזניי: 'אם אתה לא תצביע כמו שאני אומר לך אני אדאג ש 65 מיליון ש"ח שאמורים לעבור ליהודה ושומרון לא יעברו'. "זה הדיבור וזה הסגנון".

ח"כ גליק מספר שהוא פוגש חברים מתוסכלים במסדרונות הכנסת. "החיכוכים והתסכולים האלו הם הגחלים שעלולים להוביל שלא לרצוננו את פירוק הקואליציה. איזו הזדמנות הייתה לנו לגבש אם הקואליציה במקום זה מצאנו עצמנו למחרת האירוע מפולגים כפי שלא היינו מיום הקמת הממשלה חוץ מאיש אחד ששיכור מרוב פרגונים ומחמאות.

"ראש הממשלה אמר בערב הגיבוש את המשפט הזה 'אפשר עוד לתקן'. אדוני ראש הממשלה חבריי ראשי הקואליציה אפשר עוד לתקן. לטאטא מתחת לשטיח לא יוביל אותנו לשום מקום".

את דבריו מסיים יהודה גליק במילים: "בלב כואב ודואב מחבר כנסת שנמאס לו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן