Skip to content

ביוזמת ישראל: החלטה חדשה באו"ם נגד הטרדת נשים

ההחלטה מגנה את תופעת ההטרדות המיניות במקום העבודה ומעודדת את המדינות החברות להיאבק בה באמצעות שורה של צעדים אפשריים. ההחלטה עוסקת גם בהעלאת המודעות ובחינוך למניעת התופעה וקוראת למזכ"ל האו"ם לפרסם דו"ח מצב מקיף, בנושא ההטרדות המיניות במקום העבודה, ברחבי העולם

לאחר למעלה מחמש שנים בהן לא התקבלה החלטה ישראלית חדשה באו"ם, ועידת האו"ם למצב האישה (CSW) אימצה היום בפה אחד החלטה ישראלית העוסקת במניעת הטרדות מיניות במקום העבודה, דבר המהווה הישג ישראלי חשוב באו"ם.

"הישג חשוב". דני דנון (צילום: באדיבות משלחת ישראל באו"ם)
"הישג חשוב". דני דנון (צילום: באדיבות משלחת ישראל באו"ם)

ההחלטה מגנה את תופעת ההטרדות המיניות במקום העבודה ומעודדת את המדינות החברות להיאבק בה באמצעות שורה של צעדים אפשריים. ההחלטה עוסקת גם בהעלאת המודעות ובחינוך למניעת התופעה וכן קוראת למזכ"ל האו"ם לפרסם דו"ח מצב מקיף בנושא ההטרדות המיניות במקום העבודה ברחבי העולם.

לאימוץ ההחלטה קדמו שבועות ארוכים של מגעים דיפלומטיים מורכבים עם המדינות החברות בוועידה בכדי להביא לאישורה. ועידת האו"ם למצב האישה מונה כ-45 מדינות חברות בעלות זכות הצבעה ביניהן גם מדינות הנוהגות להתנגד למהלכים ישראליים באו"ם כדוגמת איראן וקטאר.

 לאחר אימוץ ההחלטה השגריר האיראני ניסה לקטוע את דבריו של השגריר דנון והטיח האשמות בישראל תוך שהוא מכנה אותה ״מדינת אפרטהייד״.

מדובר בהחלטה הראשונה שישראל מעבירה בתחום זכויות האדם. הצעת ההחלטה הישראלית היא הראשונה לעסוק בסוגיית ההטרדות המיניות במקום העבודה ומהווה תקדים בנושא. בטרם אימוץ ההחלטה כ-16 מדינות חתמו על תמיכתן הרשמית בהחלטה ביניהן ארה"ב, יפן, דרום קוריאה, קנדה, יוון, קולומביה ועוד.

 שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בירך על אימוץ ההחלטה : "אימוץ ההחלטה הישראלית מהווה הישג חשוב בהשתלבותה של ישראל כחברה משמעותית באו"ם." אמר דנון. "ישראל גאה לקדם באו"ם את הנושא החשוב הזה ולפעול נגד התופעה הפסולה הזו. המאבק בהטרדות המיניות והצלחתן של נשים בשוק העבודה הם נושאים בעלי חשיבות עליונה ומן הראוי שיזכו ליחס ההולם כאן באו"ם".

יועצת זכויות האדם במשלחת ישראל לאו"ם, הדיפלומטית נלי שילה, אשר קידמה את ההחלטה הוסיפה: "אנו מודים לכל המדינות שתמכו בהחלטה החשובה הזו שמטרתה לשים סוף לתופעה מסוכנת ולסייע לנשים רבות ברחבי העולם. ישראל גאה לקדם זכויות אדם גם על בימת האו"ם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן