Skip to content

נתניהו: אין עדיין סיכומים בשיחות עם ארה"ב על ההתנחלויות

גם הבית הלבן פרסם ביום שישי האחרון הודעה שבה נאמר כי אין הסכמות בין ישראל לארצות הברית לגבי הבנייה בהתנחלויות. "המשלחת הישראלית הבהירה כי היא מתכוונת לנוע לקראת אימוץ מדיניות לגביי ההתנחלויות שתיקח בחשבון את החששות של ארה"ב. השיחות היו רציניות וחיוביות, והן מתמשכות", נאמר בהודעת הבית הלבן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר כי הדיווחים שהיו לאחרונה בדבר סיכומים בין ישראל לארה"ב בעניין הבנייה בהתנחלויות – לא היו מדוייקים.

סוגיית הבנייה בשטחים - אין עדיים הסכמות (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
סוגיית הבנייה בשטחים - אין עדיים הסכמות (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

הבוקר בישיבת הממשלה התייחס נתניהו לדיווחים אלה ואמר: "בימים האחרונים נפוצו דיווחים בתקשורת על סיכומים לכאורה בשיחות שאנחנו מקיימים עם הבית הלבן באשר לנושא הבנייה בהתיישבות. אני מבקש להבהיר שיש בדיווחים הללו הרבה מאוד דברים לא נכונים. אני לא אכנס לפרטים, השיחות שלנו עם הבית הלבן נמשכות – אני מקווה שיסתיימו במהרה".

יצויין כי גם הבית הלבן פרסם ביום שישי האחרון הודעה שבה נאמר כי אין הסכמות בין ישראל לארצות הברית לגבי הבנייה בהתנחלויות. בהודעה שפרסם הבית הלבן בליל שישי האחרון נאמר כי "המשלחת הישראלית הבהירה שבכוונתה להתחשב בחששות האמריקנים". עוד נאמר כי המשלחת האמריקנית חזרה על חששותיו של טראמפ לגביי הפעילות בהתנחלויות בהקשר לשאיפה להסכם שלום.

"המשלחת הישראלית הבהירה כי היא מתכוונת לנוע לקראת אימוץ מדיניות לגביי ההתנחלויות שתיקח בחשבון את החששות של ארה"ב. השיחות היו רציניות וחיוביות, והן מתמשכות", נאמר בהודעת הבית הלבן.

ראש הממשלה דיווח לממשלה גם על שיחתו עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי. "שלחתי לה תנחומים בשם כל אזרחי ישראל וממשלת ישראל, למשפחות של הנרצחים וכמובן איחולי החלמה לפצועים. אמרתי לה שאנחנו בישראל עמדנו מול פיגועי דריסה ודקירה, ואנחנו מבינים שהטרור שמכה בנו זה הטרור שמכה בלונדון ומכה בבריסל ומכה בניס ובמקומות אחרים בעולם. זה הטרור של האסלאם הקיצוני שצריך לפעול יחד נגדו בכל מקום על מנת לנצחו. ננצח אותו הרבה יותר מהר אם נפעל יחד".

נתיהו הודה למיי גם על דברי נציג בריטניה במועצה לזכויות האדם, שבהם נאמר כי אם ההטיה נגד ישראל תימשך בגוף הזה – בריטניה תתנגד באופן עקבי לכל ההחלטות. "זה סימן חשוב לכיוון שאנחנו רוצים לעודד את הקהילייה הבינלאומית ללכת בו. אנחנו חושבים שהגיע הזמן להתחיל לשנות את ההתייחסות המעוותת נגד ישראל בגופים הבינלאומיים".

על ביקורו בסין אמר נתניהו כי כעשרים וחמש חברות ישראליות חתמו על עסקאות בהיקף של כ-2 מיליארד דולר רק במהלך הביקור. התחומים העיקריים הם בריאות, חקלאות, מים והשקעת כסף סיני בקרנות ישראליות.

"במהלך הביקור, סין העניקה לישראל מעמד ייחודי שאין לה עם מדינות אחרות בעולם, כשותפה מרכזית לפיתוח חדשנות". לדבריו, נשיא סין הסכים לבחון גם את שאלת מדיניות ההשקעות שלה  בישראל – ולהמשיך להשקיע בה, למרות שהיא החליטה לאחרונה להגביל או להפסיק את ההשקעות החיצוניות שלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן