Skip to content

ח"כ דוד ביטן: נתניהו חזר בו מההסכמות עם כחלון לגבי התאגיד"

יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, יצחק הרצוג, הודיע כי הוא מתכוון לפעול לגיבוש רוב בהצבעת אי אמון – כדי להחליף את נתניהו כראש הממשלה בלי בחירות. הודעת הרצוג באה לאחר ששוחח עם שר האוצר משה כחלון. ח"כ ציפי לבני: זאת הזדמנות גדולה שלנו לאחד כוחות, להתגייס ולהחליף את דרכם ההרסנית לישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מההסכמות עם שר האוצר כחלון לגבי התאגיד". כך הודיע הערב יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

דוד ביטן: "אם יימאס - ראש הממשלה יפרק הכל" (צילום: ויקיפדיה)
דוד ביטן: "אם יימאס - ראש הממשלה יפרק הכל" (צילום: ויקיפדיה)

קודם לכן, בארוע "שבתרבות" בחיפה, אמר ח"כ ביטן: "אם יימשך המצב שינסו לכפות עלינו עמדות שאנחנו לא רוצים, יכול להיות שנלך לבחירות. הליכוד מוביל את הקואליציה ואת הממשלה. אנחנו 30 מנדטים. אי אפשר שכל הזמן יבואו אלינו בדרישות ויכפו עלינו את האג'נדות שלהם, מבלי שיכבדו את דעתנו.

"'הבית היהודי' ו'כולנו' אומרים שהממשלה תלויה בהם", אמר ביטן. "אז הגיעו מים עד נפש והכיוון שאליו אנחנו הולכים הוא לא נכון. במקרה שבו לליכוד ולראש הממשלה יימאס הוא יפרק הכל, נלך לבחירות ונצא מחוזקים. זה שהקמנו את התאגיד בממשלה הקודמת זה נכון. זה שאנחנו לא רוצים את התאגיד זה גם נכון. אנחנו מצפים מהשותפים שלנו לקואליציה לא לומר ש'בלעדינו אי אפשר'. אנחנו מצפים ממנו שיתייצב לימיננו כמו שאנחנו מתייצבים לימינו".

יו"ר הקואליציה הדגיש לאיום בהליכה לבחירות אין קשר לחקירות נגד ראש הממשלה נתניהו "כי לא ייצא מהן כלום".

דבריו של ביטן נאמרו לאחר התייעצות דחופה שבה השתתף עם ראש הממשלה נתניהו ועם השרים  מירי רגב, יריב לוין וצחי הנגבי.

אתמול, לאחר פגישה שקיים עם עובדים ברשות השידור, פרסם נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו כי העובדים  הציעו לו למזג חלקים מהתאגיד ברשות השידור. תוכנית זו תמנע פיטורי מאות עובדים. "העובדים מוכנים להמשיך להתייעל, הן בהפחתת שכר והן בפיטורים ופרישה מוקדמת. אמרתי להם שיציגו תוכנית מסודרת וכשאחזור מביקורי המדיני בסין, נפעל לקדמה. שבת שלום", כתב נתניהו. הוא תיאר את הפגישה כ"פגישה קורעת לב: אנשים מנוסים ומסורים שנזרקים לרחוב עבור תאגיד שידור בזבזני ללא פיקוח ציבורי".

הערב הסביר נתניהו את החלתטו בעמוד הפייסבוק שלו: "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור. בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד. כמו כן התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?"

יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, יצחק הרצוג, הודיע כי הוא מתכוון לפעול לגיבוש רוב בהצבעת אי אמון – כדי להחליף את נתניהו כראש הממשלה בלי בחירות. הרצוג צייץ בטוויטר: "‏המחנה הציוני בראשותי ישתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפתו של ראש הממשלה. ננהל מגעים לתמיכה רחבה לאי אמון קונסטרוקטיבי בתוך הכנסת הזו". הודעת הרצוג באה לאחר ששוחח עם שר האוצר משה כחלון.

ח"כ ציפי לבני הגיבה להתפתחויות באמרה כי "‏כל סימן שנראה ונשמע כמו התפרקות הממשלה והליכה לבחירות מכל סיבה – זאת הזדמנות גדולה שלנו לאחד כוחות, להתגייס ולהחליף את דרכם ההרסנית לישראל".

השר לשעבר, אבי גבאי, המועמד לראשות מפלגת העבודה, אמר בתגובה להתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית: "אין אידיאולוגיה, אין מנהיגות, טובת הציבור לא מעניינת. רק להיבחר מחדש ושוב להיבחר בכדי להיבחר.

"כך נראית הנהגה שפשטה את הרגל, חיה מספין לספין ואיבדה כל תוקף מוסרי למשול. ממשלה שהיא בעצם מהדורת "פייק ניוז" שמסתבכת בשקרים של עצמה. את זה ראיתי מהכי קרוב שאפשר ולכן התפטרתי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן