Skip to content

אם מרגלית תמשיך להגיע לרדיו נעשה אותה אוכל לעורבים

כתב אישום חמור הוגש הבוקר כנגד העבריינים בן דוד והררי שפעלו כחולייה להטמנת מטענים על פי הזמנה, לאיים או לחסל. צנעני סירבה להשמיע שירים שהקליט הררי בתחנת הרדיו בו שדרה ואוימה בחיסולה ובחיסול בנה אם תעז להגיע לתחנת הרדיו בו עבדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (שישי)  על ידי פרקליטות מחוז ת"א (לביהמ"ש המחוזי בתל אביב נגד אבישי בן דוד (31) ואבנר הררי (63) בגין ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, סחיטה באיומים ועבירות נוספות.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חגי בנימין, עולה כי בתקופה הרלוונטית לכתב האישום שררו בין בן דוד והררי יחסי היכרות, ובמסגרת זו, השנים נהגו להיפגש מעת לעת בחנות הירקות שבבעלותו של הררי בהרצליה.
בשלב מסוים קשר בן דוד קשר עם הררי או עם אחרים שזהותם אינה ידועה, לפיו יפעל בן דוד, יחד עם הררי או עם האחרים לייצר, להכין ולהרכיב מטעני חבלה, וכן להניחם ולהפעילם כנגד קורבנות שונים, על פי הזמנה מוקדמת של אחרים, ובתמורה לתשלום כספי.
במסגרת הקשר, התכונן, בן דוד, חקר ולמד את תחום הכנת חומרי הנפץ וחומרי חבלה, ובכלל זה, למד באמצעות אתרים שונים ברחבי רשת האינטרנט על אודות חומרי נפץ, חומרי חבלה וחומרים כימיים שונים, בעלי פוטנציאל נפיץ וסגולות נוספות הנחוצות לשם הכנה מטעני חבלה וייעול תוצריהם.
בתקופה שלפני ה- 8.12.16 ועד ל-17.2.17, פעל בן דוד במועדים שונים רבים, לעיתים יחד עם הררי ולעיתים עם אחרים, לרכישה, הזמנה, הכנה והרכבה של החומרים הדרושים לשם יצירת מטעני החבלה. וכך, בהתאם להזמנה מוקדמת על ידי הררי או אחרים, הכין בן דוד והרכיב את מטעני החבלה המתוארים בדירת מסתור השוכנת בבניין שבו התגורר בראשון לציון, ואשר שימשה אותו במהלך התקופה הרלוונטית לצורך הרכבה והכנת המטענים לשם הטמנתם והפעלתם נגד הקורבנות המבוקשים. הדירה עצמה עמדה ריקה היות ובעלת הדירה, קשישה השוהה בבית אבות הותירה את הדירה כשהיא ריקה.

הררי (מימין) ובן דוד הבוקר בבית המשפט (צילום מסך)
הררי (מימין) ובן דוד הבוקר בבית המשפט (צילום מסך)

הנחת מטענים ברכבו ובביתו של איש העסקים מאיר שמיר

על פי האישום הראשון והשני, בן דוד נאשם כי הרכיב, הניח והפעיל מטעני חבלה כנגד מאיר שמיר. ב- 8.12.16 הניח מטען ברכבו של שמיר בעת שחנה בחנייתו במקום עבודתו ברמת החייל וב- 20.12.16 בביתו הפרטי של שמיר בשכונת צהלה. לצורך ביצוע שתי הזמנות אלו, פעל בן דוד לרכישה, הכנה, הרכבה, הנחה והפעלת שני מטעני חבלה שונים נגד איש העסקים. בכל אחד מהאשומים הללו נאשם בן דוד בקשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, החזקת נשק וניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ.

   המטען ברכבה של מרגלית צנעני כי לא השמיעה שירים של הררי

על פי האישום השלישי הקליט הררי לאחרונה מספר שירים, שהושמעו מעת לעת בתחנות רדיו שונות, וביניהן ברדיו 91FM "רדיו לב המדינה", אשר בניהולו של אבי בן בסט.  מרגלית צנעני הועסקה בתקופה הזו כשדרנית בתחנת הרדיו והגישה תכנית יומית ששמה "פה זה לא אירופה". צנעני פסלה להשמעה את הסינגלים ששלח הררי וזה זעם.
במסגרת הקשר,  קשרו השנים קשר, לפיו בן דוד יפעל להכנה, הרכבה והפעלת מטען חבלה נגד השדרנית, על מנת לאיים ולהטיל עליה ועל מנהל תחנת הרדיו, אימה מפני פגיעה בגופם או בגוף אחרים או ברכושם, ובכך להניעם להשמיע את הסינגלים במסגרת התכנית.
על פי הנחייתו של הררי, השנים פעלו יחדיו לרכישה, הכנה, הרכבה, הנחה והפעלת מטען חבלה נפיץ ברכבה של צנעני.

ב- 10.1.17 הגיע בן דוד, על דעתו של הררי ובהנחייתו, כשבידיו מטען חבלה, לחניון באזור בו חנה רכבה של הזמרת, ששהתה באותה העת במסעדה סמוכה. בן דוד הניח את מטען החבלה ברכבה של המתלוננת ובסמוך לאחר מכן, הפעיל בן דוד את מטען החבלה מרחוק באמצעות משדר אלחוטי שנשא עמו.
כתוצאה מהפעלתו המתוארת, התפוצץ מטען החבלה על גבי רכבה של צנעני, כאשר עוצמת הפיצוץ וההדף כתוצאתו, גרמו להטחת רסיסים שהתפזרו וגרמו לנזק במכסה המנוע של הרכב, עיוות בפחו, שברים וסדקים בשמשה הקדמית, שברים בפלסטיק ונזקים נוספים. אך בכך לא הסתפקו השניים ובהמשך, רכש בן דוד והפעיל במכשיר טלפון סלולארי שברשותו כרטיס סים חדש ללא בעלות וממנו שלח מסרון מאיים לאבן בסט, מנהל התחנה בו נכתב: "אבי ערב טוב, שתדע שאנחנו אוהבים אותך אבל אם מרגלית תמשיך להגיע לרדיו אנחנו נעשה אותה ואת כל העובדים אוכל לעורבים! זה יהיה סדרתי! אתם לא תעשו אייפה ואייפה עם זמרים" (כך במקור). כשתי דקות לאחר מכן, ובמסגרת התכנון והתיאום המוקדם בין הנאשמים, שיגר בן דוד מסרון לצנעני, בו נכתב- "פה זה לא אירופה פה זה ישראל! זה היה פרומו, אם תגיעי לרדיו את והבן שלך מתים!".
באישום זה נאשמים הנאשמים בקשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, החזקת נשק, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, סחיטה באיומים ואיום בכתב לרצוח.

הניסיון לחסל את שחקן הכדורגל קובי מוסא

על פי האישום הרביעי, בעת שקובי מוסא הועסק כשחקן כדורגל במועדון הכדורגל "הפועל ניר רמת השרון", שברשותו אצטדיון גרונדמן שברמת השרון, מסיבות שאינן מפורטות בכתב האישום קשרו הררי ובן דוד  קשר ביניהם לבין אחרים שזהותם אינה ידועה, לפיו יפעלו לגרום למותו של השחקן.
על פי מתווה הקשר שנקשר, על דעתו של הררי ובהנחייתו, פעל בן דוד לרכישה, הכנה, הרכבה, הנחה והפעלת מטען חבלה רב עוצמה מתחת לרכבו של הכדורגלן מחוץ לאצטדיון הכדורגל במהלך אימון הבוקר שבו נטל חלק וכל זאת על מנת להביא למותו של מוסא ובתמורה לקבלת תשלום כספי. בהמשך ביצע בן דוד הכנות, תצפיות, סיורים מקדימים ומעקבים אחר השחקן וניסיונות שונים להנחת מטען החבלה.
ב- 17.2.17, הצטייד בן דוד במטען החבלה ונסע ברכב שלוחיות הזיהוי שלו מזויפות לאצטדיון גרונדמן בחיפוש נוסף אחרי מוסא. כאשר הוא איתר אותו, הוא נעצר בסמוך לרכבו של מוסא ולאחר שהדליק את מתג המקלט האלחוטי המוצמד למטען החבלה, יצא בן דוד מהרכב, כשבידו מטען החבלה, ניגש לרכבו של הקורבן, התכופף אל מתחת למיקום מושב הנהג והניח את מטען החבלה, כשהוא מוכן להפעלה, מתחת לגחון הרכב, בכוונה לגרום למותו של השחקן.
לאחר שהטמין את מטען הנפץ שב בן דוד לרכב עמו הגיע למקום, בו החזיק את המשדר אלחוטי לצורך הפעלת מטען החבלה. אך בטרם הספיק לשוב לתוך הרכב, הוא נעצר על ידי כוח משטרה שהיה במקום. באישום זה נאשמים השנים בניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, החזקת נשק וניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ.

עו"ד איתן סבג, המייצג את הררי, הגיב הבוקר לכתב האישום ואמר: "בבקשת המעצר עצמה עולה שכתב האישום מבוסס בעיקר על שיחות טלפון בין הררי לבן דוד כאשר אותן שיחות טלפון לא מפלילות אותו, מדובר בשיחות לגיטימיות"

עוד שי רודה, המייצג את בן דוד, אמר: "למרות הקשר העסקי בין מרשי לבין אבנר הררי הרי שמרשי דבק בגרסתו ובאישומים שמייחסים לו הנחת מטענים לצנעני, שמיר ומוסא. אני מאמין שלאחר שנקבל את חומר החקירה נראה שיהיה ניתן להפריך את האישומים הללו. נכון לעכשיו בשיחות עם מרשי הוא ממשיך להכחיש את האישומים שמייחסים לו ואומר שאין לו קשר לדבר."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן